کد خبر 1458528
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
اوکراین

ارتش اوکراین اعتراف کرد که نیروهایش بعد از ماه‌ها درگیری شدید با نیروهای روسیه از شهر راهبردی «سولدار» عقب‌نشینی کردند.

به گزارش مشرق، ارتش اوکراین چهارشنبه (۲۵ ژانویه) اعتراف کرد که نیروهایش بعد از ماه‌ها درگیری شدید با نیروهای روسیه از شهر راهبردی «سولِدار» در منطقه دونتسک عقب‌نشینی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اوکراین اعلام کرد نیروهایش از شهر جنگ‌زده سولدار در شرق اوکراین که نیروهای روس اوایل این ماه از کنترل بر آن خبر داده بودند، خارج شده‌اند.

سرگئی چرواتی سخنگوی ارتش اوکراین گفت: بعد از ماه‌ها درگیری سنگین، از جمله در چند هفته گذشته، نیروهای مسلح اوکراین (سولدار) را ترک کردند و به امتداد حومه به مواضع از پیش آماده شده، عقب‌نشینی کردند.

این شهر معدن نمک در هفته‌های اخیر در خط مقدم نبردهای شدید بین نیروهای دو طرف قرار داشته است. کنترل سولدار به روسیه اجازه می‌دهد تا در منطقه باخموت پیشروی کند.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود «شامگاه ۱۲ ژانویه (به وقت محلی) آزادسازی شهر سولدار به‌طور کامل به پایان رسید، امری که برای ادامه موفق عملیات آفندی از اهمیت راهبردی برخوردار است». این بیانیه افزود: آزادسازی سولدار، نیروهای اوکراینی در باخموت را منزوی کرده و اجازه می‌دهد تا مسیرهای تدارکاتی آن‌ها در آرتومیفسک قطع شود.

با این حال، سخنگوی نیروهای نظامی شرق اوکراین سیطره روسیه بر شهر سولدار را رد کرده و در سخنانی گفته بود: «یگان‌های ما همچنان در سولدار بوده و این شهر تحت سیطره روسیه قرار ندارد. سولدار اوکراینی بوده، هست و خواهد ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 2
    تا روزی که امضای صلح یا تسلیم ، توسط زلنسکی امضاء نشه ، پوتین در باتلاق اوکراین دست و پا خواهد زد.
  • استقلال بزرگ IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 5
    اگر انگلیس و آمریکا دخالت نمی کردن، هرگز جنگی رخ نمی داد، زندگی مردم اوکراین خراب نمی شد، مردم آواره نمی شدن. واقعاً چه دنیایی ما آدم ها درست کردیم.
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 8
    کی یف در یک صورت سقوط نخواهد کرد که از پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا خودداری کند.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      1 0
      ازحالا به بعد عضو فعال و پایگاه اصلی ناتو در جهان خواهد بود . اهمیت ترکیه برای ناتو هم کمتر میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس