ایتالیا

نخست وزیر ایتالیا: درست این بود که عکس زلنسکی با سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا گرفته شود، انتظار چنین وحدتی در ملاقات پاریس از منظر سیاسی یک اشتباه بود.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر ایتالیا، "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه را به علت میزبانی از ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در پاریس که بدون حضور دیگر سران اتحادیه اروپا و تنها صدراعظم آلمان در آن شرکت داشت را متهم کرد که با این اقدام وحدت در میان کشورها عضو اتحادیه اروپا را به مخاطره انداخته است.

مکرون به همراه اولاف شولتس صدراعظم آلمان در یک شام فرانسوی-آلمانی چهارشنبه گذشته در پاریس و در آستانه نشست اتحادیه اروپا که اوکراین در آن خواستار تسلیحات بیشتری برای جنگ با اوکراین شده بود، با زلنسکی ملاقات کردند.

نخست وزیر ایتالیا این اقدام فرانسه را مردود دانسته و تاکید کرد کرد برای تمامی ۲۷ عضو اتحادیه اروپا در مواجه با بحران ها نشان دادن وحدت امری حیاتی است.

نخست وزیر ایتالیا در انتقاد از اقدام فرانسه گفت: درست این بود که عکس زلنسکی با سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا گرفته شود، انتظار چنین وحدتی در ملاقات پاریس از منظر سیاسی یک اشتباه بود.

نخست وزیر ایتالیا در حقیقت به این مساله اشاره دارد که ممکن است اقدام مکرون حمایت ها از کی یف را تحت الشعاع قرار دهد.

درحالی نخست وزیر ایتالیا به تحت الشعاع قرار گرفتن حمایت ها از کی یف با این اقدام پاریس اشاره دارد که بنابر نظرسنجی های به عمل آمده حمایت افکار عمومی در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی در حمایت نظامی از اوکراین پایین است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس