کد خبر 1460551
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
قیمت خودرو امروز 12 بهمن 1401/ بازار شب عید در رکود می‌ماند؟

قیمت خودرو در هفته‌های اخیر با نوسانات زیادی همراه شده است. اما بازار در رکود به‌سر می‌برد و خرید و فروشی در آن صورت نمی‌گیرد.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو صفر داخلی روز چهارشنبه، ۱۲ بهمن ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو این روزها با نوسانات بسیار و بی‌ثباتی همراه شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته روند نوسانی را در پیش گرفته است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح است:

پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، دیروز کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومان شد این خودرو امروز صبح نیز، مانند روز گذشته، محدوده ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

پراید ۱۳۱ نیز امروز سه میلیون تومان گران شد و اکنون در نرخ ۲۸۸ میلیون تومان عرضه می‌شود.

گفتنی است اوایل سال جاری بود که پراید رکورد جدید قیمتی را در کارنامه خود ثبت کرد. اما حالا این خودرو در کمتر از یک سال ۱۰۰ میلیون تومان گران شده است.

تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز چهار میلیون تومان ارزان و در نرخ ۷۸۶ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

در میان نوسانات بازار پژو ۲۰۷ اتومات امروز شش میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در محدوده ۷۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز سه میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در نرخ ۶۲۸ میلیون تومان ثابت ماند.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز با پنج میلیون تومان افزایش به نرخ ۶۰۵ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

حالا این پرسش مطرح است که خودروهای پرطرفدار ایرانی امروز با چه قیمتی معامله شدند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز، چهارشنبه، در محدوده ثابت ۳۱۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت مواجه شده بود، امروز سه میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به نرخ ۴۶۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تیپ ۵ این مدل پژو نیز مجددا وارد کانال بالاتر شد و به ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۳۱۰ میلیون تومان رسید.

در این میان، شاهین G که در ماه‌های گذشته به مرز ۶۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود، امروز با یک میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته در قیمت ۵۱۲ میلیون تومان عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو، گفت: بازار خودرو نسبت به سال گذشته در همین زمان، در وضعیت رکودی قرار دارد. در حال حاضر سطح معاملات بسیار پایین است و عرضه خودرو به بازار همچنان قطره‌چکانی صورت می‌گیرد. عرضه خودرو در بورس کالا نیز تا کنون تاثیری بر روند بازار نداشته است.

او افزود: نوسانات دلار نیز بر قیمت خودرو تاثیر گذاشته است و هم‌گام با نوسانات دلاری، نرخ خودرو نیز تغییر می‌کند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود از اواسط بهمن بازار مجددا رونق بگیرد و سطح معاملات بالا برود.

قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار +جدول

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهرام ۴۸ IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    با اجازه یک درد دل میکنم لطفا قیاس مع الفارق نشه ،،،، من بمدت سی سال کارمند. دولت بودم و الحمدالله از ۱۴۰۰ بازنشسته شدم ، تمام زندگی رو زیر سایه قناعت گذروندیم اما نعوذبالله انگار اهریمن سایه انداخته باشه روی رزق و روزمون هروقت از محل خدمتی به محل دیگه منتقل میشدم معلوم میشد قطعه زمینی از طرح تعاونی مسکن و بند ج به همکارا تعلق گرفته بنده دیر رسیدم بعد مدتی متوجه میشدم همکارهای محل خدمت قبلیم دارند زمین دار میشن هرگز هم بهیچوجه اعتراضی نکردم و گله و شکایت لفظی هم نکردم ، اما الان که بحمداللَّه همه همکارانم رو صاحب کاشانه مناسب میبینم به والله خوشحال و شاکر پروردگارم اما در قبال خانواده چهار نفره خودم که البته با همه حال استنتاقم نمی‌کنند که چرا ما نه وجدانا مستأصل و شرمنده موندم ،،، چون نه قدرت مالی رو دارم صاحبخونه بشم و از تجارت ، کسب و کار آزاد سر در نمیارم تا بتونم با سعی و تلاش مضاعف جبران کنم ،، پس آینده بچه هام با این تورم مسکن خوفناکتر بنظرم میاد ،،، خواستم بگم کمی از غمباد کم بشه و التماس دعا کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس