کد خبر 1465047
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
برف

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تأکید کرد که گره کور ترافیکی بابت برف در تهران ایجاد نشده است و احتمالا این برف ، آخرین برف سنگین پایتخت باشد.

به گزارش مشرق، علی نصیری مدیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به بارش برف در تهران اشاره کرد و گفت: هواشناسی اعلام کرده بود که از ساعت ۱ و ۲ بامداد بارش برف در تهران آغاز می‌شود، اما بارش برف از ساعت ۱۰:۳۰ روز سه‌شنبه آغاز شد. نیروهای شهرداری تهران در محل حاضر و شن‌پاشی لازم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه پاشش‌های مخصوص شن صورت گرفته است، گفت:‌ در منطقه یک شهرداری تهران برف سنگینی آمد و در یکسری از ساعات میزان بارش فراتر از توقع ما بود، اما آمادگی لازم را داشتیم.

نصیری اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در برف‌های اخیر داشتیم، دپوی مخازن انجام و مدام مخازن شارژ می‌شدند.

به گفته نصیری، هماهنگی خوبی بین دستگاه‌ها صورت گرفت و ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

وی در پاسخ به این پرسش که در کدام نقاط شهر ترافیک داشتیم، گفت:‌امکان دارد که پراکندگی ترافیکی داشته باشیم، اما گره کور ترافیکی به دلیل عدم برف‌روبی نداشتیم و البته این را هم بگویم که تعطیلی مدارس ابتدایی مناطق یک تا ۵ کمک فراوانی به ما کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: شهروندان هم کمک کردند و سفرهای غیرضروری کم شد. اوضاع خوب است، البته این را هم بگویم که همیشه در تهران ترافیک وجود دارد، اما ترافیکی که ناشی از برف باشد نداشتیم.

وی با بیان اینکه احتمالاً این آخرین برف سنگین امسال پایتخت باشد، گفت: تا ظهر بارش برف را داریم، اما از بعدازظهر تا فردا بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود و از شدت آن کم می‌شود، اما باز هم ما از مردم خواهش می‌کنیم که از سفرهای غیرضروری خودداری و حتما از زنجیر چرخ به خصوص در مناطق شمالی استفاده کنند.

نصیری تأکید کرد که هیچ مسدودی در بزرگراه‌ها، معابر به خاطر برف نداشتیم. یک نگرانی در خصوص اتوبان ارتش داشتیم که خوشبختانه در آنجا هم مشکلی پیش نیامد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس