مدیریت بحران نسبت به انباشت آلاینده ها در استان تهران هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به انباشت آلاینده های جوی در شمیرانات و جنوب استان تهران هشدار داد.

به گزارش مشرق، حامد یزدی مهر عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز اولین روز از برگزاری این رویداد بود که حضور جدی اداره کل برپا شد.

یزدی مهر با بیان اینکه برگزاری این برنامه‌ها گام مهمی در اعتلا و آمادگی توأم با افزایش دانش دستگاه‌ها و مردم می‌شود گفت: نگاه ویژه به مدیریت بحران می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در توسعه کشور داشته باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد آلودگی هوا در استان تهران خبر داد و بیان داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از امروز ۲۵ بهمن ماه تا پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه شاهد عدم وزش باد قابل ملاحظه خواهیم بود.

وی به انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی به طور متناوب اشاره کرد و بیان داشت: توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان این است که در زمان اعلام آلودگی هوا از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده‌روی در این شرایط در هوای باز و خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

یزدی مهر در ادامه به بیماران قلبی و تنفسی و مبتلایان به آسم نیز توصیه کرد که در شرایط آلودگی هوا افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان و سالمندان در فضاهای باز فعالیت نکنند و توجه داشته باشند که نوشیدن مایعات به ویژه آب در این مواقع نه تنها باعث شست‌وشوی دستگاه گوارش می‌شود بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس