شلیک موفق موشک ابرفراصوت «زیرکان» روسیه در اقیانوس اطلس

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آزمایش موشک ابرفراصوت را در غرب اقیانوس اطلس انجام داده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد یکی از ناوچه‌های حامل موشک‌های ابرفراصوت این کشور تمرینات موشکی را در غرب اقیانوس اطلس انجام داده است.

به گزارش وبگاه شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناو «دریاسالار گورشکوف» یک تیرموشک ابرفراصوت «زیرکان» را در غرب اقیانوس اطلس آزمایش کرد.

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه سال ۲۰۱۹ از توسعه موشک‌های ابرفراصوت زیرکان خبر داده و گفته بود که این موشک‌ها حداکثر سرعت ۹ ماخ و برد ۱۰۰۰ کیلومتر دارند. به گفته پوتین، این موشک‌ها می‌توانند اهداف دریایی یا زمینی را هدف قرار دهند.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، در این تمرین موشک ابرفراصوت زیرکان به هدف خود در فاصله بیش از ۹۰۰ کیلومتری برخورد کرد.

این وزارتخانه افزود که ناوچه آدمیرال گورشکوف کشتی پیشرفته چندمنظوره، مجهز به موشک‌های هدایت شونده و طراحی شده برای عملیات در مناطق دوردست دریایی و اقیانوسی است. این ناو مجهز به موشک ابرفراصوت، قادر است حملات دقیق و قدرتمندی به هر هدف دریایی و خشکی انجام دهد.

این گزارش حاکیست، آزمایش موشکی روسیه در اقیانوس اطلس احتمالا به عنوان «اقدام تحریک آمیز» از سوی آمریکا و متحدانش در ناتو تلقی می شود. روابط بین مسکو وغرب پس از تهاجم روسیه به اوکراین به پایین‌ترین حد خود رسیده است. روسیه، غرب را که میلیاردها دلار تسلیحات و کمک‌های نظامی به اوکراین ارائه کرده، متهم می کند علیه این کشور جنگ نیابتی راه انداخته است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اخیرا درباره هرگونه دست‌کم گرفتن توانمندی رزمی روسیه هشدار داد. استولتنبرگ گفت: «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ولادیمیر پوتین برنامه‌ها و اهدافش را در اوکراین تغییر داده، در اختیار نداریم.»

وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت آمادگی رزمی ناتو، توضیح داد: «ائتلاف ما به سربازها، مهمات و تسلیحات بیشتری نیاز دارد. دست‌کم گرفتن روسیه خطرناک است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس