کد خبر 1463171
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹
انگلیس ۷ تبعه روس را به اتهام جرائم سایبری تحریم کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از تحریم هفت تبعه روس به اتهام جرائم سایبری خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که دارایی‌های افراد تحریم شده مسدود و شرکت‌ها و شهروندان انگلیس از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور هم ممنوع است.

جیمز کلورلی در این باره گفت: تحریم‌های وضع شده «پیامی روشن» به مجرمان سایبری است که باید پاسخگو باشند. وی با بیان اینکه حملات سایبری به زندگی و معیشت مردم آسیب می‌زند افزود: ما همیشه امنیت ملی خود را از طریق محافظت از انگلیس و متحدان خود در برابر جنایات سازمان یافته جدی - به هر شکل و هر کجا که منشأ آن باشد - در اولویت قرار خواهیم داد.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، «مجرمان باج‌افزار به‌طور خاص سیستم‌های سازمان‌هایی را هدف قرار می‌دهند که گمان می‌کنند ، بیشترین باج را به آنها می‌پردازند ». این بیانیه می‌افزاید: گروه‌های باج‌افزار معروف به Conti، Wizard Spider، UNC۱۸۷۸، Gold Blackburn، Trickman و Trickbotمسئولیت توسعه و توزیع باج‌افزارهای Trickbot، Anchor، BazarLoader، BazarBackdoor، و همچنین گونه‌های باج‌افزار Conti و Diavol را بر عهده داشته‌اند. آنها همچنین در توزیع باج افزار Ryuk مشارکت دارند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه انگلیس، باج افزارهای معروف به Conti و Ryuk یکصد و چهل و نه فرد و کسب و کار در انگلیس را هدف قرار داده و در مجموع ۲۷ میلیون پوند اخاذی کرده‌اند. باج افزار Conti هم پشت حملاتی بود که بیمارستان ها، مدارس، مشاغل و مقامات محلی از جمله آژانس حفاظت از محیط زیست اسکاتلند را هدف قرار داده و گفته می‌شود فقط در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۸۰ میلیون دلار اخاذی کرده است.

وزارت امور خارجه انگلیس ادعا کرد: Conti یکی از اولین گروه های جنایت سایبری بود که از جنگ روسیه در اوکراین حمایت کرد و ظرف ۲۴ ساعت پس از تهاجم، حمایت خود را از کرملین اعلام کرد. اگرچه گروه باج‌افزار مسئول Conti در ماه می ۲۰۲۲ منحل شد، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که اعضای این گروه همچنان درگیر برخی از بدنام‌ترین گونه‌های باج‌افزار جدید هستند که امنیت بریتانیا را تهدید می‌کنند.

این تحریم‌ها در حالی وضع می‌شود که انگلیس دیروز هم تحریم‌های علیه روسیه را هم زمان با سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به این کشور تشدید کرد. بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس ۶ نهاد ارائه کننده تجهیزات نظامی مانند هواپیماهای بدون سرنشین برای تهاجم روسیه به اوکراین، ۸ فرد و یک نهاد مرتبط با کرملین به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شده است.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهروند روس و بیش از ۱۰۰ سازمان دولتی روسیه را تحریم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس