.

حمله سایبری به اداره پست انگلیس که به یک گروه هکری مرتبط با روسیه نسبت داده شده است باعث شده تا وضعیت بیش از نیم میلیون بسته پستی و نامه بلاتکلیف شود.

به گزارش مشرق، سرویس ارسال بسته پستی و نامه به خارج از انگلیس توسط اداره پست این کشور موسوم به رویال میل، از دو روز پیش مختل شده است. اداره پست انگلیس این مشکل را به حادثه سایبری نسبت داده و گفته که تحقیقات در این باره جریان دارد.

روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که این حمله سایبری توسط یک گروه باج‌افزار به نام «لاکبیت» Lockbit صورت گرفته است. هدف باج‌افزار به هم زدن فایل‌های رایانه‌ای و درخواست برای پرداخت از طریق رمزارز است که به سختی قابل ردیابی است.

بر اساس این گزارش، هکرها متنی را روی رایانه‌های اداره پست انگلیس به نمایش گذاشته‌اند که نوشته است: اطلاعات شما سرقت و رمزگذاری شده است. با ما تماس بگیرید و یکی از فایل‌ها را به صورت رایگان باز کنید.

آن‌ها همچنین تهدید کرده‌اند که اگر مبلغ مورد درخواست را دریافت نکنند، اطلاعات سرقت شده در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

مقامات اداره پست درباره جزئیات این حادثه اظهار نظر نکرده و به مشتریان خود توصیه کرده‌اند که موقتا از ارسال بسته یا نامه به خارج از کشور خودداری کنند.

اسکای نیوز گزارش داد مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس که زیر نظر ستاد ارتباطات دولت این کشور فعالیت می‌کند سرگرم تحقیق و رفع مشکل بوجود آمده برای اداره پست است. آژانس ملی جرائم انگلیس هم تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

این رسانه انگلیسی ادعا کرد: گروه هکری لاکبیت که ارتباط نزدیکی با روسیه دارد تاکنون ۸۲ میلیون پوند از قربانیان قبلی خود شامل بیمارستان‌ها و شرکت‌های تجاری در انگلیس اخاذی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    دَمشون گرم، این هفته خیلی فعال بودن، از آمریکا تا انگلیس!!! (خخخخخخخخخخخ)
  • متین IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    آخِی....یعنی پت پستچی الآن بیچاره بیکار شده!! با اون ماشین ون فعلاً بره برا فست فودیا و رستورانا غذای بیرون بر ببره!!
  • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    جملات اسپوف کال بخصوص در آمریکای شمالی که البته توسط سازمان کمیسیون ارتباطات فدرال کمک میشود تاکنون میلیونها نفر را در آمریکای شمالی کشته ولی دریغ از یک فیلم و مقاله در مورد ابن کشتار. در خیلی از کشورها اتفاق افتاده و همچنان در حال جان گرفتن هست ولی دریغ از یک مقاله و فیلم که به مردم گفته شود و اینکه کدام کشور آنرا انجام مبدهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس