ترخیص اجباری یک جانباز از بیمارستان به خاطر نداشتن پوشش بیمه

همسر یک جانباز در خصوص نحوه برخورد مسئولان با همسرش در بیمارستان ساسان می‌گوید: می‌گویند سقف هزینه درمانی همسر شما که توسط بیمه دی تأمین می‌شود پر شده و دیگر امکان نگهداری در این بیمارستان وجود ندارد.

به گزارش مشرق، خانواده جانباز محمود حسین‌زاده قمی، اعلام کردند، بیمارشان از سه ماه پیش به علت کانسر روده در بیمارستان ساسان تهران بستری است و اکنون که دکتر برگه ترخیص او را از بیمارستان امضاء کرده، شرایط جسمی این جانباز به گونه‌ای نیست که از بیمارستان مرخص شود.

همسر این جانباز اعلام کرد: همسرم در این مدت که در بیمارستان بستری بود به علت مشکلات ناشی از دو عمل جراحی در ناحیه روده، پوست شکمش نیز دچار عفونت شدید و مشکلات جدی شده که ما این موضوع را به پزشکان بیمارستان اعلام کردیم و خواستیم پیش از ترخیص به اوضاع پوستی همسرم نیز رسیدگی شود؛ چون با این شرایط عملا در خانه کاری از من برنمی‌آید. آنها گفتند می‌خواهیم او را مرخص کنیم؛ چون در خانه روحیه بهتری خواهد داشت اما من به آنها گفتم همسرم امکان جابه‌جایی ندارد و با این وضعیت در خانه عذاب بیشتری می‌کشد.

ماجرای ترخیص اجباری یک جانباز از بیمارستان

گفتند دکتر با شما شوخی کرده!

وی ادامه داد: الان دو نفر از آقایان بهیار در بیمارستان به سختی همسرم را برای انجام کارهایش جابه‌جا می‌کنند و من با دو بچه کوچک در خانه امکان انجام این کارها را ندارم.

همسر جانباز حسین‌زاده می‌گوید: شب قبل از ترخیص، دکتر شمس پزشک معالج روده وقتی صحبت‌های مرا شنید، گفت: من بیمار شما را در صورتی مرخص می‌کنم که از طرف بنیاد به شما یک پرستار تمام وقت با تجهیزاتی مثل تخت برقی و ... بدهند، اما مجددا علی رغم اصرار و خواهش ما، دکتر شمس، برگه ترخیص را فردا صبحش به ما داد. من به پرستارها گفتم: آقای دکتر که حرف دیگری به ما زدند. یکی از پرستارها گفت: نه، آقای دکتر حتما با شما شوخی کرده! که بسیار از شنیدن این صحبت ناراحت شدم.

وی ادامه می‌دهد: پیگیری‌هایی که از طرف مسئولان بیمارستان انجام دادم، تا علت این همه اصرار برای ترخیص را بدانم به من گفتند: سقف هزینه درمانی همسر شما که توسط بیمه دی تأمین می‌شود، پر شده و دیگر امکان نگهداری در این بیمارستان وجود ندارد و بیمه دی دیگر هزینه‌ها را برای همسر شما پوشش نمی‌دهد.

همسر این جانباز می‌گوید: دوباره برای پیگیری و اینکه شاید بنیاد شهید کمکی به من کند به بنیاد شهید منطقه چهار رفتم. خانمی ـ که الان نمی‌خواهم اسمش را ببرم ـ آنجا به من گفت: «یا مریضت را می‌بری یا اگر مقاومت کنی، جلوی حقوق و مزایای همسرت را می‌بندیم.» و این حرف را با لحن خیلی بدی به من منتقل کرد. باز توضیح دادم که وضعیت همسرم چطور است و اینکه دکتر پوست اگر همسرم را ببیند متوجه وخامت وضع پوست شکم همسرم خواهد شد. کما اینکه یک پزشک پوست از بیرون آمد و همسرم را معالجه کرد و گفت چطور او درمان می‌شود، اما بیمارستان اعلام کرد ما چنین هزینه‌ای نخواهیم کرد.

ماجرای ترخیص اجباری یک جانباز از بیمارستان

همسر جانباز: رئیس بیمارستان گفت برو شکایت کن

وی می‌افزاید: امروز رفتم اتاق دکتر مقصودی، رئیس بیمارستان و گفتم: همسر من الان شرایط ترخیص ندارد، اما او هم گفت: سقف بیمه همسر شما پر شده و دکتر نمی‌تواند کاری انجام دهد. گفتم: اما من شکایت می‌کنم، چون زخم بدن همسر من در بیمارستان ایجاد شده. او هم خیلی راحت گفت: باشه همسرت را ببر چند روز خانه اگر حالش بد شد دوباره بیا برو شکایتت را هم بکن.

به رئیس بیمارستان اعلام کردم: خانه ما در یکی از روستاهای بومهن است و امکاناتی آنجا نیست که اگر همسرم حالش بد شد بخواهم سریع اورژانس خبر کنم و خودم هم که دست تنها کاری نمی‌توانم بکنم، اما او اصلا این صحبت‌های من برایش مهم نبود.

دوباره رفتم بنیاد شهید منطقه چهار، اما باز تهدید کردند اگر بیمارت را نبری جلوی حقوقش را می‌گیریم. همسرم هم با ناراحتی گفت: برویم. جلوی حقوق را بگیرند، اوضاع زندگی از این سخت‌تر می‌شود.

حالا قرار است بنیاد، تجهیزات اولیه بدهد که آن هم هنوز روی هواست و ما را مجبور کردند تا بیمارمان را از بیمارستان ببریم. واقعا ما در حال عذاب کشیدن هستیم و نمی‌دانم با این وضعیت چطور همسرم را ببرم خانه و به او رسیدگی کنم؟

ملاک کار دستور پزشک است

در همین خصوص با سلیمانی، دفتر معاونت بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت‌وگو کردیم. او با شنیدن توضیحات مربوط به جانباز محمود حسین‌زاده گفت: اگر پزشک بیمار را ترخیص کند، ملاک کار دستور پزشک است.

در تبصره (الف) ماده ۱۳ قانون جامع ایثارگران در خصوص تأمین هزینه درمانی جامعه هدف آمده است: «تأمین صد درصد (۱۰۰%) هزینه بهداشتی درمانی به صورت بیمه سلامت، بیمه همگانی، بیمه مکمل و بیمه خاص (خدماتی که مشمول قوانین بیمه همگانی و تکمیلی نمی‌گردند) خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان بر عهـده دولت بوده و اعتبـارات آن هر ساله در قوانین بودجه سنواتی منظور می‌گردد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید فروزان CH ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    بار اول نیست که اینکونه برخوردها انجام میشود با جانبازان و معلولان جنگ ،همینطور تسهیلات ادامه تحصیل برای فرزندان شهدا و جانبازان را قطع کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس