وجود ابهاماتی در بودجه ۱۴۰۲ / آیا برنامه هفتم آماده است؟

نماینده مردم نیشابوردر مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شده اما مسئله این‌جاست اگر بودجه دولت بر مبنای برنامه ششم است برای چند ماه بسته شده؟ یک‌ماه یا یک فصل و ...، این ابهاماتی است که وجود دارد.

به گزارش مشرق، هاجر چنارانی امشب در جلسه شورای اداری نیشابور در سالن شهید عابد فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: بودجه‌ سال ۱۴۰۲ که دولت تقدیم مجلس کرده دارای ابهاماتی است.

وی بیان کرد: لایحه برنامه ششم در سال ۹۷ به پایان رسید اما هنوز برنامه لایحه هفتم هنوز به مجلس نیامده و از این رو بودجه سال ۱۴۰۲ ابهاماتی دارد که البته ما در مجلس به دلیل اینکه تورم افزایش پیدا نکند به بودجه رأی مثبت دادیم.

چنارانی با بیان اینکه تا امروز در راستای ارائه برنامه بودجه کوتاهی شده است، تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ رای آورده و تصویب شد اما مسئله این‌جاست اگر بودجه دولت بر مبنای برنامه ششم است برای چند ماه بسته شده است؟ یک‌ماه یا یک فصل و بقیه سال را دولت می‌خواهد برمبنای برنامه هفتم ببندد؛ آیا برنامه هفتم دولت واقعا آماده است؟ این ابهاماتی است که وجود دارد.

وی با ذکر این نکته که با توجه به شرایط حاکم قاطبه مجلس به این بودجه رای داده است، بیان کرد: مجلس منتظر برنامه هفتم است که زودتر برسد البته دولت می‌گوید: ما با کلیات برنامه هفتم این بودجه را می‌بندیم اما هنوز برنامه هفتمی نیست.

چنارانی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم قرار بود محورهایی پررنگ شود یعنی حوزه‌ها به طور جداگانه دیده شود اما برای من به عنوان عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم این بودجه گنگ و نامفهوم است.

وی تأکید کرد: ما نباید به این بودجه براساس برنامه ششم رأی می‌دادیم و من هم رأی ندادم زیرا با این رأی یعنی ما به دولت اجازه دادیم دوباره از برنامه ششم استفاده کند البته کار خلاف قانونی انجام نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس