کد خبر 1465039
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
سفر رئیسی به چین

 رئیس جمهور اسلامی ایران در دومین روز سفر خود به جمهوری خلق چین، به منظور ملاقات و گفت و گو با اندیشمندان و استادان دانشگاه، در دانشگاه پکن حضور یافت.

به گزارش مشرق، در بدو ورود آیت الله سیدابراهیم رئیسی به دانشگاه پکن؛ دانشجویان این دانشگاه با خواندن قطعه شعری فارسی به وی خوش آمد گفتند.

رئیس جمهور ضمن حضور در این دانشگاه که صبح امروز - چهارشنبه - به وقت محلی انجام شد، با استادان و دانشجویان دانشگاه پکن دیدار و گفت و گو کرد.

به گفته سیدمحمد مرندی استاد دانشگاه تهران، سخنرانی در دانشگاه پکن از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به چین است زیرا این دانشگاه یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌هایی‌ است که بسیاری از نخبگان چین را پرورش داده است.

وی بر این باور است که دیدار رئیس‌جمهور با نخبگان می‌تواند بسیاری از ذهنیت‌های نادرستی که رسانه‌های غربی از ایران ساخته‌اند را ترمیم و همگرایی خوبی در روابط ایران و چین ایجاد کند.

به اعتقاد ناظران سیاسی، با توجه به ارتباط موثر جامعه نخبگان چین با بدن حزب حاکم و دولت چین از سویی و سیاست های این کشور در توسعه روباط با منطقه غرب آسیا، برگزاری نشست های همفکری در نزدیک کردن دیدگاههای دو طرف نقش موثری دارد.

در این جلسه استادان دانشگاه پکن در حوزه های مختلفی همچون علوم سیاسی و روابط بین الملل حضور داشتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    0 0
    اون زمستان هم خواهد رسید هروقت خدا خواهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس