سردار حاجیان

سخنگوی پلیس در خصوص شناسایی ۳۸۷ تارنمای تقلب در کنکور و همچنین کشف ۹۳۰۰ قبضه سلاح در ایام اغتشاشات خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی اجتماعی پلیس و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشکر از زحمات سردار حسین اشتری در دوران ۸ ساله فرماندهی کل انتظامی کشور به فرماندهی سردار رادان اشاره و اظهار داشت: با حکم فرمانده کل قوا، سکانداری انتظامی کشور به سردار رادان واگذار شده است که معماری فراجای آینده را وی ترسیم کرده و امروز این طرح معماری به دست خود معمار رسیده است.

سردار حاجیان تصریح کرد: پلیس در تعریف معماری فراجای آینده، یک پلیس مداخله گر معناگراست. رویکرد ما در فراجای آینده مبتنی بر ارتباط با مردم و عطوفت است و خدمت به تمام شهروندان و احترام به حریم خصوصی مردم از اهداف این تغییر است‌.

وی با اشاره به معماری فراجا در آینده نزدیک و اجرای آن توسط معمار جدید فراجا، گفت: معماری فراجا یک اقدام تحولی است که فراجا از حیث ماهیت و ساختار در آینده با آن مواجه خواهد شد و تغییراتی در ماهیت و زیرساخت فراجا اتفاق خواهد افتاد و پلیس یک اصلاحگر اجتماعی، فرهنگ ساز اجتماعی خواهد بود.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس یک نهاد مدنی اجتماعی است که با جایگاه رکنی که دارد می‌تواند اثر گذار بر تصمیمات باشد، تصریح کرد: در معماری فراجای آینده، پلیس به دنبال سرعت بخشی و کیفیت خدمات اجتماعی است و در این رابطه یک ارتباط معناداری بین نخبگان و فرهیختگان با پلیس ترسیم شده است.

سخنگوی فراجا اظهار کرد: مقابله قاطع و قانونی با افرادی که با انجام جرائم خرد و کلان ناامنی اجتماعی ایجاد می‌کنند، با سازوکارهای تعریف شده در فراجای آینده محقق خواهد شد.

وی افزود: پلیس با استفاده از آخرین فناوری‌ها به دنبال ارائه خدمات و کیفیت‌بخشی به خدمات برای مردم است؛ استفاده از آخرین فناوری‌ها از دیگر اهداف معماری فراجای آینده است.

حاجیان تصریح کرد: در معماری فراجای آینده، پلیس به دنبال سرعت و کیفیت‌بخشی ماموریت‌های انتظامی است و یک رابطه معناداری قرار است بین نخبگان و پلیس ترسیم شود؛ در این معماری پلیس به سمت بهره‌برداری از آخرین یافته‌ها و دانش‌های روز می‌رود.

سخنگوی فراجا در ادامه با اشاره به عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: تمامی فرآیند شماره‌گذاری خودرو، احراز هویت ، احراز سکونت و...اینترنتی شده است و در سامانه پلیس من این خدمات قابل ارائه است و مردم می‌توانند برای دریافت خدمات پلیسی به این سامانه مراجعه کنند؛ باید گفت که پلیس راهور در طول سال ۶۰ میلیون خدمت به مردم ارائه می‌کند.

سردار حاجیان به اقدامات پلیس در حوزه برخورد با قاچاق سوخت پرداخت و گفت: از جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی سرکشی شد و ۱۳۴ جایگاه متخلف شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند؛ این جایگاه ها یک میلیون و ۹۷ هزار لیتر کسری عرضه داشتند.

سخنگوی پلیس گفت: از تانکرهای سوخت هم بازدید شد و ۹۷ دستگاه تانکر متخلف، توقیف و ۱۴۶ نفر هم در این زمینه دستگیر شدند؛ این تانکرها، باک اضافه داشتند و اقدام به فروش غیرقانونی سوخت کرده‌ بودند.

سردار حاجیان به دستگیری محکومان فراری اشاره و تصریح کرد: ۴ هزار و ۵۶۰ نفر از محکومان متواری شناسایی و دستگیر و به دستگاه قضائی تحویل داده شدند.

وی به موضوع تقلب در آزمون ها اشاره و اقدامات پلیس فتا را بیان کرد و گفت : با تلاش ماموران پلیس فتا ۳۸۷ فقره از تارنماهای تقلب کنکور شناسایی شدند.

سردار حاجیان در ادامه به موضوع قاچاق سلاح پرداخت و گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن سعی در ارسال اسلحه به کشور داشت که این توطئه‌ها خنثی شد و ۹ هزار و ۳۰۰ قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 0
    بطری خالی آب معدنی هم حساب شده دیگه؟
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
      0 0
      زر نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس