سخنرانی «سید عمار حکیم» در مراسم بزرگداشت «شهید محراب»

رئیس جریان حکمت ملی عراق ضمن سخنرانی در مراسم بزرگداشت روز شهید عراقی، بر حمایت از دولت عراق و در عین حال نظارت بر عملکرد آن تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر اطلاع رسانی رئیس جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» امروز جمعه در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله «محمدباقر حکیم» و روز شهید عراقی که امروز جمعه با حضور گسترده مردم عراق در مرقد آن شهید بزرگوار در نجف اشرف برگزار شد، سخنرانی کرد.

سید عمار حکیم در ابتدای این سخنرانی گفت: سلام بر شهدای عراق، به ویژه سرداران پیروزی، حاج ابومهدی المهندس و مهمان عزیز عراق سردار قاسم سلیمانی که سومین سالروز جنایت ترور آنها به همراه یاران مجاهدشان با سالروز شهادت شهید محراب هم‌زمان شده است.

وی با بیان اینکه هر سال و در این مناسبت ملی گرد هم می‌آییم تا بر مواضعمان تأکید و مسیرهای پیش رو را تعیین کنیم، بر پایبندی بر مسیر حق هرچند رهروانش اندک باشند تاکید کرد و گفت: از دید شهید محراب پیروی از مسیر حق اولویت داشت و برای همین به فرزندان و دوستدارانش توصیه می‌کرد که به دور از هیاهوی روزمره و متغیرها، به عقیده درست و نیت صادقانه و خط علما و فقها پایبند باشند.

حکیم در ادامه افزود: از مکتب اهل بیت (ع) آموخته‌ایم که هرقدر هم به ما بدی شود و در حق ما خطا شود و در معرض دروغ و افترا قرار گرفتیم، بدی را با بدی و خطا را با خطا و دروغ را با دروغ پاسخ ندهیم. فرزندان جریان حکمت ملی باید همواره حامل پیام صلح و هم‌زیستی و اعتدال و وحدت در این میهن باشند و پایبندی‌شان به هویت اصیل عراقی بازتاب اصول ثابتشان باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: در عرصه ملی، مهم‌ترین علت حمایت کامل ما از اقدامات دولت کنونی با وجود عدم مشارکت در آن، ایمانمان به ضرورت حمایت از فرایند سیاسی در کشور است و اینکه اجازه ندهیم تلاش‌ها برای وحدت و هم‌افزایی ملی از دست برود.

رئیس جریان حکمت ملی با اشاره به اقدامات و گام‌های استوار و اثرگذار دولت سودانی، مجدداً بر حکایت خود از دولت تاکید کرد و گفت: در نخست‌وزیر عزم و نیت صادقانه برای تحقق اصلاحات ساختاری بیشتر در بخش‌های اداری و خدماتی و امنیتی و اقتصادی و مالی را می‌بینیم و بر حمایت از آنها تأکید می‌کنیم و امیدواریم که این روند به همین قدرت ادامه یابد تا بتوان مرحله‌ای تازه و باثبات در روند ساخت حکومت و تقویت نهادهای آن را آغاز کرد.

حکیم خاطرنشان کرد: بر حمایت خود از دولت فعلی تأکید می‌کنیم و از آن برای موفقیت مأموریتش پشتیبانی می‌کنیم هرچند در آن مشارکت نداریم. حمایت ما از برنامه دولت ارتباطی به حضورمان در آن ندارد و نسبت ما با آن نسبت شهروندی است که از آن حمایت و بر عملکرد آن نظارت می‌کند.

این شخصیت عراقی تقویت روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و علمی با کشورهای همسایه و منطقه و جهان با اولویت دادن به منافع عراق و به نحوی که توسعه کشور و رفاه کشورهای منطقه را تقویت کند را ضروری دانست و تاکید کرد که این روند باید موجب برقراری شراکت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای متعادلی شود که پایه‌های ثبات در منطقه را بنیان نهد و خطر اختلافات و منازعاتی را که دهه‌ها گرفتار آن بوده‌ایم از منطقه دور کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان همه را به پیروی از مرجعیت و علما و خانواده‌های شهدا توصیه کرد و آنان را پشتیبان و اعتبار و قطب‌نمای عراق برای رسیدن به امنیت، استقلال، ثبات و شکوفایی دانست و گفت: با خدا و ملتمان عهد بسته‌ایم که مسیر شهدا و مجاهدان را زیر سایه مرجعیت آگاه ادامه دهیم و تغییر و اصلاح و سازندگی را به دست جوانان و همت فرزندان غیور ملت تحقق بخشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس