فجر

نهمین روز جشنواره، با برف همراه بود. در روزی که خانه رسانه و خانه جشنواره پذیرای یک فیلم بیشتر (گل‌های باوارده) بودند.

به گزارش مشرق، بارش برف زمستانی سبب شد تا نخستین سانس در برج میلاد که مختص نمایش "گل‌های باوارده" بود، با نیمی از ضریب اشغال صندلی‌های سالن مرکز همایش‌ها آغاز شود.

البته که رفته‌رفته بر تعداد جمعیت افزوده شد و تا انتهای فیلم، حدود ۸۰ درصد صندلی‌ها پر بود.

فیلمی که اگرچه نیازمند طی شدن مراحل فنی بود اما با استقبال مخاطبان مواجه شد و تشویق خوبی از آن به عمل آمد.

همین ناقص بودن فیلم، صدای کارگردان اثر را درآورد تا خوشبخت صراحتا اعلام کند نسخه‌ای که از فیلم تماشا کردید، نسخه مزخرفی بود. این اظهارنظر، بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌های گوناگون داشت.

دیگر فیلمی که در این روز به نمایش درآمد، "در آغوش درخت" بود. فیلمی که بسیاری از مخاطبان، آن را دوست داشتند و در مقابل، برخی دیگر نیز چندان با آن ارتباط برقرار نکردند.

در کنفرانس خبری این فیلم، ۳ بازیگر نونهال، نوجوان و جوان اثر حضور داشتند که مورد استقبال خوب اهالی رسانه قرار گرفتند.

دیگر فیلم این روز، "وابل" بود که مراحل فنی آن به طول انجامید اما توانست در ساعت مقرر، خود را به پردیس ملت و برج میلاد برساند.

در نشست پرسش و پاسخ این فیلم، آزاده زارعی، بازیگر نقش اول زن این فیلم حضور داشت که رسانه‌ها، استقبال خوبی از این بازیگر جوان به عمل آوردند.

اغراق نیست اگر "غریب" را مهم‌ترین فیلم نهمین روز جنشواره فجر بنامیم. فیلمی که جمعیت زیادی برای تماشای آن به سالن آمدند و کمتر کسی در حین نمایش، از سالن خارج شد.

البته که از ماه‌ها پیش و با رسانه‌ای شدن بازی بابک حمیدیان در نقش شهید محمد بروجردی، کنجکاوی‌های زیادی برای تماشای این بازی و فیلم به وجود آمده بود که این کنجکاوی‌ها تا نهمین روز جشنواره که همزمان شده بود با اتمام مراحل فنی فیلم، به طول انجامید.

علاوه بر استقبال خوبی که از فیلم به عمل آمد، شدت تشویق‌ها پس از اتمام "غریب" نیز نشان از رضایت مخاطبان از این فیلم ۱۲۰ دقیقه‌ای داشت.

کنفرانس خبری این فیلم نیز پروپیمان بود و علاوه بر محمدحسین لطیفی، حامد عنقا و تنی چند از عوامل فنی فیلم حضور داشتند. البته که این فیلم، یک مهمان ویژه نیز داشت: سمیه بروجردی فرزند شهید بروجردی که از فیلم، رضایت کامل داشت.

با اکران این فیلم و "گل‌های باوارده"، تکلیف ۲ فیلمی که گفته می‌شد شاید به جشنواره نرسند، روشن شد. اکنون فقط فیلم "سینمامتروپل" باقی‌مانده که باید دید آیا به آخرین روز جشنواره خواهد رسید یا خیر.

نکته جالب‌توجه فیلم‌های نهمین روز جشنواره آن بود که هیچ‌یک از این ۴ فیلم، در لوکیشن تهران نبوده و تماما متعلق به فضای شهرستان بودند.

نهمین روز جشنواره اما چند اتفاق جنبی نیز داشت. نخستین رویداد، مربوط به دیدار فیلمسازان روسی با دبیر جشنواره بود. رویداد دوم نیز به یک دیدار صمیمی اختصاص داشت. طی این برنامه، مهمانان خارجی جشنواره فجر به همراه رئیس سازمان سینمایی، دبیر و عوامل ستاد برگزاری جشنواره، به دیدار وزیر ارشاد رفتند.

استقبال در سینماهای مردمی به اوج خود رسیده است و سانس‌های فوق‌العاده‌ای برای فیلم‌های "کت چرمی"، "یادگار جنوب"، "سرهنگ ثریا" و "جنگل پرتقال" در چند پردیس سینمایی تعریف شد. در شبکه‌های پیام‌رسان نیز می‌توان ردپای بسیار پررنگی از پرس‌وجوی کسانی که مترصد تماشای فیلم طی ۲ روز انتهایی جشنواره هستند، پیدا کرد.

در سینماهای مردمی شهرستان هم استقبال خوبی صورت گرفته است. این استقبال علی‌الخصوص در مشهد، اصفهان و شیراز از ازدحام بیشتری برخوردار بوده و توانسته در صدر اخبار استانی قرار بگیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس