کد خبر 1464687
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
خودرو نمایه

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: برای کنترل قیمت خودرو، ‌افزایش تولید و عرضه بیشتر خودروساز ‌ضرورت دارد.

به گزارش مشرق، سعید موتمنی درباره آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ارز طی روزهای گذشته قیمت اغلب خودروها افزایش یافته است، طی روزهای گذشته قیمت خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت‌ و از ۴۶۰ میلیون تومان به حدود ۴۸۰ میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در پاسخ به این سوال که آیا خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ تاثیری بر قیمت این خودرو در بازار دارد؟ گفت: اینکه ایران خودرو اعلام کرده است تولید ۲۰۶ به‌زودی متوقف می‌شود تاثیری بر قیمت این نوع خودرو نداشته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت حدود ۵۰ میلیون تومانی خودرو ۲۰۷ اتومات سقف شیشه‌ای، گفت: قیمت این خودرو نیز در بازار امروز به بیش از ۹۰۰ میلیون تومان رسید و قیمت‌ها بسیار غیرواقعی است.

موتمنی بیان داشت: در مجموعه خودروهایی مانند کوئیک، ساینا و تیبا طی روزهای اخیر حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

وی اظهار داشت: قیمت شاهین نیز در روزهای اخیر حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش داشت‌ و از ۵۳۰ میلیون تومان به حدود ۵۵۰ میلیون تومان رسید.

مؤتمنی گفت: علاوه بر تاثیر افزایش قیمت دلار بر روی افزایش قیمت خودرو، دیگر عامل اصلی افزایش قیمت خودرو، عرضه قطره‌چکانی خودروساز به‌ بازار است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با تاکید بر اینکه عرضه خودرو متناسب با تقاضا نیست‌، گفت: برای کنترل قیمت خودرو هیچ راهی جز افزایش تولید و عرضه بیشتر خودروساز ‌نداریم، حالا عرضه آن فرقی نمی‌کند که در بورس کالا باشد یا عرضه توسط کارخانه به مشتریان انجام شود، اما افزایش تولید بسیار مهم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    تارا اتوماتیک ۹۰۰ میلیون یعنی چی ؟‌بورس که تر زده به بازار شما اینجا کارخانه زدین به مردم کمک کنین و باعث پیشرفت کشور بشین یا باعث خشم مردم بشین و جیب سوراختونو پر کنین ؟
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    عوامل اصلی گرانی خودرو این دولت دلال و دولتهای دلال قبلی و یه سری رانت خوار بی عرضه در این شرکتها هستند مثلا میتسوبیشی یه استراتژی داره که بخشیش به مردم رضایتشونو توانایی خریدش ختم میشه و به این دلیل خداوند میتسوبیشی و مرسدس و تویوتا کرده این شرکتها ولی استراتژیلگن سازان فقط راهزنی است
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    4 0
    سوال خنده داری است .... فقط می توان گفت که شیطان انگشت به دهان کناری ایستاده و در فکر است که یک دوره آموزشی را پیش مدیران خودرویی ما بگذراند
  • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    عوامل همیشگی گرانی خودرو در ایران: ۱-خود خودروسازها(لگن البته درست تره) ۲-مافیای خودروسازی که باز داخل خود خودرو سازها هم هستن ۳-دلال ها ۴-نبود رقابت واقعی و بازار ازاد امیدوارم روزای بهتری رو برای مردم شاهد باشیم،خدایی خیلی سخت نیست.
  • فری IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    2 0
    علت اصلی افزایش قیمت خودرو بورس است چون خودرو ۷۵۰ میلیونی در بورس ۱۳۰۰ فروش می‌رود و خریدار هم با ۲۰۰ تومن افزایش ر بازار میفروسد .که عموما دلال و حتی مردم عادی هم دلال شدند. اینطوری هم کارخانه دار حدود ۵۰۰ سود می‌برد هم ۲۰۰ تومن دلال ...در حالیکه قبلا نهایتا قیمت کارخانه با بازار ۵۰۰ تومن فرق داشت .ولی الان تقریبا قیمت کارخانه با بازار ۲ برابر یا بیشتر تفاوت دارد . دلیلش این است که با فروش در بورس هم کارخانه میخورد هم دلال ...بیچاره مصرف کننده
  • امید IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    مملکت بی در و پیکر.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    عزل وزیر صمت و اقتصاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس