کد خبر 1464345
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
قدیروف

قدیروف با بیان اینکه غربی‌ها به امید این هستند که روسیه به دولت‌های کوچک‌تری تجزیه شود افزود: تنها مسکو می‌تواند درمورد مرزبندی‌های این کشور تصمیم‌گیری کند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور جمهوری خودمختار چچن روسیه در واکنش به ادعای دبیر شورای امنیت ملی اوکراین مبنی بر احتمال تجزیه بخش‌هایی از روسیه در آینده‌ای نزدیک، گفت تنها مسکو می‌تواند درمورد مرزبندی‌های این کشور تصمیم‌گیری کند.

به گزارش تارنمای شبکه خبری راشاتودی، رمضان قدیروف در پیام رسان تلگرام نوشت: از دهه ۹۰ میلادی (از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۸) تاکنون، تلاش‌های ناموفق بسیاری با هدف تجزیه روسیه صورت گرفته است اما مرزهای روسیه تغییر نمی‌ کند مگر زمانی که خود این کشور تصمیم به آن بگیرد.

قدیروف با بیان اینکه غربی‌ها به امید این هستند که روسیه به دولت‌های کوچک‌تری تجزیه شود افزود: تنها مسکو می‌تواند درمورد مرزبندی‌های این کشور تصمیم‌گیری کند.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد که این پیام خطاب به یک اوکراینی است که با «اطمینانی کاذب» پیش‌بینی ‌کرده بود مرزبندی‌های روسیه دچار تغییر شده و از بین خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، مقام اوکراینی که قدیروف به آن اشاره کرده به احتمال زیاد الکسی دنیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین است که روز شنبه در اظهاراتی روسیه را یک «دولت استعماری» خوانده بود که به زودی «از هم خواهد پاشید».

دنیلوف گفته بود: در آینده‌ای نزدیک «ایچکریا» (Ichkeria) [نامی که در دهه نخست قرن ۲۰ (از سال ۱۹۰۰ تا ۱۹۰۹ میلادی)، جدایی طلبان چچن به آن داده بودند]، «تاتارستان» (Tatarstan) و «داغستان» (Dagestan) آزاد خواهند شد و ما باید برای آن آماده شویم.

براساس این گزارش مرزهای روسیه آخرین بار در پاییز ۲۰۲۲ و هنگامی با برگزاری همه‌پرسی و حمایت ساکنان مناطق «دونستک»،‌ «لوگانسک»، «زاپوروزیا» و «خرسون» به خاک آن الحاق شدند، تغییر کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس