کد خبر 1460863
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کاخ سفید: قصد خصومت با کره شمالی را نداریم

کاخ سفید در واکنش به هشدار کره شمالی درباره اقدام تحریک آمیز واشنگتن در انجام رزمایش هوایی مشترک با کره جنوبی، اعلام کرد: آمریکا قصد خصومت با کره شمالی را ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما به روشنی گفته ایم که قصد خصومت آمیزی در قبال کره شمالی نداریم و به دنبال دیپلماسی جدی و پایدار برای رسیدگی به برخی از مسائل نگران کننده دو کشور و منطقه هستیم.

در بیانیه کاخ سفید در این زمینه تاکید می شود که واشنگتن علاقه مند به دیدار با نمایندگان کره شمالی در زمان و مکان مناسب برای آنها است.

سخنگوی کاخ سفید که در گزارش رویترز اشاره ای به نام وی نشده است، افزود: ما با این مفهوم که رزمایش های مشترک با شرکایمان در منطقه، به نوعی اقدامی تحریک آمیز است، مخالف هستیم. این ها تمرین های نظامی عادی هستند که به طور کامل با اقدامات گذشته مطابقت دارند.

وی همچنین گفت: آمریکا به همکاری نزدیک با متحدان و شرکایش برای تضمین صلح و ثبات در این منطقه ادامه خواهد داد. در عین حال به همکاری با متحدان و شرکایمان برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت که بازتاب خواسته جامعه بین المللی و محدود کردن توانایی کره شمالی برای پیشبرد برنامه های غیرقانونی تسلیحاتی این کشور و تهدید ثبات منطقه است، ادامه می دهیم.

اظهارات این مقام آمریکایی در واکنش به هشدار اخیر وزارت خارجه کره شمالی مطرح شده که اعلام کرده بود رزمایش های آمریکا و متحدانش، اوضاع در شبه جزیره کره را به منتهی علیه خط قرمز خود رسانده است و تهدید تبدیل این منطقه به «زرادخانه جنگی بزرگ و یک منطقه جنگی پر خطر» را در بر دارد.

در بیانیه وزارت خارجه پیونگ یانگ که خبرگزاری کره شمالی (KCNA) منتشر کرد، آمده است: تا زمانی که واشنگتن سیاست های خصومت آمیز را دنبال می کند، پیونگ یانگ علاقه ای به مذاکره ندارد.

آمریکا و کره جنوبی چهارشنبه بر فراز دریای زرد رزمایش هوایی با مشارکت یک بمب‌افکن راهبردی بی-۱بی و جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ و اف-۲۲ نیروی هوایی ایالات متحده و و جنگنده‌های اف-۳۵ کره جنوبی برگزار کردند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا سه شنبه در سفر به سئول گفت که ایالات متحده تجهیزات نظامی پیشرفته‌تری به کره جنوبی ارسال خواهد کرد که جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۲۲ نیز در میان آنها خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رهبری IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    6 6
    کره شمالی باقدرت تمام کشورهای ضدبشری ونامشروع آمریکا ونوچه هایش را بدرک واصل خواهد کرد،درودبررهبر قدرتمند کره شمالی
  • ایرانی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    4 0
    قدرت بازدارندگی یعنی این کره شمالی درود بر شما یاد بگیرید
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    3 0
    آمریکایی ها نشان داده اند که علیرغم وحشی گری ولی بشدت ترسو و بزدل و پست هستند حتی چندین بار در خصوص تهدیدات کره شمالی خودشان را خیس کرده اند و سریعا اعلام برائت کرده اند شیطان اینطوری است همیشه ترس دردلش وجود دارد .
  • US ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    3 0
    بازدارندگی هسته‌ای کره شمالی، آمریکا رو به غلط کردن انداخت
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    2 0
    از قدیم گفتند آهن آهن را می برد این بمب.اتم به ظاهر هم که شده ادبیات دشمن را مودب می کند
  • ناشناس IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    4 0
    درود بر مردم کره شمالی که در برابر آمریکای جنایتکار ایستادند و کشور خود را ساختند والان بایدن و ترامپ جنایتکار کار را تهدید میکنند
  • احمد IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    تمام این عزت وعظمتی که دولت و ملت کره شمالی بافخر ومباهات بدست آورده‌اند نتیجه دو چیز است۱__دست پاکی بزرگان کشور پیاده زیستی رهبر بزرگ و افسانه ای کره۲__قدرت هسته‌ای که ب رنج ومشقت فراوان بدست آورده است زنده بد رهبر کره شمالی که به حق مظهر شرافت وپاک دستی وطن دوستی است
  • ایران قوی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    آرزو دارم که روزی برسد ایران عزیز هم بازدارندگی هسته ای مانند کره شمالی داشته باشد. با موقعیتی که کشور ما داره ،(ازنظرانرژی وقرارگرفتن در حساس ترین منطقه جهان)میتوانیم تمام غرامت های ظلمهایی که قرنها دشمنان به مردم ما تحمیل کردن رو از آنها بگیریم. بعضی غربزده ها میگن نباید مثل کره شمالی بشیم چون فقیر و بدبخت میشیم!!! تحریم ها مگر الان نیست؟؟کره هرگز موقعیت ما رو نداره. به همین دلیل از ترس اینکه قدرتمندباشیم به ما همه نوع فشار میارن تا شاید عده ای غربزده و ترسو در داخل کشور،اغتشاش کنن!!! باید زودتر اتمی شویم،آنوقت میبینین نه تنها بدبخت نمیشیم،،بلکه وضعیت ما بهتر هم میشه....ومجبور میشن با ما کنار بیان. شک نکنید.تاریخ رو بخونین وببینین هر زمان که قوی بودیم کسی جرٱت رویارویی با ایران عزیز رو نداشته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس