کد خبر 1460185
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
فولاد و پرسپولیس

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به نتایج این تیم و حاشیه‌های اخیرش اظهار داشت: در یک فصل فوتبالی کاملاً طبیعی است روند تیم مدعی قهرمانی دچار نوسان شود.

به گزارش مشرق، رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران در حالی با صدرنشینی پرسپولیس وارد هفته نوزدهم می‌شود که این تیم آخرین دیدار خود را با نتیجه یک بر صفر به فولاد خوزستان واگذار کرد. باخت سرخپوشان پایتخت حاشیه‌های زیادی را برای این تیم در اهواز به همراه داشت تا شکایت هر دو باشگاه را برای رسیدگی کمیته انضباطی همراه داشته باشد.

حمید استیلی ضمن اشاره به نتایج پرسپولیس در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر، عدم برخورد با نیمکت‌های پرحاشیه لیگ برتری را یکی از مشکلات جاری فوتبالی دانست و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به پرسش انتخاب سرمربی تیم ملی ایران، انتخاب کمیته فنی و تصمیم گیری بر اساس نظر متخصصان فوتبال را راهگشا دانست.

نوسان پرسپولیس طبیعی است/ مقصر اصلی حاشیه‌ها کمیته اخلاق است

خروج لوکادیا با ورود پدیده حل شد

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس درباره روند نتیجه گیری این تیم در هفته‌های گذشته گفت: بدون شک خروج ناگهانی لوکادیا بدترین تأثیر را روی عملکرد فنی پرسپولیس گذاشت. این تیم نیاز به آرامش داشت اما جدایی مهاجم گلزن تأثیر بدی روی روند این تیم گذاشت. به هر حال فکر می‌کنم مشکل پیش بینی نشده را کادر فنی پرسپولیس به خوبی تشخیص داد و توانست آن را برطرف کند.

استیلی ادامه داد: به نظرم استفاده از محمد عمری در ترکیب پرسپولیس به خوبی جواب داد و او توانست با عملکرد فوق العاده خود به این تیم کمک کند.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس بلیت یک میلیونی ندارد/ قیمت‌های ورزشگاه آزادی شکسته شد +عکس

نوسان برای قهرمانی طبیعی است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به شکست یک بر صفر این تیم مقابل فولاد تاکید کرد: نمی‌توان در یک فصل فوتبالی از یک تیم انتظار داشت همیشه برنده باشد. نوسان نتیجه گیری کاملاً طبیعی است. مهم این است پرسپولیس به باختن عادت نکند و حاشیه را همراه خود داشته باشد.

مقصر اصلی بی اخلاقی‌ها کمیته اخلاق است

استیلی با اشاره به حاشیه‌های به وجود آمده در حاشیه دیدار پرسپولیس و فولاد که منجر به شکایت از مربیان دو تیم شده است، گفت: درباره نتیجه گیری فولاد با جواد نکونام باید گفت استراتژی فنی این تیم کاملاً مشخص است، فولاد سه سال است با این طرز تفکر بازی می‌کند و در حد خودش هم نتیجه می‌گیرد. نمی‌توان این تاکتیک فنی را زیر سوال برد.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: درباره حاشیه‌ها قطعاً مشکل از جایی شروع می‌شود که برخورد مناسب صورت نمی‌گیرد. کمیته اخلاق باید در چنین بی اخلاقی‌هایی ورود سریع کند، آنها سهل انگاری می‌کنند، متأسفانه همه را یک جور نمی‌بینند. اصلی ترین مشکل در چنین بی اخلاقی‌ها کمیته اخلاق است.

استیلی یادآور شد: اگر قوانین را به درستی تبیین کنند و همه را یکسان ببینند و دست از کدخدا منشی بردارند مشکلات حل می‌شود.

نوسان پرسپولیس طبیعی است/ مقصر اصلی حاشیه‌ها کمیته اخلاق است

VAR هم مشکل را حل نمی‌کند

او درباره اعتراضات مکرر مربیان به تصمیمات داوری تصریح کرد: VAR هم نمی‌تواند کمکی به حل مشکلات و حواشی کند. مشکل نیمکت‌ها کاملاً حاشیه‌ای است و ربطی به داور ویدئویی ندارد. شاید لازم باشد کمیته اخلاق شدت محرومیت‌ها را بیشتر کند. در بازی پرسپولیس و فولاد شانس آوردیم تماشاگر نبود. چنین بی اخلاقی‌هایی قطعاً در آینده به آنها نیز سرایت می‌کند و آن وقت بحران را خیلی سخت می‌توان حل کرد.

جوان‌های پرسپولیس قدر بدانند

استیلی درباره تصمیمات فنی یحیی گل محمدی برای انتخاب ترکیب اصلی خود تاکید کرد: هیچکس بهتر از سرمربی برای تیمش تصمیم نمی‌گیرد چون او در تمرینات حضور دارند و جز به جز مسائل را می‌سنجد. نکات فنی و روحی- روانی که او می‌بیند هیچ کارشناسی آگاهی ندارد. به هر حال در تیمی که کریم باقری و سیدجلال حسینی جزو کادر فنی آن هستند بازیکنان باید بیشتر از همیشه یادشان بیاید که علاوه بر فوتبال حرفه‌ای باید روی چه اصولی کار و تلاش کنند. جوانان پرسپولیس قدر این پیراهن را بدانند چون فرصتی استثنایی است.

حبیب کاشانی هنوز کار تیم فوتبال امید را قبول نکرده است

استیلی که رابطه خوبی با حبیب کاشانی، یکی از مدیران فوتبال کشور دارد درباره بحث بازگشت او به فدراسیون به عنوان مدیر تیم فوتبال امید گفت: حبیب کاشانی یکی از بهترین افرادی است که می‌تواند به فوتبال خدمت کند. رزومه او هم کاملاً مشخص است اما باید بگویم او هنوز صد درصد مدیریت تیم امید را قبول نکرده است. آقای کاشانی به واسطه دوستی با رئیس کمیته ملی المپیک چنین پیشنهادی را داشته اما تا جایی که می‌دانم فعلاً چیزی قطعی نشده است.

نوسان پرسپولیس طبیعی است/ مقصر اصلی حاشیه‌ها کمیته اخلاق است

گوش شنوا برای انتخاب سرمربی تیم ملی ایران نیست

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با انتقاد از عدم انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: این مشکل بزرگی است که همچنان ادامه دارد اما گوش شنوا نیست. ما باید در جام جهانی ۲۰۲۲ به فکر جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا می‌بودیم اما اصلاً این کار را نکردیم و فرصت مهمی را از دست دادیم.

استیلی خاطرنشان کرد: حالا هم می‌توانم بگویم جوانان خوبی داریم که می‌توانیم روی آنها سرمایه گذاری کنیم اما فعلاً هیچ یک از آقایان در این زمینه قبول مسئولیت نمی‌کند. در حال حاضر برنامه بلندمدت می‌تواند پاسخ نیاز باشد اما متأسفانه برنامه بلندمدت هم نداریم.

کمیته فنی باید تصمیم بگیرد نه شخص

کارشناس فوتبال ایران درباره انتخاب گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی تاکید کرد: انتخاب مربی از مجرای حرفه‌ای مهمتر از همه چیز است. کمیته فنی باید گزینه‌ها را انتخاب کند و شرایط را بررسی کرده و اعلام کند. آن وقت مدیران فدراسیون وارد مذاکره با منتخب همین گزینه‌ها شود. یک نفر نباید سرمربی تیم ملی را انتخاب کند تا همه فشارها را در هر شرایطی همان مدیر تحمل کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    الان چندین سال است فولاد دست به چنین کارهای ناشايست میزند البته ازوقتی که دو عدد توفعه بیسواد مثل نکونام و هاشمی نسبت سرمربی و مربی این تیم شده‌اند مشگل تیم فولاد نیست مشگل اصلی این دونفر هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس