سخنگوی شورای نگهبان: عفو گسترده اخیر اقدامی ارزشمند در یک زمان خاص برای مخاطبین خاص و در گستره‌ای خاص بود/ این اقدام استفاده صحیح و حکیمانه از ظرفیت بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی بود

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه عفو اخیر استفاده دقیق و صحیح و حکیمانه از ظرفیت بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی بود گفت: این عفو اقدامی ارزشمند در یک زمان خاص برای مخاطبین خاص و در یک گستره خاص است.

به گزارش مشرق، هادی طحان‌نظیف در واکنش به موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات دهها هزار نفر از متهمان و محکومان گفت: عفو گسترده اخیر یک اقدام حکیمانه بود و یکی از ظرفیت‌های حقوقی نظام ما و مبتنی بر صلاحیت‌های قانون اساسی برای مقام رهبری است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: این اقدام استفاده دقیق و صحیح و حکیمانه از ظرفیت بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی است و می‌توانم بگویم یک اقدام ارزشمند در یک زمان خاص برای مخاطبین خاص و در یک گستره خاص است.

وی با بیان اینکه عفو گسترده اخیر امتداد یک رویکرد صحیح برای توجه به زندانیان است گفت: موارد مشابه آن هم در گذشته وجود داشته است از جمله در اعیاد و مناسبت‌ها حتی مرخصی و عفو عمومی که همزمان با کرونا انجام شد. عفو اخیر فراتر از عفوهای پیشین بود و ناشی از نگاه پدرانه مقام معظم رهبری و بر اساس رأفت و اقتدار نظام اسلامی بود.

طحان‌نظیف افزود: قانون، اعتراض و اغتشاش را تفکیک کرده و در عمل هم مسئولان بالاخص مقام معظم رهبری از همان ابتدا حساب معترضین را از اغتشاشگرها جدا کرده بودند و نسبت به این موضوع مکرر فرموده بودند. قانون نیز این تفکیک را داشته است.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: عفو اخیر نشانه حکمت رهبر انقلاب و امتداد رویکرد ایشان در تفکیک معترضان از اغتشاشگران بود. می‌توان گفت این عفو گسترده در مورد اغتشاشگران هم تفکیک قائل شده است تا درباره کسانی که از سر غفلت اقدامی را انجام دادند با کسانی که عامدانه دست به ارتکاب اعمالی همچون تخریب اموال عمومی و خصوصی و ارتباط با عوامل و سازماندهی شده در تجزیه‌طلبی زدند تحت استثنائات موضوع قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: این عفو عمومی و گسترده حاصل اتقان در موارد مختلف است و نشان می‌دهد دقت و اتقان فراوانی در این خصوص انجام شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس