اسلامی: تعهدات ایران با آژانس برقرار است/رایزنی برای تنظیم سفر گروسی به ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که اقدامات برای سفر مدیرکل آژانس در دست بررسی است.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هیئت دولت، گفت: هدف از دروغ‌گویی‌ها علیه فعالیت هسته ای ایران، اعمال فشار است.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به لطف الهی و با همت جوانان دانشمند و پر تلاش ما در سازمان انرژی اتمی یکی از کشورهای مطرح تولید و عرضه رادیوداروهاست؛ نکته حائز اهمیت این است که رادیوداروهای تولیدی در داخل کشور با توجه به تمرکز بر افزایش ضریب دقتی برای داروهای تشخیصی و همینطور اثربخشی بالاتر برای داروهای درمان در حوزه سرطان توانسته است تراز و جایگاه کشور را در زمره ۵ کشور اول دنیا قرار دهد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر جراحی‌های الکتیو در ۲۰۶ مرکز درمانی با ظرفیت یک میلیون نفر انجام می‌شوند؛ ما همه نیازهای کشور را پاسخگو هستیم؛ منتهی این امر ضوابط و ترتیباتی دارد که این ترتیبات براساس درخواست بیمارستان و روی نوبت دهی صورت گرفته برای بیماران، دارو به نام بیمار و بیمارستان تولید و به صورت سفارشی عرضه می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: تا قبل از شیوع کرونا صادرات به ۹ کشور برقرار بود ولی در پی شیوع کرونا و قطع پروازهای واجد شرایط به دلیل عمر کوتاه رادیوداروها، صادرات با رکود مواجه شد ولی مجددا امروز صادرات به همان ۹ کشور ادامه دارد.

اسلامی در پاسخ به تغییر موضع آشکار اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: تفکری در میان صهیونیست‌ها وجود دارد مبنی بر این که دروغی را آنقدر تکرار کنید تا خودتان هم راستی آن را باور کنید؛ آن‌ها خودشان هم می‌دانند که این اتهاماتی که به ایران می‌زنند، دروغ بزرگسیت؛ آن‌ها از دروغ پردازی به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کردند.

وی با اشاره به این که برای اعمال فشار علیه فعالیت هسته‌ ای ایران از دروغ استفاده می‌شود، اظهار کرد: واحدهای اطلاعاتی آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسات رسمی خود گزارش دادند که هیچ نشانه‎ای از انحراف در فعالیت‌های هسته‎ای ایران وجود ندارد.

اسلامی همچنین افزود: تعهدات ایران با آژانس برقرار است و برنامه و رایزنی برای تنظیم سفر مدیرکل آژانس هم در دستور کار قرار داشته و ما درحال پیگیری آن هستیم.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس به تازگی اعلام کرد که احتمالا در ماه فوریه به ایران سفر خواهد کرد.

گروسی گفت که برای برقراری مجدد گفت‎وگو با ایران احتمالا به رایزنی‌های سیاسی بیشتری نیاز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    4 5
    راه ندید این نوکر صهیونیست رو. فردای بازگشت از ایران دوباره دری بری میگه. تا کی این جاسوس ها رو راه میدید؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 1
    مازیرنظارت آژانس اتمی هستیم این نوع برخوردها بنظرم اروپای دروغ ازانس نشون میده
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    ازقرار معلوم مثل اینکه قراره یک نرمش دیگه یایک جام دیگه نوشیده بشه
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    جناب آقای دکتر اسلامی ، نه تنها گروسی را به کشور راه ندهید ، بلکه مقدمات خروج کشور از معاهده NPT را هرچه سریعتر فراهم کنید .
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    اینها فقط هدفشون اینه که بینند درچهارچوب برجام چه کارهای غیربرجامی کردیدوبعدش میخواهند بگویند پادمانی را بدون شرط ومحدوده زمانی ومکانی میخواهند
  • بلال خان IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    این چه دیپلماسی دیگه واقعا آدم خجالت می کشه از این مدل انقلابی بودن منفعلانه مردک میاد ایران میره بر علیه ایران خزعبلات میگه برای چی اینقدر میاد ایران قرار چه گلی سر ایران بزنه وقتی دیپلماسی منفعلانه باشه اقتدار آفرین نیست یعنی تحقیر میشیم رسما یکی هست یه توضیحی بده اومدن ایشون چه نفعی داره نیومدنش چه ضرری بسم الله ما سراپا گوشیم... اونها عملی هر کاری دوست دارن میکنن مسئولان ما دائما یا توئیت میزنن یا محکوم میکنن یا توصیه یعنی اونها رسما دندونهای مارو شمردن که هر کاری دوستدارن بکنن هیچ اتفاقی نمی افته الا همین سه کار و اثر منفیش رو زندگی مردم شریف ماست بابا یه بار راه ندید این مو بورهای چش رنگی چش سفید رو حساب دستشون بیاد
  • کوروش IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    اونا که با برنامه صلح آمیز هسته ای مشکلی ندارند فقط از این میترسن ک ایران به سمت ساخت بمب حرکت کنه
  • . IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    چرا باید از غربیا اجازه بگیریم؟!!!
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    چرا انرزی هستهای ایران باید زیر یوخ اجانب وکفار باشد
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس