کد خبر 1457332
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اوکراین می‌رود

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه این رژیم، دعوت وزیر خارجه اوکراین برای سفر به این کشور را پذیرفته است.

به گزارش مشرق، «ایلی کوهن»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با «دمیترو کولبا»، همتای اوکراینی‌اش دعوت رسمی او را برای سفر به اوکراین پذیرفت.

به نوشته پایگاه «میامی هرالد»، ایلی کوهن با سفر به اوکراین تبدیل به اولین مقام رده بالای دولت رژیم صهیونیستی که از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته به این کشور سفر می‌کند خواهد شد. زمان دقیق انجام این سفر مشخص نشده است.

همچنین وزیرخارجه رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی با دمیترو کولبا از آغاز مجدد فعالیت‌های کامل سفارت تل‌آویو در کی‌یف خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «آی۲۴»، کوهن همچنین در تماسش با کولبا قول داده فعالیت سفارت رژیم صهیونیستی در کی‌یف را در عرض ۶۰ روز آینده از سر بگیرد.

همچنین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به همتای اوکراینی‌اش قول داد، تل‌آویو، کمک‌های بشردوستانه به کی‌یف را با تمرکز بر بازسازی زیرساخت‌های انرژی اوکراین ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری میلادی با انجام یک گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه باعث خشم کی‌یف شد. کوهن در سخنرانی هنگام شروع به کارش در این سمت گفت، مقامات دولت جدید رژیم صهیونیستی کمتر در انظار عمومی درباره جنگ در اوکراین صحبت خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی تا کنون از تسلیح اوکراین به دلیل ناخرسند ساختن روسیه، بازیگر پیشرو در سوریه، خودداری کرده است.

این در حالی است که عدم برقراری تماسی تلفنی بین وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و اوکراین در هفته‌های گذشته موجب انتقاد و اعتراض تل‌آویو شده بود؛ اعتراضی که موجب شد تا رسانه‌های عبری از آن به عنوان چالش در روابط کابینه «بنیامین نتانیاهو» با پرونده اوکراین یاد کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • عمو IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    بعد اون همه آذربایجان هم تموم شد، حالا اوکراین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس