رؤیت ۸ جنگنده و ۴ کشتی نظامی چین در اطراف جزیره تایوان

وزارت دفاع تایوان از رؤیت ۸ فروند جنگنده و ۴ کشتی نظامی چین در اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از تایوان نیوز، وزارت دفاع جزیره تایوان امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که فعالیت های نظامی چین در اطراف این جزیره کماکان ادامه دارد.

به گزارش این خبرگزاری، وزارت دفاع جزیره تایوان از رؤیت ۴ کشتی جنگی و همچنین ۸ فروند جنگنده نظامی چین نزدیک این جزیره خبر داد و اعلام کرد که این هواپیماها از «خط میانی» تنگه تایوان عبور کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، در گزارش وزارت دفاع تایوان در این خصوص آمده است: امروز ساعت ۶ صبح به وقت محلی، ۸ هواپیما و ۴ کشتی ارتش آزادی‌ بخش خلق چین در نزدیکی تایوان مشاهده شدند.

طبق این گزارش، در جریان این رزمایش، ۲ فروند جنگنده «جی- ۱۰» و دو بمب‌افکن راهبردی «اچ-۶» وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان در منطقه جنوب غربی شدند و ارتش این جزیره با ارسال گشت‌های هوایی، هشدارهای رادیویی و استقرار سامانه‌های موشکی ضدهوایی پاسخ متقابل داد.

روایت تایوان درباره تحرکات نظامی چین نزدیک این جزیره در شرایطی مطرح شده که چندی پیش اعلام شد که برای نخستین بار پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، دو کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا از تنگه تایوان عبور کرده اند.

این در حالی است که ارتش چین پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در پاسخ به سفر اخیر هیئت آمریکایی به تایوان، رزمایش نظامی جدیدی در آب‌ها و آسمان اطراف تایوان برگزار می کند.

ارتش چین با بیان اینکه «در این رزمایش سلاح ها و تسلیحات گوناگون آزمایش خواهد شد»، افزود: این رزمایش، اقدام نظامی استاندارد و در پاسخ به تغییر شرایط در تنگه تایوان است.

دُور تازه تنش ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی و فرانسوی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چندی پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 1
    فقط بنزین هدرمیدن وگرنه حزب الله لبنان که صهیونیستهارابیرون کردعرضه اش ازارتش سرخ چین بیشتره
  • ... IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    بیچاره تایوان با طنابی که زلنی رفت چاه اینا هم دارن میرن
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    تایوان بخشی از خاک چین است و این حرف های مفت رسانه های غربی دو ریال هم ارزش ندارد
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    اگر 8 کشتی جنگی و همچنین 4 فروند جنگنده نظامی چین رویت می شذ خطرناک بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس