کد خبر 1460205
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
سیر ماده‌ای که به تنهایی کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهد

مصرف این سبزی که در ادامه مطلب معرفی می‌کنیم فشار خون و کلسترول را پایین می‌آورد.

به گزارش مشرق، سیر دارای طبیعی گرم و خشک است و پایین آورنده فشار خون بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. بدن را در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های قارچی و باکتری‌ها مصون می‌کند؛ همچنین مقابل بیماری‌های قلبی، سرطان و عفونت‌ها محافظت می‌کند.

از قدیم الایام خوردن سیر به ویژه کنار برخی غذاها مرسوم بوده است و بسیاری از افراد این سبزی پر خاصیت را در سبد تغذیه‌ای خود قرار می‌دهند. سیر به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید در پیشگیری و التیام بسیاری امراض نقش مثبت و موثری دارد.

سیر از ۳۰۰۰ سال پیش تاکنون مصرف دارویی داشته است و به صورت ترشی سیر، سیر سرخ شده و... قابل استفاده است. سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین‌های B۱ ، B۲ ، B۳ ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی است.

گیاهی جادویی که به درمان دیابت نوع ۲ کمک می‌کند

مصرف زیاد این ویتامین باعث سکته مغزی و بیماری‌ قلبی می‌شود

ادویه ای که کلسترول خون را کاهش می‌دهد و به درمان دیابت کمک می‌کند

آنتی بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است

یک آنتی بیوتیک طبیعی، ضدقارچ و ضد ویروس قوی است؛ ضمن اینکه دارای ترکیب سولفوری به آلیسین است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می‌کند. سیر دارای بیش از ۱۰۰ ماده شیمیایی بیولوژیکی مفید است.

هرچه سیر بیشتر حرارت داده شود، خواص آن کمتر می‌شود؛ بنابراین اثر سیر در غذاهای پخته و سرخ شده به مراتب کمتر از سیر تازه است.

خوردن این سبزی پرطرفدار فشار خون و کلسترول را پایین می‌آورد

خواص سیر

در طب سنتی سیر دارای طبیعی گرم و خشک است. روزانه مصرف یک یا دو حبه سیر خام توصیه می‌شود. سیر کلسترول بد (LDL) خون را پایین می‌آورد و از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می‌کند.

پایین آورنده فشار خون بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. سیر بدن را در برابر عفونتها و بیماری‌های قارچی و باکتری‌ها مصون می‌کند. بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، سرطان و عفونت‌ها محافظت می‌کند.

برای از بین بردن بوی بد سیر می‌توانید نیم ساعت پس از خوردن آن، یک قاشق عسل و کمی جعفری یا یک عدد سیب میل کنید.همچنین برای رفع بوی سیر هنگام مصرف می‌توانید کاهو بخورید؛ چراکه کلروفیل موجود در سبزی‌ها (مثل کاهو) بوی سیر را برطرف می‌کند.

سیر برطرف کننده عفونت‌های تنفسی بوده و سیر منبع ید بوده و برای کسانی که مبتلا به پرکاری تیروئید هستند بسیار مفید است.

از جمله سبزیجاتی است که باعث پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها می‌شود و برای تصفیه خون مفید است.

مصرف سیر مجاری تنفسی و خون را پاک می‌کند و با این کار از شدت و زحمت تنگی نفس کاسته می‌شود. پوست را شاداب و عفونت روده‌ها را (به خصوص در کودکان) پاک می‌کند.

از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند و در کاهش فشار خون مؤثر است. سیر برای درمان فراموشی بسیار مؤثر است و کدورت ذهن را از بین می‌برد. سیر برطرف کننده سرفه، سرماخوردگی و گرفتگی سینه است.

برای سلامت قلب مفید است و با انواع بیماری‌های قلبی و عروقی مقابله می‌کند.سیر مسکن دندان درد است و با بالابردن میزان انسولین، قندخون را تنظیم می‌کند. ضد باکتری است و برای درمان قارچ و انگل‌های روده‌ای بسیار مؤثر است.

سیر رسوبات خون را حل می‌کند؛ از این رو مصرف سیر به کسانی که درد مفاصل، نقرس یا روماتیسم دارند، توصیه می‌شود. طبیعت سیر گرم و خشک است و رطوبت معده را از بین می‌برد؛ ضمن اینکه سیر برای تقویت جنسی و افزایش تولید اسپرم در اشخاص سرد مزاج مفید است.

این ماده خوراکی خواص بسیار زیادی برای درمان التهاب حنجره دارد. سیر یک خلط آور طبیعی است. سیر نه تنها خصوصیات تسکین درد دارد بلکه دارای خواص ضدمیکروبی است که به درمان موثر عفونت گوش کمک می‌کند.

خوردن این سبزی پرطرفدار فشار خون و کلسترول را پایین می‌آورد

مـضرات سیر

زیاده روی در مصرف سیر باعث سرگیجه، کاهش فشار خون، آلرژی (حساسیت) و در موارد نادر منجر به خونریزی می‌شود و همچنین مصرف زیاد سیر می‌تواند باعث ضعف نیروی جنسی، ضعف چشم و عوارض بواسیر نیز شود

زیاده روی در خوردن سیر برای مادران شیرده مضر است زیرا باعث تغییر مزه شیر آنها شده و ممکن است نوزاد از خوردن شیر امتناع کند. سیر برای کسانی که اسهال دارند زیان آور است.

اگر معده ضعیفی دارید و بطور کلی سیستم هاضمه شما ضعیف است، در مصرف سیر زیاده روی نکنید.

با آنکه سیر یک آنتی بیوتیک قوی است اما زیاده روی در مصرف آن، باکتری‌های مفید دستگاه گوارش از بین می‌رود. بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌کنند باید در مصرف سیر احتیاط کنند. زنان آبستن یا شیرده بهتر است از سیر استفاده نکنند.

سیر ممکن است باعث تحریک و ناراحتی بافت حساس و نازک واژن شود. که در این صورت مصرف سیر را قطع کنید و برای درمان به پزشک مراجعه نمایید.

سیر وقتی به صورت خام مصرف می‌شود باعث تحریک سردردهای میگرنی می‌شود.همچنین کبد به عنوان یکی از حیاتی ترین اندام‌های بدن انسان، ممکن با مصرف بیش از حد سیر آسیب ببیند و باعث مسمومیت کبد شود.

علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی درباره خواص سیر بیان داشت: سیر یک ضد عفونی کننده خوبی است و تقویت کننده سیستم ایمنی بوده و رطوبت معده را کم می‌کند.

وی با بیان اینکه سیر خام و پیاز خام باعث ترشح سینوس می‌شود، افزود: توصیه می‌کنیم پیاز و سیر را به صورت عادی میل نکنند بلکه سیر را به صورت پخته میل شود؛ ضمن اینکه می‌توان سیر را به صورت سیر ترشی ۷ ساله که بوی تند و تیزی ندارد مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی متذکر شد: مصرف سیر در سرماخوردگی خیلی خوب است؛ ضمن اینکه افرادی که ترشحات ریوی دارند می‌توانند سیر را در شیر ریخته و بجوشانند؛ به طوری که ۵ عدد سیر را در یک لیوان شیر بجوشانند و صاف کرده و سیر آن را جدا کرده و میل کنند؛ همچنین شیر را نیز با عسل مخلوط کرده و میل کنند.

یارقلی با بیان اینکه سیر رطوبات بدن را می‌گیرد، ابراز کرد: خوردن سیر به صورت پخته بهتر است ؛ ضمن اینکه روغن سیر نیز برای گرم کردن شکم مفید بوده؛ به ویژه برای خانم‌هایی که سردی رحم دارند می‌توان به صورت ماساژ دادن استفاده شود.

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    سیر ترش نیترات بالایی دارد و مضر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس