کد خبر 1451378
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
شهیدی که عاشق سِلفی بود!+تصاویر

فرمانده گردان عمار لشکر فاطمیون در گروه «خراباتیان خان طومان» نوشت: او همیشه وسط جبهه هم پیغام می‌داد و هم فیلم می‌گرفت.

به گزارش مشرق، شهید مرتضی عطایی، اهل مشهد و خادم حرم امام رضا (ع) بود. با شروع حملات گروه‌های تکفیری به حرم حضرت زینب (س) خودش را از طریق لشکر فاطمیون به سوریه رساند. در همان جا با شهید مصطفی صدرزاده آشنا شد و رفاقتی عجیب بین آنان ایجاد شد که در نهایت به فاصله یک سال هر ۲ به شهادت رسیدند.

در یکی از روزهایی که آقا مرتضی فرمانده گردان عمار لشکر فاطمیون در سوریه بود در گروه «خراباتیان خان‌طومان» نوشت: «ما داریم عروسی می‌رویم!» همان زمان که پیام داد، عقب ماشین داشت از خودش فیلم می‌گرفت. او همیشه وسط جبهه هم پیغام می‌داد و فیلم می‌گرفت. یک دستش اسلحه بود و دست دیگرش موبایل! تخصصی که انگار مختص خودش بود.

شهیدی که عاشق سِلفی بود! +تصاویر

آقا مرتضی آن قدر در سوریه فیلم گرفته بود که حتی سوری‌ها هم او را شناخته بودند. بعد از شهادتش که به هم‌رزمانش به منطقه محل شهادتش رفتند، وقتی به سوری‌ها گفتند: ابوعلی را می‌شناسید؟ او اینجا در عملیات شهید شده است. یکی از آن‌ها گفت: ابوعلی سِلفی؟ بعد همه زدند زیر خنده.

شهیدی که عاشق سِلفی بود! +تصاویر

حالا خبر می‌رسد که زندگی شهید مرتضی عطایی محور دومین قسمت «بچه زرنگ» شده است که نقش‌آفرینی شخصیت او را برادر شهید برعهده دارد. مجموعه «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل حاجتمند ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت ۴۵ دقیقه بامداد، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۱۵ روز بعد خواهد بود.

شهیدی که عاشق سِلفی بود! +تصاویر

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید مدافع حرم مرتضی عطایی فرمانده گردان عمار لشکر فاطمیون با نام ابوعلی در تیپ فاطمیون شناخته می‌شد. رشادت‌های ابوعلی در درگیری‌های تل قرین، تدمر، دیرالعدس، بصرالحریر، القراصی و خان‌طومان به عنوان جانشین تیپ عمار لشکر فاطمیون نام او را به کلمه‌ای رعب‌آفرین برای تکفیری‌ها تبدیل کرده بود. در نهایت پس از رشادت‌های فراوان و چند بار مجروحیت‌های گوناگون، جانباز مرتضی عطایی در ۲۱ شهریورماه سال ۱۳۹۵ و همزمان با روز عرفه در منطقه لاذقیه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    عاشق فاطمیون هستم
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    روح تمام شهدا شاد.خونشان بگردن قاتلین امروزخیابانهای ایران کبیراست.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    شادی روحش صلوات
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    شادی ارواح طیبه شهدا صلوات: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس