کد خبر 1460512
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
درگیری کی روش و ۲بازیکن در رختکن بعد از شکست تلخ برابر انگلیس/ اتهام بزرگ و فریاد بر سر متهمان برای عذرخواهی!

بعد از بازی انگلیس و آن شکست تلخ اختلاف بین بازیکنان تیم ملی شکل پیچیده‌تری به خودش گرفت و کی روش با ۲ بازیکن درگیری لفظی پیدا کرد.

به گزارش مشرق، هر ایرانی که عاشق فوتبال و حواشی مرتبط با آن است، طبیعی است که دوست داشته باشد بداند در اردوی تیم ملی در جام‌جهانی قطر چه گذشت که شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان به نیمکت چسبیدند. درواقع یکی از علامت سوال‌هایی که هواداران الان به دنبال رسیدن به جواب آن هستند همین موضوع است. چه اتفاقاتی در آن روزهای پر از حاشیه و جنجال رخ داد که حالا حسین کنعانی‌زادگان که توسط همین کی‌روش برای اولین بار به اردوی تیم ملی دعوت شد و حتی فیکس هم بازی کرد، در روزی که این مربی پرتغالی از مردم ایران و تیم ملی خداحافظی کرد، در یک کامنت جنجالی برایش نوشت: «تو به ایران خیانت کردی نه به من و شجاع!»

احتمالا به خاطر دارید که هفته‌های آخر اردوی تیم ملی با هدایت اسکوچیچ چه دعوا و درگیری‌هایی بین بازیکنان اتفاق افتاد. آن دودستگی بزرگ و استوری‌های حیرت‌انگیز و درگیری لفظی به وجود آمده بین دو گروه از بازیکنان به‌قدری جدی بود که وقتی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد، هیات‌رئیسه را مجاب کرد با سیاست برکناری اسکوچیچ و جانشینی کی‌روش موافقت کنند. تاج و نبی در جلسه هیات‌رئیسه به‌صراحت به همه اعضا گفته بودند اگر این تغییر اتفاق نیفتد ممکن است اختلاف بازیکنان با هم در اردو به درگیری فیزیکی و حتی غیبت چند بازیکن بزرگ در جام‌جهانی ختم شود و با یک آبروریزی بزرگ ملی روبه‌رو شویم.

این توضیحات و ارائه چند فکت و سند مهم درباره مشکلات درون تیم باعث شد هیات‌رئیسه برخلاف تصمیم قبلی خودشان برای حمایت از اسکوچیچ، اجازه دهند که هدایت تیم ملی در جام‌جهانی به کی‌روش سپرده شود.

با این اتفاق شعله آتش درگیری شدید بین دو گروه از اعضای تیم فروکش کرد اما هیچ‌وقت خاموش نشد. اگر در زمان اسکوچیچ بعضی از نفرات جایگاه محکم و ثابتی در ترکیب تیم ملی داشتند، با آمدن کی‌روش جناح‌بندی‌ها تغییر کرد. این بار بازیکنان باتجربه‌تر تیم ملی قدرت اصلی را به دست گرفتند. به عبارتی ساده‌تر قدرت موافقان کی‌روش به موافقان اسکوچیچ چربید و طرفداران مربی کروات به سمت سایه هدایت شدند.

با حضور کی‌روش حاشیه و درگیری‌های عمومی جمع شد اما اختلاف و فاصله بین اعضای تیم روزبه‌روز بیشتر شد. بعضی از نفرات به‌حدی منزوی شده بودند که در اردو به جز مواقع شام و جلسات فنی از اتاق خود خارج نمی‌شدند و با کسی صحبت نمی‌کردند. درنهایت هم در دو بازی دوستانه قبل از جام‌جهانی بود که همه فهمیدند مرد پرتغالی چه تصمیمی برای تاکتیک تیم ملی در جام‌جهانی دارد.

ترکیب تیم ملی برای بازی با انگلیس سورپرایز ویژه این مربی برای فوتبال ایران بود و به همه نشان داد اوضاع خیلی تغییر کرده است. شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و وحید امیری سه بازیکن اصلی اسکوچیچ نیمکت‌نشین شدند. نورافکن هم که اصلا به جام‌جهانی نرفت و خط خورد.

صادق محرمی که به پسر اسکوچیچ مشهور شده بود، در بازی سخت مقابل انگلیس بازی کرد و با اون نتیجه نیمکت‌نشین شد و جای خودش را برای بازی‌های بعدی با ولز و آمریکا به رامین رضاییان داد که اسکوچیچ اصلا اعتقادی به او نداشت.

بیشتر بخوانید:

مقصد بعدی کی‌روش مشخص شد

درباره لیست و نفرات تیم ملی می‌شود به نکات زیاد دیگری هم اشاره کرد. مهم‌ترین بحث اما ارتباط مستقیم با خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان دارد. دو نفری که به‌عنوان زوج اصلی خط دفاعی تیم ملی عملکرد بسیار خوبی در مسابقات مقدماتی داشتند و با آن سطح از هماهنگی و آمادگی کمتر کسی فکرش را می‌کرد که در جام‌جهانی نیمکت‌نشین شوند اما این اتفاق افتاد.

با توجه به فضای دودستگی‌ای که از قبل بین اعضا به وجود آمده بود و هیچ‌وقت به‌صورت کامل حل نشد، برای نیمکت‌نشین‌ها این ذهنیت که وفاداری‌ بعضی‌ها به کی‌روش بیشتر از شایستگی و آمادگی نفرات برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تاثیرگذار است، قوت گرفت.

اتفاقا به همین دلیل یکی دوبار در حاشیه اردوی تیم ملی در قطر، بگومگوهایی بین نفرات نیمکت‌نشین که طرفدار اسکوچیچ بودند با دو سه نفر از بازیکنایی که طرفدار کی‌روش بودند و اگر اسکوچیچ می‌ماند به احتمال زیاد جایی در جام‌جهانی نداشتند به وجود آمد.

عصبانیت کی‌روش از لو رفتن ترکیب

بعد از بازی انگلیس و آن شکست تلخ اما ماجرا شکل پیچیده‌تری به خودش گرفت. کی‌روش که به‌خاطر لو رفتن ترکیب تیم ملی در صبح روز بازی عصبانی بود، پیگیری‌های خودش برای پیدا کردن شخصی که ترکیب را به رسانه‌ها داد آغاز کرد و نتیجه این کار خراب‌تر شدن رابطه او با محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده شد. درباره اینکه با چه فعل و انفعالی این تنش اوج گرفت البته نمی‌شود جزئیات زیادی منتشر کرد اما فردای روز بازی در یک جلسه کی‌روش مقابل تمام بازیکنان کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده را زیر سوال برده و به آنها گفته که باید از همبازیان خود عذرخواهی کنند.

پیرمرد پرتغالی در جلسات فنی روزهای بعد هم به دفعات موضع‌گیری‌های تندی علیه این دو مدافع داشت و به همین خاطر بود که حتی یک دقیقه هم به این دو نفر برای دیدار با ولز و آمریکا اجازه بازی نداد. مساله اصلی اینجاست که در این مشکل به‌وجودآمده بین کی‌روش با این دو مدافع، از نظر خیلی‌ها برخی بازیکنان دیگر که مدت‌ها جایگاه خود را در ترکیب اصلی از دست داده بودند، نقش کلیدی را ایفا کردند. البته پشت‌پرده این اتفاق هم به همان ماجرای دعوای بین موافقان و مخالفان اسکوچیچ مرتبط می‌شد. حالا با در نظر گرفتن این فضا بهتر می‌توانید متوجه شوید که چرا دیروز وقتی کی‌روش پست خداحافظی‌اش را منتشر کرد، کنعانی آن کامنت جنجالی را برایش نوشت.

این اتفاقات و همه آن مسائلی که به‌خاطر برخی مصلحت‌ها جزئیات آن را بازگو نکردیم، به‌خوبی به ما نشان می‌دهد که تیم ملی همین الان هم چه فضای عجیب‌وغریبی دارد و دودستگی از بین نرفته و برخی نفرات با حمایت کی‌روش واقعا نقشی بیشتر از یک بازیکن و حتی کاپیتان در تیم ایفا می‌کنند. برای جمع شدن همه این حواشی فوتبال ایران به معنای واقعی به استخدام یک مربی بزرگ کارنامه‌دار و خارجی که توان مدیریت این بازیکنان و فضای حاکم در تیم ملی را داشته باشد، نیاز دارد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    3 6
    بله کیروش را آوردید تا اتحاد و همبستگی بین بازیکنان برقرار و در بازی با انگلیس و آمریکا آبروداری کنید نه تنها همبستگی ایجاد نشد بلکه مفتضحانه ترين شکست تاریخ فوتبال ملی هم رقم خورد و تا ساليان سال سوژه جوک و خنده جهانيان فراهم‌ شد و اين آنچیزی بود که دلسوزان فوتبال این مملکت هشدار داده بودند چرا امثال جلال چراغپور که با انتخاب کیروش آینده را بدرستي پیش بيني کرده بود در فوتبال مملکت جايي ندارند چرا آنها که با تصمیمات غلط یا خيانت های خود این شرایط را فراهم‌ کرده اند هنوز در این فوتبال تصمیم گيرنده های اصلي هستند و هزاران چرا دیگر...
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    24 0
    مال حرام انسان را از حیوان پست تر میکنه
  • امید IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    19 0
    از این تیم و نفرات هیچ چیزی در نمی آد. روش حساب نکنید. کل ترکیب باید عوض شود.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    17 2
    ما به دو اقدام اساسی در تیم ملی فوتبالمان نیاز داریم اول استخدام یک سرمربی در سطح بالای جهان نظیر تیته . دالیچ . سانتوس. .. و دوم بازنشسته کردن تمام بازیکنان پا به سن گذاشته در تیم ملی ایران به خصوص ان بازیکنانی که در کودتا علیه دراگان اسکوچیچ نقش داشتند صرفا برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی .
  • سینا IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    4 1
    واکاوی و نبش قبر این اتفاقات و بازی ندادن ان سه بازیکن مشگل اصلی ما در جام جهانی نبود بحث فراتر از این مسائل است ... فاصله فوتبال ما با اروپا عمیق و شکاف های بزرگی دارد
    • حمید IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      5 2
      آقا سینا ، وقتی می توانی باخت سنگین به انگلیس را به شکاف زیاد بین فوتبال ایران و انگلیس ربط دهی که تیم ملی ایران مقابل انگلیس با حداکثر توان خود حضور پیدا کرده و بازی کرده باشد. ترکیب نیمه اول تیم ملی مقابل انگلیس هیچ گاه حتی یکبار هم کنار هم بازی نکرده بودند.
    • ایرانی عصبانی AU ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      درست است فوتبال ماحتی از ژاپن و کره هم 1-2 نسل عقبتر تر است اما نادانانی از تیمی که قادر به حفظ توپ نبوده و نمیتواند 2-3 پاس درست سر وته کند انتظار بازی حجومی دارند.بازیکنان ما هم تربیت درستی ندارند. بازیکنی که به مربی توهین کند بخاطر بازی ندادن او نشان میدهد که صلاحیت فردی و اخلاقی نداشته و نباید هرگز جزو تیم ملی زیر هر مربیی باشد. ملت ما هم گویا نابینا و کور است. انهایی که به بازی ایران و انگیس اشاره میکنند شاید توهینهای ایرانیان وطن فروشی را که به بازیکنان فحش میدانند را نشینند. . تیم ملی در زمان کوتاه کیروش و با انهمه استرس اغتشاشات عملکرد خوبی داشت و بجز بازی اول بازیهای زیبایی از خود نشان داد. لیاقتمان نیز متاسفانه بیشتر از این نیست و نبود.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    3 4
    کیروش عوضی
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    2 0
    تبلور اقتصاد در فوتبال! ایرادی نداره. ما خیانت زیاد دیده ایم.
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    3 2
    مربی خوبی مثل آقای مایلی کهن میخواهد که اخلاق و نظم وانضباط را با جوان گرایی و مبارزه با بازیکن سالاری به تیم برگرداند.
  • حسن + يك IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    5 0
    اقا تمام كساني كه اتش بيار معركه دعوا بودند و يا سرود ملي را نخواندند و دل در گرو كشور و سربلندي ايران ندارن در تيم ملي جايي ندارند الان همه چيز روشن و واضح است تمام خائنين به كشور تيم ملي را بايد از فوتبال بيرون انداخت ديگر ( اگه بچه هاي ابتدايي كوچه ما با انگليس بازي ميكرد حتما شش تا گل نمي خورد ) ديگه با اين بازي هاي افتضاح ناز كشيدن ندارند نفرات جديد و با غيرت بيارن تو تيم ملي
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    عجب
  • ستار IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 2
    داداش این پولی که داری میبری خونه از .... حروم تره آقای خبرنگار با تو هستم بی وجدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس