به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانهای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

افزایش محسوس مشارکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در کل کشور گزاره‌های مهمی را پیش رو قرار می‌دهد:

شاید اولین و مهمترین سوال این باشد که علت این افزایش محسوس حضور مردمی چیست؟ پاسخ اولیه همان موضوع همیشگی است و آن اینکه دشمن هرگاه در کشور دشمنی خود را همانند اغتشاشات اخیر نمایان‌تر می‌کند، واکنش و حضور مردم به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل به یکباره افزایش سی درصدی در کل کشور را مشاهده می‌کنیم و در برخی مناطق مثل سیستان و بلوچستان و کردستان که اقدامات دشمن ملموس‌تر شد، افزایش حضور از نقاط دیگر کشور هم بیشتر است. اگر سیاستمداران عاقلی در حاکمیت آمریکا و به خصوص اروپا باقی مانده، حداقل یکبار باید به این گزاره فکر کنند که اگر خروجی ماه‌ها طراحی اطلاعاتی و سیاسی که در قالب اغتشاشات اخیر تجلی یافت، اینک تبدیل به افزایش سی درصدی حضور مردم در سالگرد پیروزی انقلاب ایران آنهم در ۴۴ سالگی شده، ادامه اصرار به افزایش دشمنی با جمهوری اسلامی چه دستاوردی برای آنها خواهد داشت و پیامدهای آن در میان مردم ایران چه خواهد بود. ضمن اینکه قاعدتاً و بر اساس عقلانیت سیاسی، زمان آن رسیده که دنیای غرب از خام شدن مجدد به دست برخی مشاوران ایرانی خائن عبرت بگیرد.

اما آنچه از حضور کمی مهمتر است، حضور کیفی مردم است که عظمت ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را بسیار بیشتر می‌کند. ملتی که در سخت‌ترین شرایط تحریم اقتصادی تاریخ معاصر و شدیدترین جنگ جهانی رسانه‌ای قرار دارد، حضور تک تک مردمش در دفاع از انقلاب اسلامی ایران، چندین برابر ارزشگذاری باید شود. واقعیت این است که مجموع و ترکیب حضور کمی و کیفی مردم در سالهای اخیر، بسیار جلوتر از حضور گسترده و پرشور مردم در سالهای اول انقلاب است.

اگر واکنش به اغتشاشات اخیر مهمترین دلیل افزایش حضور کمی و کیفی مردم در ۲۲ بهمن امسال باشد، یک ارزیابی مهم می توان ارائه کرد و آن اینکه در صورت افزایش احساس تهدید خطر برای کشور، حتما حضور کمی مردم بیش از آنچه در ۲۲ بهمن امسال شاهد بودیم، اتفاق خواهد افتاد. این ارزیابی البته نکته جدیدی نیست و سالهاست اتاق فکرهای آمریکایی نیز به نوعی آن را مطرح کرده‌اند و به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین محاسبات آنها برای عدم اقدام نظامی ولو کوتاه و مختصر علیه ایران همین است که با ملموس‌شدن تهدید و احساس خطر از طرف دشمن، شاهد شکل‌گیری وحدت بی‌سابقه در ایران خواهند بود.

تلاش برای ترمیم و افزایش رضایت عمومی از طریق جبران خطاها، اصلاح برخی رویه‌ها و افزایش خدمات، اینک باید اصلی ترین واکنش مسئولین برای ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ باشد ولی در نسخه های حکمرانی که گروه‌های سیاسی، تصمیم ساز و تصمیم گیر می‌پیچند این موضوع را نباید غفلت کنند که واکنش مردم به تهدید و برنامه دشمن، نه تنها انفعالی نیست بلکه شیب تصاعدی پیدا می‌کند و روی عمق معرفت و رفتار انقلابی مردم بیش از گذشته سرمایه‌گذاری کنند و از اصلاح انحرافی و غیرانقلابی مسائل اقتصادی، معیشتی و فرهنگی مردم بپرهیزند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    3 1
    ما رفتیم راهپیمایی ولی به حضرت عباس گوشت کیلویی 350 هزار تومن ستمه! باورش نمیشه آدم! سه کیلو گوشت یه میلیون! دستمزد یه روز یه کارگر کار خونه 300 گرم گوشت!
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    6 0
    پیشنهاد میشود یک مجوز چند ساعته برای منتقدین
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 4
      اگر وحشی نبودن مجوز میدادن ولی شما اغتشاشگرا ثابت کردین وحشی تر از اونی هستین که در اینه می بینید از انسانیت فقط ادکلن فرانسوی رو دارید والا صدرحمت به گرگ
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    11 11
    یعنی با این همه دبدبه تحلیل آبکی یک کانال تلگرامی را منتشر می کنید؟!!!!!!!!!!!!!
    • جلال سعیدی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      2 5
      تحلیلشم خوب بود
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      1 3
      میدونم، درد داره :))
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    4 1
    یعنی حال اجازه میدهید 64میلیون بقیه مردم بیایند
    • IR ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 4
      نه اینکه با اون همه سر و صدای وحشیانه ای که راه انداختید پنجاه هزار نفر اومدن که حالا مدعی ۶۴ میلیونی!
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 7
      منظورت از 64 میلیون، اون سیصد هزار نفریه که وکالت دادین به شاخزاده؟
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 2
    حالا نوبت حاکمیت هست که گرانی رو کنترل کنه قیمت هارو بیاره پایین
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      2 0
      خوابه
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 1
    الان دهه 80 و90 شوربچگی ونوج.انی دارند بایدبرایشون شغل پیدابشه
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    نه بابا میخوای تحلیل کنی دیگه خیلی دیر شده به پایان سلام کن
  • فاطمه IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 3
    ما که رفتیم راهپیمایی ولی از این خلوتتر نمیشد. یک مشت بچه مدرسه ای و سرباز که معلوم بود به زور آورده شده بودند.بقیه افراد مسن و کارمند بودند. یاد نماز صبح مساجد انداخت من را.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 1
      اولا بر دروغگو لعنت شرط می بندم تا حالا پات به راهپیمایی باز نشده دوما: به فرض که دروغت رو باور کنیم ایا روی لباس راهپیمایی کنندگان کارت اداره چسبونده بودن که همه رو شناسایی کردی یا مجهز به سیستم فوق هوشمندی تشخیص هویتی؟ سوما ببخشید دیگه زنان انقلابی مثل شما دنبال هرزگی و ازادی نیستن که بچه شون رو پیش پرستار بذارن برن دنبال اکستنش و کاشت و رقص و پارتی و عیاشی. مادران انقلابی هرجا برن بچه شونو می برن
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    بسم الله. آقا مهدی دستیار جناب زاکانی مسئول اصلاع رسانی شهرداری تهران وقتی در مشکلی مانند برف از نحوه کارکردمان انتقاد میشود ندیده گرفتن درستکاری و زحمتکشی دیگران پاک کردن شیشه با دستمال کثیف وآلوده به نجاست است و خداوند همان رئیسی را که انسان میخواهد از او دفاع کند را میکند دشمن انسان ملت ایران نترسیدن به فضل خداوند متعال محبتی که نحوه برخورد پدرانه رهبر معظم حفظه الله با اغتشاشگران هیجانی در دل ملت کاشت + اعدام اراذل قاتل و جاسوس حکومتی و عفو سیاهی لشکران توسط قوه قضائیه +مدیریت دولت سیزدهم +خدمت رسانی نیروهای نظامی در فجایع طبیعی در دل مردم امیدواری نسبت به آینده مقتدرانه سالم ایجاد کرده را نباید نادیده گرفت همچنین کم رنگ شدن اپیدمی کرونا درنهایت این سوال را از آقای زاکانی بپرس :با توجه به حرف خودت در 22بهمن کسی که مدرک ارشد در مکانیسیون کشاورزی داره و بیفته تو کار رسانه و برای خوش آمد رئیس پا روی حق حتی رهبر معظم حفظه الله و روسای قوا و فرماندهان ارشد هم بذاره و وارونه بگه ملت ترسیدن دور هم جمع شدن آیا انقلابی است یا ضدانقلاب مسرف اما هم قبیله. جناب مشرق عدم انتشار این متن قابل حدسه اما بعنوان رسانه شرعا" تکلیف دارید این متن را در باب عمل به تکلیف نهی از منکر به آقای جهان تیغی برسانید
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    1 0
    این ملت رشید و پویا در عرض بیش از چهار دهه نشان دادند برای استمرار و رشد و مراقبت از ارزش های خود در همه صحنه ها که دشمنان برای سد آن همه گونه اقدامی در توان داشتند و بمیدان آوردند حاضر و از کشور و انقلاب و آرمان های جهانی آن با تمام وجود دفاع میکنند
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    9 5
    با همین تحلیل های آبکیتون مملکت کارش به اینجا رسیده دیگه، حرفهای تکراری مشمئز کننده
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      1 1
      پماد لازمی
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    3 1
    ابتدا ساندیس رو زهرمار میکنیم بعد تحلیل میکنیم
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      1 1
      اولا زهرمار نشان می دهد خوب فشار بهت آمده بعد چرا ناراحت میشید شما هم می تونید فقط در مجازی
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      0 1
      ساندیس خوردن بهتر از حرام خوریه
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      1 1
      البته نان بازو حلال است نه فروش هم وطن
  • FR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 1
    افزایش خخخخخخ
  • عمو IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
    1 0
    دیگه چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس