کد خبر 1464105
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
خمز: ملیت مهم نیست باید برای تیم ملی ایران مربی خوبی انتخاب شود/ تا وقتی من هستم رضایی به تراکتور بازنمی‌گردد

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: فردا می‌خواهیم یک برد دیگر و چهارمین برد پشت سر هم خود را کسب کنیم

به گزارش مشرق، پاکو خمز در نشست خبری پیش از بازی با آلومینیوم اراک، اظهار داشت: هفته تمرینی خیلی خوبی داشتیم. بچه‌ها تلاش خود را کردند. تمرینات خوبی انجام دادیم. فردا می‌خواهیم یک برد دیگر و چهارمین برد پشت سر هم خود را کسب کنیم. این موضوع در هیچ تورنمنتی آسان نیست. در لیگ ایران هم کسب چهار برد متوالی آسان نیست و نمی‌توان این لیگ را مستثنی دانست.

وی افزود: فردا بازی سختی خواهیم داشت. قطعا تیم آلومینیوم می‌آید تا کسب برد را برای ما سخت کند اما برای ارائه دادن یک بازی خوب دیگر و کسب نتیجه خوب به زمین می‌رویم تا هم در جدول بالاتر بیاییم و هم تماشاگران از نمایش تراکتور لذت ببرند.

سرمربی تراکتور درمورد نفرات غایب این تیم مقابل آلومینیوم گفت: تنها بازیکنی که سرماخوردگی دارد و نمی‌تواند بازی کند، محمدرضا عباسی است و محرومی هم نداریم.

خمز درخصوص اینکه تراکتور در بازی‌های قبلی از تمام نقاط زمین استفاده کرد و آمار تعداد پاس‌هایش گویای این موضوع است. از طرفی آلومینیوم اراک دفاع متمرکزی دارد که می‌تواند کار را برای عناصر تهاجمی تیم تبریزی سخت کند و برای این بحث چه برنامه‌ای دارد، توضیح داد: آلومینیوم با سیستم 2-5-3 بازی می‌کند و به ویژه در میانه زمین خیلی قوی هستند. اگر می‌خواهیم این دفاع را بشکنیم یا فضاسازی کنیم، باید تحرک زیادی داشته باشیم و توپ را خیلی خوب به گردش درآوریم. باید با تحرک بالا برای ضربه زدن، فضا پیدا کنیم. اگر این تحرک نباشد، کار خیلی سخت می‌شود. جدا از این موضوع به آرامش، صبر و حوصله نیاز داریم. باید با آرامش بازی کنیم. اگر با عجله بازی کنیم کار برای ما سخت خواهد شد و شاید نتوانیم بازی‌ای که می‌خواهیم ارائه بدهیم.

وی درخصوص گلایه‌های قبلی‌اش از وضعیت زمین ورزشگاه یادگار امام و اینکه آیا اکنون از شرایط میزبانی این ورزشگاه رضایت دارد، عنوان کرد: در بازی قبلی زمین شرایط خوبی نداشت اما روز گذشته آنجا تمرین کردیم. به ما گفتند مشکل آب دادن زمین حل شده و می‌توانند آنجا را آب بدهند. قرار است زمین را به کوتاه‌ترین شکل ممکن درآورند و هرچه می‌توانند آن را کوتاه کنند تا بتوانیم به آن آب بدهیم تا طبق چیزی که می‌خواهیم باشد و بتوانیم آن را به گردش درآوریم. زمین تبریز را از نظر من باید بار دیگر بلند کنند و دوباره کارهایش را انجام بدهند زیرا شاکله زمین از خاک رس و خیلی نرم است. باید این وضعیت را تغییر بدهند. حق هواداران تراکتور و شهر تبریز، زمینی بهتر از این است تا بتوانند از آن استفاده کنند.

سرمربی تراکتور درمورد اینکه آیا حضور تماشاگران می‌تواند انگیزه مضاعفی برای تیمش در بازی با آلومینیوم ایجاد کند، خاطرنشان کرد: حضور تماشاگران بالاترین انگیزه‌ای است که می‌توانیم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

بمب جدید لیگ برتر ایران منفجر شد

خمز درخصوص اینکه به عنوان یک مربی صاحب سبک، گزینه داخلی را برای سرمربیگری تیم ملی ایران مطلوب می‌داند یا خارجی، پاسخ داد: اینکه چه کسی گزینه سرمربیگری باشد به ملیت خیلی اهمیت ندارد. می‌تواند ایرانی باشد یا اسپانیایی یا آلمانی. همانگونه که خود من وقتی می‌خواهم بازیکن بگیرم نگاه نمی‌کنم به اینکه اسپانیایی است یا سوئدی یا آمریکایی. مهم این است که گزینه خوبی باشد. فکر می‌کنم برای تیم ملی ایران یک مربی خیلی خوب انتخاب خواهد شد و ملیت این مربی مهم نیست.

خمز درمورد اینکه آیا مربیان ایرانی این پتانسیل را دارند تا در صورت برعهده گرفتن هدایت تیم ملی بتوانند با این تیم موفق شوند، توضیح داد: قطعا بدون شک همین طور است. در مدت تقریبا 2 ماهه‌ای که اینجا هستم مربیانی را دیده‌ام که روی تیم آن‌ها زیاد کار شده و تیم‌شان خوب کار می‌کند. دست کم یک مربی در ایران وجود دارد که بتواند مسئولیت سرمربیگری تیم ملی را قبول کند.

وی درخصوص بازی‌ چشم نواز تراکتور در هفته گذشته مقابل هوادار، در شرایطی که ساکت الهامی مدعی شده اگر فردی دیده پاس‌های متوالی حریف به پنج رسیده باشد هزار دلار به او می‌دهم و آیا شاگردانش همچنان این بازی تماشاگر پسند را ادامه خواهند داد، گفت: می‌توانم بیشتر از یک صحنه را نشان بدهم که چهار پاس بیشتر داده‌ایم. فکر می‌کنم با نشان دادن این صحنه‌ها نی‌توانم هزار دلار را ببرم و باید این مبلغ را برای من بفرستند. تیم حریف هم دوست دارد بازی ترکیبی و با تعداد پاس‌های زیاد را بازی کند. اگر می‌خواهند این کار را انجام بدهند، باید مقداری نگران وضعیت زمین‌شان باشند و بهتر از آن حفاظت کنند. همانگونه که ما در بسیاری از صحنه‌ها، بیشتر از چهار پاس دادیم، هوادار هم این کار را انجام داد. شرایط زمین و باد شدیدی که وجود داشت، اجازه نمی‌داد بازی‌ای که دوست داریم انجام بدهیم. کیفیت بازی تراکتور همیشگی نبود اما توانستیم برنده شویم و 3 امتیاز را بگیریم. به الهامی بگویید آن هزار دلار را برای ما بفرستد.

سرمربی تراکتور درباره جذب خایمه رومرو، عنوان کرد: لیست چند بازیکن را به باشگاه داده بودیم. در نقل و انتقالات کار برای جذب آن‌ها سخت بود. به همین دلیل نتوانستیم بازیکنان مدنظر را جذب کنیم. پس از پایان پنجره هم فقط می‌توانستیم بازیکن آزاد جذب کنیم. بین گزینه‌های موجود، اسم خایمه را به ما دادند و او را جذب کردیم. باید دید می‌تواند چه چیزی به تراکتور اضافه کند. بازیکنی است که از 15 دسامبر بازی نکرده و تمرینات شخصی داشته است. باید در تمرینات روی او کار کرده و آرام آرام به تیم اضافه کنیم. باید از لحاظ بدنی آماده شود.

خمز درمورد احتمال بازگشت کاوه رضایی به تراکتور پس از صدور رای کمیته وضعیت، گفت: در یکی از نشست‌ها گفتم کاوه مربوط به گذشته تراکتور است و تا وقتی من در این تیم باشم، به تراکتور بازنمی‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس