کد خبر 1460394
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
خودرو

لیپ موتور نام یک کمپانی چینی تولیدکننده خودروهای الکتریکی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرده است و دفتر مرکزی آن در چجیانگ قرار دارد.

به گزارش مشرق، لیپ C۰۱ نام سدانی دیگر از این کمپانی است که در بازار چین از ۲۸۵۰۰ تا ۴۲۲۰۰ دلار قیمت دارد. این خودرو به مدت ۴ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر (هر کدام زودتر برسد) گارانتی می شود.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، لیپ سی۰۱ از نظر طراحی رویکردی متفاوت با دیگر محصولات چینی دارد مخصوصا ستون آخر آن که بسیار هنرمندانه به چراغ های اصلی عقب رسیده است.

لیپ C۰۱؛ سدان متفاوت چینی +عکس

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۰۵۰ میلیمتر در طول، ۱۹۰۲ میلیمتر در عرض و ۱۵۰۹ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۹۳۰ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۲۰ میلیمتر و وزن خودرو با توجه به تریم ۲۰۲۰ /۲۰۹۹/۲۱۴۵ کیلوگرم محاسبه شده است.

لیپ C۰۱؛ سدان متفاوت چینی +عکس

در قسمت پیشرانه ۲ تریم برای لیپ C۰۱ ارائه می شود که یکی با تک موتور ۲۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر عرضه می شود و تریم پرچمدار با ۲ موتور الکتریکی و خروجی ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر عرضه می شود.

لیپ C۰۱؛ سدان متفاوت چینی +عکس


لیپ سی۰۱ با ۳ آپشن در بخش باتری پیش روی مشتریان قرار می گیرد: ۶۱.۴ کیلووات ساعت، ۷۸.۵۴ کیلووات ساعت و ۹۰ کیلوات ساعت. برد حرکتی خودرو نیز به ترتیب برابر با ۵۰۰، ۶۰۶ و ۷۱۷ کیلومتر محاسبه شده است.

بیشینه سرعت در تمامی تریم ها ۱۸۰ کیلومتر برساعت است. شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر تریم پایه ۷.۷ ثانیه و در تریم پرچمدار با ۲ موتور الکتریکی ۳.۷ ثانیه است.

زمان لازم برای شارژ باتری ها با شارژر استاندارد از ۷ تا ۱۱ ساعت محاسبه شده است.

لیپ C۰۱؛ سدان متفاوت چینی +عکس

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های آلومینیومی در اندازه های ۱۸ و ۲۰ اینچی ارائه می شوند.

کابین لیپ سی۰۱ یکی از بهترین های کلاس خود محسوب می شود. کیفیت مواد اولیه در سطح بالایی قرار دارد و فناورانه ها نیز کاملا حاضر و آماده هستند!

لیپ C۰۱؛ سدان متفاوت چینی +عکس

از جمله امکانات باید به حضور ۳ نمایشگر دیجیتال در کنسول اصلی جلو اشاره کرد که نمایشگر مرکزی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی در انداه ۱۲.۸ اینچی، نمایشگر اطلاعات کیلومتر ۱۰.۲۵ اینچی و یک نمایشگر مقابل سرنشین جلو بازهم ۱۰.۲۵ اینچی در نظر گرفته شده است.

از دیگر امکانات کابین باید به شارژر بی سیم، سانروف پانورامیک، تریم چرم و... اشاره کرد.

لیپ C۰۱؛ سدان متفاوت چینی +عکس


در بخش ایمنی نیز لیپ C۰۱ مجهز به آخرین امکانات روز است که از جمله باید به سطح ۲ رانندگی خودران و ۱۱ دوربین، ۱۲ رادار اولتراسونیک و ۵ رادار کنترل آب و هوا اشاره کرد.

لیپ C۰۱؛ سدان متفاوت چینی +عکس

منبع:عصر ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    مشرق یکیشو به بنده هدیه بده
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    اونوقت لگن سازان ما دلشون به پلاس هایی ۷وشه که تنگ سمند و رانا و دنا و...میزارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس