کرملین: پوتین برای گفتگو با «اولاف شولتز» آماده است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز خبر داد: پوتین برای گفتگو با «اولاف شولتز» آماده است؛ اگرچه تاکنون هیچ تماس تلفنی با او برنامه ریزی نشده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری ریانوستی اعلام کرد که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد که رییس جمهور کشورش آماده تماس با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت: پوتین آماده تماس‌ است؛ اگرچه تاکنون هیچ تماس تلفنی با او برنامه ریزی نشده است.

این خبر در واکنش به اظهارات «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در چند ساعت گذشته رسانه ای شد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان هم‌ زمان با ارسال تسلیحات سنگین این کشور به اوکراین در گفتگو با روزنامه «اشپیگل» اعلام کرده بود که تماس‌ های تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را قطع نمی‌ کند.
وی دراین‌باره گفت: در ۱۱ ماه گذشته من هیچ وقت تماسم با رئیس‌جمهور پوتین را قطع نکردم. آخرین تماس تلفنی ما، ماه دسامبر ۲۰۲۲ بود. به علت اهمیت این گفتگوها، همچنان به این تماس‌ ها ادامه خواهم داد.

صدراعظم آلمان همچنین افزود: علی‌رغم اختلاف دیدگاه‌ های ما، گفتگوها بین ما با لحنی «مودبانه» انجام می‌ شود.

به گفته شولتز «تبادل زندانی‌ ها بین روسیه و اوکراین، صادرات امن غلات اوکراین، پرونده نیروگاه هسته‌ ای زاپروژیا» از جمله موضوعات مهمی بودند که در این تماس‌ های تلفنی بررسی شده است.

شولتز با تأکید بر اینکه تنها راه پایان جنگ در اوکراین «خروج نیروهای روسیه از اوکراین افزود مهمترین پرسش در همه این گفتگوها این است که چگونه بحران اوکراین پایان یابد و جهان از چنین وضعیتی خارج شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 1
    لئوپارد ۲ ، ینی این . گفتم ۵۰۰ تا لیوپارد به اوکراین بدن ، روسیه باید سنگربندی مسکو رو هم محکم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس