بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال

تیم ملی والیبال ایران کار بسیار سختی در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ دارد و به جز برزیل باید با همه بزرگان والیبال دنیا دیدار کند.

به گزارش مشرق، با اعلام برنامه لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۲۳ حریفان تیم ملی والیبال در این رقابت‌ها مشخص شد و ملی‌پوشان والیبال کشورمان به مصاف تیم‌های ژاپن، لهستان، چین، اسلوونی، آلمان، ایتالیا، آمریکا، هلند، فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا خواهند رفت و برزیل، کانادا و صربستان ۳ تیمی هستند که شاگردان عطایی در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها با آنها بازی نخواهند کرد.

در این دوره از لیگ ملت‌ها ایران به جز برزیل باید با همه بزرگان والیبال جهان دیدار کند و بدشانسی بزرگی عدم رویارویی با تیم‌های صربستان و کانادا است که می‌شد روی پیروزی مقابل آنها حساب باز کرد است.

از طرف دیگر شاگردان عطایی در هفته اول لیگ ملت‌ها باید در ژاپن به مصاف تیم ملی والیبال این کشور بروند. در چند سال اخیر ژاپن حرف اول را در والیبال آسیا زده و در المپیک توکیو و همین طور دور پیشین لیگ ملت‌ها توانست تیم ملی ایران را مغلوب کند. هر چند در فینال قهرمانی آسیا مقابل ملی‌پوشان والیبال ایران مغلوب شد؛ اما باید پذیرفت ژاپن به یکی از قدرت‌های بزرگ والیبال دنیا تبدیل شده است.

مصاف ایران و لهستان یادآور ۲ بازی این ۲ تیم در دور پیشین لیگ ملت‌ها است. این بار آنها باید در هفته اول با یکدیگر ملاقات کنند و باید امیدوار بود بازیکنان ایران یک بار دیگر مقابل این تیم قدرتمند نمایش آبرومندانه ای داشته باشند. هر چند پیروزی مقابل تیمی که در صدر رنکینگ جهانی قرار دارد محال به نظر می‌رسد، اما نباید مقابل لهستان از پیش بازنده بود و می‌توان همانند سال گذشته بازی جانانه‌ای مقابل این تیم انجام داد.

بررسی حریفان ایران در لیگ ملت‌های والیبال/ شاگردان عطایی در تونل مرگ

۲ بازی پایان ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها مقابل چین و اسلوونی است. می‌توان انتظار داشت عطایی و شاگردانش این تیم‌ها را مغلوب کنند؛ اما چین تیمی است که سال گذشته برزیل را شکست داده بود. اسلوونی هم جزو تیم‌های مطرح والیبال اروپا است که در رنکینگ جهانی هم در جایگاه نهم و یک پله بالاتر از تیم ملی ایران قرار دارد.

در هفته دوم لیگ ملت‌ها ملی‌پوشان والیبال ایران باید با دو تیم مدعی ایتالیا و آمریکا بازی کنند. دو تیمی که در سال گذشته هم ایران به مصاف آنها رفته بود. اگر ملی پوشان والیبال کشورمان بتوانند همچون سال گذشته تیم آمریکا را مغلوب کنند کار بسیار بزرگی انجام دادند. هلند و آلمان هم ۲ حریف دیگر ایران در هفته دوم هستند. هلند با نیمیر عبدالعزیز تیم قدرتمندی است که در دور پیشین لیگ ملت‌ها توانست ایران را شکست دهد. آلمان هم یکی دیگر از تیم‌هایی است که می‌توان به پیروزی مقابل این تیم امیدوار بود.

حریفان ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا هستند. انگاپت و یارانش تیمی قدرتمند هستند که سال گذشته هم قهرمانی لیگ ملت‌ها را از آن خود کردند. به جز این دیدار ایران شانس ۲ پیروزی در ۳ دیدار خود مقابل بلغارستان و آرژانتین و کوبا را دارد. البته که این ۳ تیم هم جزو قدرت‌های والیبال دنیا هستند.

در مجموع می توان لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ را رویدادی دشوار برای تیم ملی والیبال ایران در نظر گرفت. این بار همه تیم‌ها با تمام قوا به میدان خواهند آمد؛ چرا که نتایج این رقابت‌ها در رنکینگ جهانی و بالطبع آن صعود به المپیک پاریس نقش زیادی دارد. به همین خاطر نباید از همین حالا توقعات را بیش از اندازه بالا برد تا برخلاف سال گذشته فشار روانی زیادی ملی پوشان والیبال ایران ایجاد نشود.

برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران به وقت تهران در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ به قرار زیر است:

هفته نخست/ ناگویا ژاپن:

سه‌شنبه ۱۶ خرداد: ایران - ژاپن، ساعت ۱۴:۱۰

پنج‌شنبه ۱۸ خرداد: ایران - لهستان، ساعت ۱۲:۳۰

شنبه ۲۰ خرداد: ایران - چین، ساعت ۱۰:۱۰

یکشنبه ۲۱ خرداد: ایران - اسلوونی، ساعت ۷:۱۰

هفته دوم/ روتردام هلند:

سه‎شنبه ۳۰ خرداد: ایران - آلمان، ساعت ۱۴:۳۰

چهارشنبه ۳۱ خرداد: ایران - ایتالیا، ساعت ۱۴:۳۰

جمعه دوم تیر: ایران - آمریکا، ساعت ۱۸

شنبه سوم تیر: ایران - هلند، ساعت ۱۸:۳۰

هفته سوم/ آناهایم آمریکا:

چهارشنبه ۱۴ تیر: ایران - فرانسه؛ ساعت ۱۰

جمعه ۱۶ تیر: ایران - بلغارستان، ساعت ۵ بامداد

یکشنبه ۱۸ تیر: ایران - آرژانتین، ساعت ۱:۳۰ بامداد

یکشنبه ۱۸ تیر: ایران - کوبا، ساعت ۲۲

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    خدا را شکر مربی بومی و ایرانی داریم.ان شالله با غیرت و تلاش بچه ها و تجربه مربی بومی و دعای خیر مردم عزیز ایران موفق خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس