فاطمی امین

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توازن منابع و مصارف خانواده از ۱۰ سال گذشته به هم ریخته و قدرت خرید کاهش یافته است.

‌به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین امروز در همایش «پیشران‌های اقتصادی فرصتی برای توسعه ملی» اظهار داشت:‌ صادرات کشور امسال در ۱۰ ماهه ابتدای سال نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۷.۷ درصد و واردات ۱۶.۹ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: ‌نکته مهم این است که واردات کالاهای واسطه‌ای۱۶ درصد رشد داشته است و در واردات کالاهای سرمایه ۵۱ درصد رشد داشته‌ایم‌.

فاطمی امین اظهار داشت: براساس آمار مرکز آمار، در موضوع رشد اقتصادی، در ۶ ماهه اول، بخش صنعت ۴.۹ درصد رشد داشته است بنابراین وضعیت اقتصادی در قالب شاخص‌های کلان اقتصادی خوب است اما این بدان معنا نیست که مسائل ما حل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: مسائل ما سلسله مراتبی دارد که ریشه اصلی آن مسائل، به هم‌ریختگی‌ها در ساز و کارهاست یعنی نهادها قوانین و ساز و کارها دچار مشکل است که نتیجه آن بی‌ثباتی و ناترازی است به طوری که ما در مخارج و مصارف خانوار ناترازی داریم.

وزیر صمت بیان کرد: سال گذشته رشد اقتصادی اندک بوده است بنابراین درآمدها زیاد نشده و تورم بسیار بالا بوده است بنابراین توازن منابع و مصارف خانواده از ۱۰ سال گذشته به هم ریخته و قدرت خرید کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس