مقام آمریکایی: ارتش چین احتمالا پشت بالون جاسوسی بوده است

یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که برنامه بالون جاسوسی مربوط به ارتش چین بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از ای بی سی نیوز، یک مقام آمریکایی در جنجال بالون چینی انگشت اتهام را به سمت ارتش این کشور نشانه رفت.

یک مقام آمریکایی، که نخواست هویتش فاش شود، روز پنج شنبه اعلام کرد که احتمال می رود که ارتش چین پشت برنامه بالون نظارتی باشد که بیش از ۴۰ کشور را هدف قرار داده است.

به دنبال تصمیم واشنگتن مبنی بر سرنگون کردن بالونی که به ادعای پکن بر اثر وزش باد تغییر مسیر داد و وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، وزارت خارجه چین اعلام کرد که این تصمیم روابط دو کشور را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

منابع خبری شامگاه شنبه از اقدام آمریکا در سرنگونی بالون چینی مقابل سواحل کارولینا خبر دادند. شبکه فاکس نیوز هم گزارش داد که ارتش آمریکا این بالون چینی را در مقابل سواحل کارولینا سرنگون کرد و جمع آوری لاشه آن هم در حال انجام است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که بالون چینی که سرنگون گردید برای اهداف جاسوسی و رصد مراکز راهبردی آمریکا مورد استفاده بود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    به مقامات چینی برسانید آمریکا برای حمله به تاسیسات و مناطق حساس نظامی و اقتصادی چین به جنگ چین و تایوان نیاز دارد و نه منظور دیگری و اینو چینی ها باید در نظر داشته باشند این یک دام است انها نیز برای جنگ نیابتی با امریکا و تایوان کشوری چون کره شمالی و کوبا کاستاریکا و ونزوئلا و گزینه های فراوان دیگری دسترسی دارند و نباید بطور مستقیم و تنهایی با تایوان و امریکا بجنگند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس