.

گوشت‌های آزمایشگاهی که زمانی جزو داستان‌های علمی تخیلی بود، می‌تواند در اوایل امسال در برخی از رستوران‌های آمریکایی به واقعیت تبدیل شده و در سر میز غذاها حاضر شود.

به گزارش مشرق از رویترز، مدیران شرکت‌های گوشت کشت‌شده خوش‌بین هستند تا گوشتی که در خمره‌های فولادی بزرگ رشد می‌کند، بتواند ظرف چند ماه پس از اینکه آنها موفق به کسب مجوز از یک تنظیم‌کننده کلیدی شدند، در منوی غذا رستوران‌ها حاضر باشد.

این شرکت‌ها برای نشان دادن اعتماد به نفس بالای خود، برخی از سرآشپزهای سطح بالا مانند فرانسیس مالمان آرژانتینی و خوزه آندرس اسپانیایی را ثبت نام کرده‌اند تا در نهایت گوشت‌های تولیدی را در غذاخوری‌های سطح بالای خود به نمایش بگذارند.

پنج مدیر اجرایی به رویترز گفتند که این گوشت‌ها برای رسیدن به مقصد نهایی خود – قفسه‌های سوپرمارکت‌ها - با موانع بزرگی روبرو هستند. شرکت‌ها باید بودجه بیشتری جذب کنند تا تولید خود را افزایش دهند تا به آنها امکان دهد استیک گوشت گاو و سینه مرغ خود را با قیمت مقرون به صرفه‌تری روانه بازار کنند. در طول این راه، آنها باید بر بی‌میلی در میان برخی مصرف‌کنندگان حتی برای امتحان گوشت آزمایشگاهی غلبه کنند.

گوشت کشت شده از نمونه کوچکی از سلول‌های جمع‌آوری‌شده از دام به دست می‌آید که سپس با مواد مغذی تغذیه می‌شود. این مواد در ظروف فولادی عظیمی به نام بیوراکتور رشد می‌کند و به چیزی تبدیل می‌شود که طعمی شبیه یک برش گوشت واقعی دارد.

تاکنون تنها کشور سنگاپور اجازه فروش این گوشت در قالب خرده‌فروشی را صادر کرده و قرار است آمریکا نیز چنین مجوزی را صادر کند.

وزارت غذا و داروی آمریکا در ماه نوامبر اعلام کرد که یک محصول گوشت کشت‌شده- سینه مرغ تولید شده توسط یک شرکت در کالیفرنیا- برای استفاده انسانی مورد تایید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    ما در چه فکریم اونا در چه کار !!!!
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 2
    کم کم دیگه غربی‌ها نیاز به سرویس بهداشتی هم ندارن، همون آشپزخونهٔ دو منظوره کافیه براشون!!!! (خخخخخخخخخخخخ)
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    1 1
    خیلی جالبه... بالأخره انسان دست از قتل عام کردن گاو و گوسفند و مرغ و خروس برخواهد داشت... آه و ناله گاوها و گوسفندان از دست ظلم بشر به عرش الهی رسید.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 1
      خوشحال باش که دیگه ذبح نمیشی!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس