کد خبر 1463770
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
.

در بازده عملکردی سه شاخص اصلی وال‌استریت ظرف روز جمعه دهم فوریه واگرایی به وجود آمد؛ در حالی که بر ارزش داوجونز و S&P۵۰۰ افزوده شد، شاخص نزدک با کاهش ارزش مواجه شد.

به گزارش مشرق، در حالی که رشد بهای نفت از افزایش ارزش دو شاخص بورسی داوجونز و S&P۵۰۰ حمایت کرد؛ رشد بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌ داری آمریکا به تضعیف عملکرد نزدک انجامید.

اولین سقوط هفتگی نزدک در ۲۰۲۳

روز پنج‌شنبه نهم فوریه، اوراق قرضه ۳۰ ساله در آمریکا عرضه شد که این اوراق با تقاضای ضعیفی از سوی متقاضیان مواجه شد؛ اما این رویه باعث شد تا بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری در آمریکا به بالاترین میزان خود ظرف یک ماه گذشته برسد.

سام استووال، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در CFRA Research می‌گوید: افزایش بازده اوراق قرضه تاثیر منفی بر ارزش شرکت‌های حوزه فناوری می‌گذارد. بنابراین رشد بازده اوراق ۱۰ سال خزانه‌داری به کاهش ۲.۴ درصدی ارزش نزدک در هفته منتهی به روز جمعه دهم فوریه منجر شد. این اولین هفته در سال جاری میلادی بود که نوسان هفتگی نزدک منفی شد.

روسیه به کمک داوجونز و S&P۵۰۰ آمد

تصمیم روسیه برای کاهش تولید نفت، با ایجاد جریان افزایشی در بازار نفت و شرکت‌های حوزه انرژی از افزایش ارزش داوجونز و S&P۵۰۰ در روز پایانی هفته حمایت کرد؛ با این وجود بازده هفتگی این دو شاخص نیز منفی ماند. البته انتشار این خبر بخشی از زیان این دو شاخص در طول هفته را جبران کرد.

شاخص داوجونز در بازه هفتگی منتهی به روز جمعه دهم فوریه کاهشی ۰.۱۷ درصدی و شاخص S&P۵۰۰ افتی ۱.۱۱ درصدی را به ثبت رساندند. این در حالی بود که ظرف روز جمعه دهم فوریه شاخص داوجونز رشدی ۰.۵ درصدی و شاخص S&P۵۰۰ افزایشی ۰.۲۲ درصدی داشتند.

سیگنال پاول برای بازار سرمایه منفی بود

داده‌های اشتغال آمریکا که در روزهای ابتدایی فوریه منتشر شد و سخنان جروم پاول در جلسه پرسش و پاسخ در باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی عامل عقبگرد ارزش وال‌استریت بود.

پاول در پاسخ به این سوال که آیا در صورت داشتن گزارش مشاغل قبل از جلسه سیاستگذاری بر نرخ بهره فدرال در روز ابتدایی فوریه، تصمیم دیگری درخصوص نرخ بهره گرفته می‌شد، گفت: نمی‌توان به این شکل به این سوال پاسخ داد. اما باید بگوییم داده‌های اشتغال بخش غیرکشاورزی در آمریکا برای ماه ژانویه بسیار بهتر از برآورد و برابر ۵۱۷ هزار مورد که تقریبا ۳ برابر نظرسنجی‌ها بود اعلام شد.

وی افزود: در صورتی که داده‌های تورم فراتر از انتظار فدرال رزرو باشد، احتمال رشد بیشتر نرخ بهره مطرح است. پاول گفت: واقعیت آن است که ما در بانک مرکزی به داده‌ها واکنش نشان خواهیم داد. بنابراین اگر تورم همچنان بالا بماند و داده‌های بازار کار نیز قوی‌ ظاهر شود، احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس