کد خبر 1461094
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
وزیر صمت: صنعت فولاد ایران بلوغ و پیشرفت قابل توجهی دارد/ ایران هفتمین کشور تولیدکننده فولاد در جهان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت فولاد ایران بلوغ و پیشرفت قابل توجهی دارد، گفت: ما بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم و در سال ۲۰۲۲ رتبه هفتم تولید فولاد را در جهان به خود اختصاص دادیم.

به گزارش مشرق، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ‌نزن که توسط شرکت فولاد مبارکه بومی‌سازی شده، اظهار کرد: ما در این ۴۴ سالی که راه جدیدی را آغاز کردیم، به افتخارات بسیار بزرگی رسیدیم؛ من در هر حوزه‌ای که ورود می‌کنم، واقعا استعدادها و برجستگی‌های قابل توجهی را مشاهده می‌کنم.

وی افزود: در مدتی که مسؤولیت دارم حدود ۱۵ کشور به ایران آمده‌اند و یا من به آن کشورها سفر کرده‌ام، این کشورها بدون استثنا نسبت به وضعیت صنعتی و پیشرفت‌های ایران ابراز شگفتی می‌کنند و برایشان عجیب است یک کشوری که اینقدر تحت فشار تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است، چطور به این دستاوردها رسیده و این نشان دهنده استعداد ایرانی‌ها است.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: واقعا این ظرفیت خوب در بین مردم ایران وجود دارد و امیدواریم این مشکلات اقتصادی کنونی که ریشه در رشد اقتصادی ۱۰ سال گذشته دارد، رفع شود و ما باید این افتخارات را به مردم بشناسانیم.

وزیر صمت با بیان اینکه صنعت فولاد ایران بلوغ و پیشرفت قابل توجهی دارد، گفت: ما بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کنیم و در بین ۱۰ کشور اول دنیا هستیم، در سال ۲۰۲۲ رتبه هفتم تولید فولاد را در جهان به خود اختصاص دادیم و در طول سال ۲۰۲۲ بیشترین رشد تولید فولاد را در کشور شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: کاری که باید از این به بعد انجام بدهیم، تمرکز بر دو محور است؛ یکی توازن زنجیره و یکی توجه ویژه به محصولات با ارزش افزوده بالا است.

فاطمی امین تصریح کرد: دیگر باید از تولید انبوه محصولاتی که همه ‌می‌توانند آن‌ها را تولید کنند خارج شویم؛ یکی از دو هدفی که در وزارت صمت ما ترسیم کردیم، یکی بهبود زندگی مردم و دیگری اقتدار بین‌المللی است.

وزیر صمت ادامه داد: برای رسیدن به اقتدار بین‌المللی سه راهکار داریم که یکی از آن‌ها تولید محصولاتی است که کشورهای کمتری آنها را تولید می‌کنند و این به ما قدرت می‌دهد؛ ما باید محصولاتی را وارد کنیم که کشورهای زیادی می‌توانند آنها را تولید کنند تا در واردات دچار مشکل نشویم و از طرف دیگر محصولاتی را صادر کنیم که کشورهای کمتری آن‌ها را تولید می‌کنند که در نهایت منجر به افزایش قدرت ما خواهد شد.

فاطمی امین در پایان ابراز امیدواری کرد: این مسیر پر شتابی که در تولید کشور آغاز شده، مخصوصا از اواخر سال گذشته و در اوایل سال جاری، آن را تداوم دهیم که این به دست صنعتگران انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    1 0
    یک نمایده گیلان که با عنوان خانواده شهدا دائم تائید میشد بعد از اینکه رای نیاورد توانست فولاد سازی بزند. مگر نماینده با 20 تومن حقوق و بدون ارث و میراث ابا و اجدادی میتواند این کار را کند؟ مجلس مگر به نماینده پول بی حساب و کتاب میداد در دوره لاریجانی؟
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    توی ویکی دهمین ذکر کرده
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    اگر 93هزار میلیارد تومان را نمیخوردید و هزینه میکردید شاید الان اولین یا دومین تولید کننده بودید جنابان دزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس