کد خبر 1458749
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۳
کدام گیاهان موجب ایجاد خواب‌آلودگی می‌شوند؟

بی خوابی ممکن است به‌ علت هیجان بیش از حد، اضطراب و نگرانی یا یک علت جسمی ایجاد شود. مثلا درد که نیاز به مداوا دارد. در طب چینی آن را معلول حرارت بیش از حد قلب می‌دانند.

به گزارش مشرق، بی‌خوابی ممکن است به‌ علت هیجان بیش از حد، اضطراب و نگرانی یا یک علت جسمی‌ ایجاد شود. مثلا درد که نیاز به مداوا دارد. در طب چینی آن را معلول حرارت بیش از حد قلب می‌دانند. ناتوانی در به خواب رفتن، بیداری مکرر در طول شب، بی‌قراری، خواب‌های آکنده از رویای واضح از مهم‌ترین علائم کلیدی بی‌خوابی هستند.

گیاه کوکنار می‌تواند در درمان این بیماری مفید باشد. این گیاه خواب آور ملایم، غیر اعتیاد آور، آرامبخش و ضد درد بی خطر برای کودکان است. بهتر است این گیاه را هر شب به صورت دمکرده یا تنتور مصرف کنید. در صورتی که هیجان بیش از حد علت بی‌خوابی باشد می‌توانید این گیاه را به صورت ساده یا همراه با گل ساعتی، اسطوخودوس استفاده کنید.

رازک نیز خاصیت خواب آور، آرامبخش و ضد درد، کاهش دهنده هیجان بیش از حد دارد. می‌توانید روزی ۵ میلی متر تنتور یا دمکرده ۱۰ گرم این گیاه در نیم لیتر آب را پیش از خوابیدن مصرف کنید. این گیاه قابل ترکیب با سایر گیاهان آرام کننده مانند والرین یا گل ساعتی، حداکثر تا ۵ میلی لیتر تنتور در هر روز است. در صورت ابتلا به افسردگی از این گیاه مصرف نکنید. از مقدار توصیه شده نیز نباید تجاوز کنید.

کاهوی وحشی نیز خاصیت آرامبخشی دارد؛ هنگام بذر دادن گیاه تازه بسیار موثر است. کاهوی باغی نیز اثری مشابه اما خفیف تر دارد. پیش از خوابیدن از تنتور یا دمکرده آن بنوشید، با برگ تازه آن می‌توانید سالاد درست کنید. به صورت ساده یا همراه با چند قطره تنتور گل کاسلیپ می‌توانید آن را مصرف کنید. در صورت هیجان بیش از حد، می‌توانید برای افزایش اثر آرام کننده به آن تنتور والرین یا گل ساعتی اضافه کند.

مصرف بیش از حد آن منجر به بی‌خوابی و افزایش فعالیت جنسی می‌شود. مقادیر کمتر نیز باعث خواب آلودگی می‌شود. هنگام مصرف آن نیز از رانندگی خودداری کنید.

گل ساعتی نیز اثری آرامبخش، خواب آور و ضد درد، آرام کننده سیستم عصبی و مهیا کننده فرد برای خواب است. نیم ساعت پیش از خواب ۵ میلی لیتر از تنتور آن بنوشید یا با ۲-۳ قاشق چایخوری از برگ آن یک فنجان دمکرده درست کنید و بنوشید. در صورت تمایل به دمکرده آن بابونه و اسطوخودوس اضافه کنید. در دوران بارداری از مصرف مقادیر زیاد این گیاه پرهیز کنید.

منبع: سیناپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس