تشییع شهدای گمنام در مشهد مقدس

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر پاک ۴۰۰ شهید گمنام در سراسر کشور تشییع شدند.

به گزارش مشرق، تشییع پیکرهای مطهر ۴۰۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز و در سالروز شهادت اما ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان در تهران و استان‌های کشور با حضور مردم مومن و انقلابی آغاز شد.

آیین تشییع در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندارن، همدان، هرمزگان و مرکزی ‌به صورت همزمان آغاز شد. ‌این شهدای تفحص شده جزو شهدای عملیات‌ها و مناطق عملیاتی ‌بدر، رمضان، بیت المقدس، کربلاس ۵ و کربلای ۶ والفجر ۱ هستند. ‌

حضور باشکوه عزاداران برای تشییع پیکر شهدای گمنام در مشهد

اینجا مشهدالرضا است؛ شهر همیشه بیدار که در مناسبت‌های مختلف مذهبی پیشقدم در برپایی مراسمات است. ۱۰روز است که نقطه به ‌نقطه این شهر بزرگ به مناسبت فرارسیدن شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) سیاهپوش شده؛ از حرم مطهر رضوی گرفته تا عرصه میدان شهدا تا مناطق حاشیه‌ای و روی عرشه پل‌ها.

هر گوشه از شهر با نصب کتیبه و پرچم‌های سیاه رخ دیگری از خود نشان می‌دهد؛ به‌طوری‌که کالبد مشهد سیاه‌پوش و عزادار مادر است حرم‌ مطهر رضوی نیز به مناسبت شهادت حضرت‌زهرا (س) با کتیبه‌های منقوش با نام مبارک ایشان سیاه پوش شده است.

لحظه‌ها اینک آسمانی است، تجمع فاطمیون و راهپیمایی و تشییع پیکر شهدای گمنام از میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است و سوگواران فاطمی به ویژه برنامه ظهر شهادت حضرت زهرا(س) در حرم رضوی به همدیگر می‌پیوندند گویی زمان از حرکت ایستاده است، گویی زمین و آسمان با هم پیوند خورده‌اند عزاداری برای بانوی دو عالم و استقبال گسترده مردم از پیکر مطهر شهدا غیرقابل وصف است، نمی‌توان از اشک‌هایی که در چشمان مردم حلقه زده، حرفی نزد، نمی‌توان از گل‌هایی که دست مردم است برای بدرقه پیکر مطهر شهدا سخنی نگفت، نمی‌توان از روضه‌هایی که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) و مراسم تشییع شهدا در حال پخش است و دل را به لرزه می‌آورد، چیزی نگفت... ت.

بدرقه لاله‌های گلگون‌کفن در اصفهان آغاز شد

همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) پیکر مطهر ۱۳ شهید تازه تفحص شده در اصفهان تشییع و خاکسپاری می‌شود. مردم اصفهان پیکر پاک این شهیدان را از میدان بزرگمهر تا گلزار شهدای اصفهان همراهی می‌کنند.

حضور پرشور مردم انقلابی و ولایتمدار اصفهانی در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام، بار دیگر پایبندی آنان بر عهد و پیمان خود با نظام اسلامی را ثابت می‌کند و نقطه روشنی دیگر در سابقه طلایی این شهر است.

۱۳ نقطه خاکسپاری شهدای گمنام در استان اصفهان شامل یک نقطه در کوهپایه، نجف‌آباد، نیاسر، روستای نشلج کاشان، فلاورجان، پارک ملت ملک‌شهر، مجموعه مسکونی شهید کشوری، مجموعه اداری امیرکبیر، مجموعه استانداری، ستاد سپاه حضرت صاحب الزمان(عج)، اردوگاه شهدای درچه، مجموعه منازل مسکونی پادگان شهید وطن‌پور هوانیروز اصفهان و ستاد گروه موشکی ۱۵ خرداد خواهند بود که تدفین می‌شوند.

تشییع پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام در سیستان و بلوچستان

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۱۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان‌های زاهدان، زابل، فنوج و نیکشهر در حال برگزاری است.

 تشییع پیکر مطهر ۴۰۰ شهید گمنام در کشور/ آسمان ایران به عطر «ایثار و شهادت» معطر شد + تصاویر

قرار است پیکر مطهر پنج شهید در شهرستان زاهدان در پنج محل دانشگاه فرهنگیان، مجتمع کوی پلیس، پادگان مشترک پدافند هوایی و هوانیروز، محوطه استانداری و موزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تدفین شود.

همچنین پنج شهید گمنام در منطقه سیستان واقع در شمال استان در پنج محل تیپ «علی اکبر(ع)» زابل، فضای بین مصلی و بازار زابل، شهر جدید رامشار، فرماندهی هنگ مرزی زابل و روستای ارباب شهرستان نیمروز تدفین شوند.

پیکر مطهر دو شهید گمنام هم در منطقه بلوچستان در جنوب استان شامل شهرستان فنوج و روستای «دسک» شهرستان نیکشهر تشییع و تدفین خواهد شد.

تشییع ۶ لاله گمنام بر روی دستان مردمان خاستگاه انقلاب

در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س)پیکر مطهر ۶ شهید گمنام و جانباز شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار، شهیدپرور و انقلابی قم از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مصلی قدس تشییع شد.

پیکر مطهر ۵ نفر از این شهدا امروز در مراکز نظامی، حوزوی و فرهنگی به خاک سپرده ‌می‌شود.

شهید گمنام ۱۸ ساله که در عملیات رمضان به شهادت رسیده در مجتمع نور منطقه نیروگاه، پیکر مطهر شهید گمنام ۱۶ ساله عملیات کربلای ۵ در پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان،شهید ۴۱ ساله عملیات کربلای ۵ در گردان زرهی والفجر، شهید ۱۷ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ در مجتمع عالی بنت الهدی در پردیسان و جانباز ۷۰ درصد محمد مهدی سعادت هم که پس از ۳۵ سال تحمل مجروحیت به مقام والای شهادت رسید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تدفین خواهند شد.

به گفته مسئولان، پیکر پاک شهدای ۲۳ ساله و ۲۴ ساله مربوط به عملیات بیت المقدس ۷ نیز هفتم و هشتم دی ماه به ترتیب در مجتمع امامت نیروی دریایی سپاه و پژوهشگاه امام صادق(ع) به خاک سپرده می شوند.

آغاز تشییع لاله‌های فاطمی در استان لرستان

در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) پیکر مطهر ۴ شهید گمنام در استان لرستان تشییع و خاکسپاری می‌شود.مردم شهر خرم‌آباد از دقایقی قبل پیکر پاک دو شهید را از میدان شهدا تا مصلی الغدیر تشییع خواهند کرد.

شهر یکپارچه استقبال شده و لاله ها در میان خیل عظیم جمعیت در آغوش مادرانی جای گرفته اند که به جای مادران شهدای گمنام در گوش فرزندانشان لالایی‌های مادرانه و حزن انگیز می‌خوانند.

پیکر مطهر دو شهید گمنام در خرم‌آباد، یک شهید در بروجرد و یک شهید در رومشکان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

آغاز تشییع پیکرهای پاک ۸ شهید گمنام دفاع‌مقدس در کردستان

مراسم تشییع پیکرهای پاک ۸ شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از میدان آزادی تا میدان انقلاب سنندج با حضور گسترده مسئولان و مردم استان کردستان برگزار شد.

پیکر مطهر سه شهید در قروه (پارک رضوان، حوزه علمیه و شهر مالوجه)، دو شهید در سنندج (استانداری و سازمان قضایی نیروهای مسلح)؛ دو شهید در بیجار(پیرتاج و حسن‌آباد) و یک شهید در پادگان ارتش مریوان تدفین می‌شوند.

تشییع پیکر ۴ شهید گمنام در کرج

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تشییع پیکر چهار شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در کرج آغاز شد و قرار است ‌پیکر این شهدا از کانون شهید سبحانی سپاه کرج به سمت میدان شهدا بر دستان مردم شهیدپرور کرج تشیع ‌شوند.

پیکر این چهار شهید گمنام ‌در نقاط مختلف کرج همچون کیانمهر، جهانشهر، فنی وحرفه‌ای شهید رهبری چهاراره طالقانی به خاک سپرده خواهند شد.

تشییع پیکر ۶ شهید گمنام در آذربایجان‌شرقی

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شش شهید گمنام در استان امروز سه‌شنبه ۶ دی‌ماه ساعت ۱۰ از میدان شهدا به‌سمت میدان ساعت تبریز آغاز شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: پیکر مطهر یک شهید گمنام در محوطه استانداری آذربایجان‌شرقی و یک شهید گمنام دیگر نیز در پارک مفاخر تبریز به خاک سپرده می‌شود.

عباسی گفت: همچنین پیکر دو شهید گمنام دیگر نیز روز سه‌شنبه ۶ دی‌ماه در شهرستان‌های ورزقان و ملکان تشییه و به خاک سپرده خواهد شد.

وی افزود: روز چهارشنبه ۷ دی‌ماه نیز مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر و منور سه تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در شرکت تراکتورسازی، پالایشگاه نفت تبریز و دانشگاه فرهنگیان علامه امینی واحد برادران برگزار می‌شود. روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه نیز مراسم تشییع و تدفین یک شهید گمنام در شرکت پتروشیمی تبریز انجام می‌شود.

تشییع شهدای گمنام از مصلی تا شریعتی اردبیل

همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با سراسر کشور تشییع ۱۰ شهید گمنام در استان اردبیل انجام شد.

از ساعت ۹ صبح و بعد از اقامه نماز میت در مصلی اردبیل پیکر پاک این شهدای گمنام از مصلی تا میدان شریعتی اردبیل تشییع و سپس به شهرها و روستاهای مختلف استان اعزام خواهند شد.

همزمان با حضور پیکر ۱۰ شهید گمنام در اردبیل در شهرهای گیوی، خلخال، نیر، نمین، اصلاندوز و پارس آباد برنامه‌های گرامیداشتی برگزار شد و حاضران با عزاداری و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

در سرعین، شهرک مؤثر اردبیل، دانشگاه محقق و محله کاظم آباد نیز برنامه‌های گرامیداشت و یادواره شهدا همراه با قرائت زیارت عاشورا برگزار شد تا یاد و خاطره شهدای والامقام گرامی داشته شود.

در حسینیه ثارالله نیز با حضور نیروهای مسلح مراسم قرائت زیارت عاشورا برگزار و محفل انس با قرآن و شبی با شهدا نیز در مسجد مهدیه اردبیل برگزار می‌شود تا شاهد پاسداشت یاد و نام شهدای والامقام در دفاع از این مرز و بوم باشیم.

پیکر ۶۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ایلام تشییع شد

در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز پیکر ۶۵ شهید گمنام در ایلام تشییع شد.

این مراسم امروز صبح از سمت میدان شهدا به سمت میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام برگزار شد.

پیکر مطهر ۵ شهید گمنام، در استانداری ایلام، شرکت پتروشیمی، دانشگاه فرهنگیان، روستای زنجیره و دانشگاه پیام نور تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

پیکر مطهر ۳ شهید گمنام در استان بوشهر تشییع شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در بوشهر تشییع شد.

سرهنگ علیرضا غریبی اضافه کرد: پیکر این سه شهید در روز ۲۶ آذر مورد استقبال مردم بوشهر قرار گرفت و طی روزهای گذشته در شهرها و روستاهای مختلف استان برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت برگزار شد.

وی با بیان اینکه این شهدا در عملیات‌های خیبر و کربلای ۵ به فیض عظیم شهادت نائل آمده‌اند، افزود: ۲ شهید در جزیره مجنون و یک شهید هم در شلمچه به شهادت رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ادامه داد: این سه شهید پس از تشییع، در سه منطقه یادمانی شامل بندرگاه بوشهر، بندر عامری تنگستان و درازی دشتی به خاک سپرده می‌شوند.

وی سن این رزمندگان هنگام شهادت را ۱۸، ۲۳ و ۲۶ سال اعلام کرد و افزود: مراسم تشییع این شهدا از بسیج مرکزی تا مصلای جمعه انجام شده و بعد از ظهر امروز در نقاط یاد شده خاکسپاری می‌شوند.

غریبی گفت: تاکنون استان بوشهر میزبان ۱۶۵ شهید گمنام بوده و با خاکسپاری این سه شهید شمار شهدای گمنام دفن شده در این استان به ۱۶۸ شهید می‌رسد.

مراسم تشییع شهدای گمنام در شهر بوشهر با حضور گسترده و پرشور مردم شهیدپرور استان بوشهر و جمعی از مسئولان از بسیج مرکزی تا مصلی برگزار شد.

تشییع ۵ شهید گمنام دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) آیین تشییع ۵ شهید گمنام دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد. این مراسم امروز ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان ۱۲ محرم به سمت امامزادگان دوخاتون آغاز شد.

این مراسم در بازفت از میدان اصلی شهر بازفت به سمت حوزه علمیه روستای چم قلعه است. تشییع شهدای گمنام در پردنجان از گلزار شهدا به سمت تپه نورالشهدا برگزار می‌شود.

در لردگان این آئین از گلزار شهدا به سمت میدان نماز به سمت دهستان ریگ برگزار می‌شود.

تشییع شهدای گمنام با حضور پرشور مردم بجنورد

مردم شهید پرور بجنورد صبح سه شنبه با حضور گسترده خود ۶ شهید گمنام را تشییع کردند.

خاکسپاری یک شهید گمنام در اهواز

پیکر مطهر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با حضور مردم تشییع و خاکسپاری شد.

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام در زنجان

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور گسترده آحاد مختلف مردم زنجان در دسته عزاداری هیئت فاطمیون زنجان برگزار شد.

در این مراسم که آحاد مختلف مردم زنجان حضور دارند عزاداران شهادت حضرت زهرا (س) پیکر سه شهید گمنام از مقابل مسجد جامع شهر زنجان به سمت امامزاده سید ابرهیم (ع) این شهر تشییع شد.

حضور پیکر مطهر شهید گمنام در مدارس و دانشگاه‌های زنجان با استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان مواجه شد و برگزاری شب‌های عزاداری و وداع با پیکر شهدا در مساجد نیز فرصتی شد تا مردم در جوار شهدا در عزای مادر شهیدان به عزاداری بپردازند.

صبح امروز نیز مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آیین تشییع و تدفین شهدای گمنام در زنجان آغاز شد و پیکر شهیدان گرانقدر از حسینیه ثارالله زنجان به سمت کوی سازمانی آمادگاه ولایت زنجان تشییع و در میان استقبال ساکنان این مجموعه به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام در مجموعه ورزشی انقلاب شهر زنجان و همچنین پیکر پاک یکی دیگر از شهدا در روستای خوئین از توابع شهرستان ایجرود برگزار شد.

حضور پر شکوه مردم شیراز در تشییع شهدای گمنام

مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس در حالی از ساعت ٩ صبح در شیراز آغاز شد که مردم ولایت مدار شیراز از ساعات ابتدایی صبح در میدان دانشجو حاضر بودند.

تمامی آحاد مردم اعم از مرد و زن، پیر و جوان و کودک و میانسال برای همراهی شهدا در روز ابری شیراز آمده بودند تا نشان دهند که در هر شرایطی حامی ولایت و شهدا هستند.

 تشییع پیکر مطهر ۴۰۰ شهید گمنام در کشور/ آسمان ایران به عطر «ایثار و شهادت» معطر شد + تصاویر

مسیرهایی که برای همراهی شهدا در شیراز در نظر گرفته شده بود از میدان دانشجو آغاز و این مسیر تا میدان نمازی، بلوار زند و میدان امام حسین (ع) ادامه پیدا کرد و هرچه از مسیر بیشتر طی می‌شد جمعیت بیشتری نیز به خیل عظیم مشتاقان بدرفه شهدا افزوده می‌شد.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس پیکر مطهر شهدای گمنام قرار است در آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استانداری فارس، شهرستان‌های مرودشت، خاوران و خفر تشییع و به خاک سپرده شود.

تشییع ۸ شهید گمنام در قزوین

مراسم تشییع ۸ شهید گمنام ساعت ۱۰ صبح سه شنبه همزمان سالروز شهادت حضرت فاطمه و با حضور مردم شهید پرور قزوین برگزار شد.

پیکر مطهر این شهدا از مسجد امام خمینی (ره) قزوین در بلوار آزادگان (غیاث آباد) به سمت مسجد امام حسن عسگری در شهرک کوثر تشییع شد.

 تشییع پیکر مطهر ۴۰۰ شهید گمنام در کشور/ آسمان ایران به عطر «ایثار و شهادت» معطر شد + تصاویر

پیکر ۴ شهید گمنام در شهرهای رازمیان و قزوین، دو شهید در شهر تاکستان و اسفرورین و ۲ شهید نیز در روستای نصرت آباد و مجتمع شفیع زاده به خاک سپرده خواهند شد.

گفتنی است پیکر مطهر هفت تن از این شهدا در منطقه شلمچه و یک شهید نیز در جزیره مجنون تفحص شده است.

تشییع پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام در قم

سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا مصلای قدس قم بر روی دستان مردم انقلابی و ولایتمدار قم تشییع شد.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در سنندج

مردم ولایت مدار سنندج در اجتماعی انقلابی در میدان آزادی این شهر از پیکر مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس استقبال کردند.

 تشییع پیکر مطهر ۴۰۰ شهید گمنام در کشور/ آسمان ایران به عطر «ایثار و شهادت» معطر شد + تصاویر

به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نماز جماعت برای این شهیدان گرانقدر اقامه شد و سنندجی‌ها با پیمودن مسیر میدان آزادی تا میدان انقلاب این شهر با این شهدای گمنام همراهی کرده و پیکر مطهر این بزرگواران را تشییع کردند.

پیکر مطهر این شهیدان گلگون کفن در شهرهای سنندج، قروه و بیجار تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ح IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    15 58
    اینا رفتن که یه عده هیز و هرزه بتونن زندگی کنن!! واقعا دنیای عجیبیه!!
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      3 22
      تاکنون از حدود ۷۰ درصد خانواده معظم شهدای مفقودالاثر نمونه‌گیری شده است. تعداد قابل توجهی از والدین شهدای مفقود الاثر نیز رحلت کرده‌اند و امکان نمونه‌گیری DNA نیست. تاکنون حدود ۴۵ هزار شهید مفقودالجسد شناسایی شده‌اند که حدود ۱۰ هزار نفر از آن‌ها به‌عنوان شهید گمنام دفن شده‌اند و تقریباً ۲۶۰۰ مفقودالجسد دیگر داریم که عملیات تفحص آن‌ها در ایران و داخل عراق ادامه دارد. توجه: هرمفقود الجسدی، گمنام نیست. از این ۴۵ هزار شهید بسیاری از شهدای مفقودالجسد از طریق پلاک و علایم همانند کارت و ..‌ شناسایی شدند و در قالب شهید گمنام دفن نشدند. شهید گمنام یعنی مفقودالجسدی که کشف ولی شناسایی نشد.
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 17
      مسئله مفقودالاثر بودن رزمنده ها فقط مربوط به ایران نیست جنگ ترکیه و قبرس در سال ۱۹۴۷ میلادی ۲ هزار نفر مفقودالجسد شدند که در طول ۴۸ سال گذشته، فقط هزار نفر پیدا شده‌اند و از آن‌ها نیز تنها ۶۰۰ نفر ، آن هم با کمک آمریکایی‌ها شناسایی شده‌اند و مابقی حتی با کمک آمریکایی‌ها،شناسایی نشده‌اند. پس کشف استخوان‌های مفقودین حتی با تجهیزات مدرن امروزی لزوما به شناسایی آن‌ها نمی‌انجامد.
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 15
      یکی از براندازا از جمعیت انبوه تشییع کنندگان فشاری شده و این فشار رو با منفی دادن به کامنتای مخالف خود نشون میده، خیلی روش تابلویی شده
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    59 13
    و.ادار کردید بیاین تو یک مراسم حکومتی
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      6 20
      کافر همه را به کیش خود پندارد ، ما مثل شما نیستیم که به زور و تهدید بخوایم مردم رو با اعتصابات اجباری مون همراه کنیم ، مردم به قهرمانان سرزمین شون عشق دارن و شما نمی تونید اینو ببینید
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      3 16
      میدونم این جمعیت زیاد به شما فشار وارد کرده چون مردم با انقلاب و اعتصابات اجباری و زورکی شما همراه نشدن پس مجبورین تخریب کنین و تهمت بزنین
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      6 37
      تاکورشود انکه نتواند ببیند بزرگی ملت
    • ح IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 18
      خدایی تو یکی خفه شو بسه دیگه تا از این بیشتر ضایع نشدید دهنتون رو ببندین حداقل بزارید فکر کنیم دشمنای قوی داریم!!
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 12
      کافر همه را به کیش خود پندارد
  • مختار IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    6 24
    وقتی آدم با خدا معامله میکنه براش مهم نیست که مشهور بشه یا کسی قدردانش باشه فقط میخواد رضایت معشوق حقیقی رو جلب کنه. از ته دل به این ارواح پاک و عزیز حسادت میکنم که جسمشان در تابوت و جسم من در حال نوشتن کامنت است. امیدوارم عاقبتم ختم به شهادت در راه خدا و اسلام شود حتی اگر کسی نفهمد هم مهم نیست همینکه خدا بدونه و التماسها و دعاهای منو ببینه کافیه آدم فقط با شهید بودن و شهید شدن میتونه دین خودش رو به شهدای راه اسلام ادا کنه. زنده باد اسلام پاینده باد جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 26
    لطفا شهدا را به این شهر نیاورید،استخوان هایشان را بیرون کشیدند که بیایند چه چیز را ببینند؟ببینند که آنها برای استقلال کشور رفتند،اما امروز با زمینه سازی برخی از مدیران، کشور به اشغال پلتفرم های فاسد و کثیف دشمن در آمده است.بیایند ببینند که آن ها برای جاری شدن معنویت در زندگی و پیشرفت دین محور رفتند و ما غرق در زندگی مادی شده ایم
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 20
    یک ماهه براندازا خودشون رو کشتن،هفته ای سه تا فراخوان دادن یک هزارم این جمعیت هم نتونستن به خیابون بیارن!اما این جمعیت صبح روز تعطیل و در سوز و سرما به فراخوان شهدا به میدون اومده ..قطعا ما مثل هم نیستیم!
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 24
    شهدا برای عفت و حیا و ناموس و حجاب رفتند ولی به واسطه پلتفرم های آمریکایی و به واسطه مسئولین بی غیرت عفت و حیا مورد آسیب جدی قرار گرفته به طوری که حرامیان جری شده اند و به ملت طمع کرده اند
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 14
    تبریک میگم به دولت و مجلس
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 25
      هنوز مادرانی هستن که چشم انتظار فرزندانشان هستن و شما این طور نمک بر زخمشان می پاشید
  • مهدی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 34
    خدا تمام شهیدان وطن رو رحمت کند و این کشور رو به حق این شهیدان عزیز حفظ کند ،یک پیشنهاد هم به مسئولان عزیز، آیا بهتر نیست با توجه به پیشرفت علم اقدام به آزمایش ژنتیک کنند تا هویت این عزیزان مشخص بشه و خانواده های چشم انتظار چشمشون به پیکر مطهر این عزیزان روشن بشه ؟
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 25
    آمار شهدای گمنام
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 26
      45 هزار شهید مفقود الجسد شناسایی شده اند که حدود ده هزار نفر از آن ها به عنوان شهید گمنام دفع شده اند و خیلی ها نیز از طریق پلاک و علایم شناسایی شدن.تقریبا 2600 مفقود الجسد دیگر داریم که عملیات تفحص آن ها ادامه دارد
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 44
    به لطف خون شهدا، امپراطوری ایران دوباره زنده شده است و اینبار مردان امپراطوری برای شاه جهان مهدی فاطمه خواهند جنگید.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    3 33
    شهید نظر می کند به وجه الله عامل حل شکلات اقتصادی اجتماعی فرهنگی حجاب است شهادت و مصاره اموال سلبریتی های دهان گشاد و اعدام محاربین و معاندین و حبس ابد حامیان معاندین اغتشاشگران
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    10 3
    چرا با فن آوری DNA هویت این شهدا را شناسایی نمی کنند
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      3 38
      تعداد قابل توجهی از والدین شهدای مفقود الاثر نیز رحلت کرده‌اند و امکان نمونه‌گیری DNA نیست.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      2 22
      نه‌تنها در ایران بلکه در خارج از کشور هم روند استحصال DNA از جسم سخت همانند استخوان‌ها و دندان‌ها برای شناسایی بسیار دشوار است خصوصا در دو حالت :1. استخوان در محیط‌های قلیایی مانند مناطق جبهه‌های جنوب باشد. (اکثر مفقودین دفاع مقدس در این مناطق هستند)2. جسم بمدت طولانی در معرض تابش آفتاب بوده باشد.
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      0 12
      دارن انجام میدن و خیلیا مشخص شدن ولی این کار هم طول میکشه هم هزینه بالایی داره
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 17
      بعضی از شهدا ( مانند شهید ابراهیم هادی ) در وصیت نامه شان خواستند که گمنام باقی بمانند برای همین خانواده هایشان به خواسته این عزیزان احترام گذاشتند و ازمایش DNA ندادند . روحشان شاد🌹🌹
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 5
    نسیمی جان فزا می آید...
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 20
    شهیدان خدایی
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 7
    درود
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    2 16
    درود به ملت ایران که انقدر بصیرت و معرفت دارند
  • سعید IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 7
    یا حسین ...
  • ناشناس IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    18 0
    با این کار باز خانواده هاشون را عزادار میکنید بنظر من صحیح نیست
  • محمد IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 4
    برادر شهیدم به اغوش وطن خوش امدی، حلالم کن اگر قصوری داشتم.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    25 1
    بازی با احساسات مردم.ول کنین بابا.30سال از جنگ گذشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس