کد خبر 1456619
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
1

با آغاز اعتصاب سراسری در اعتراض به افزایش دو ساله سن بازنشستگی در فرانسه، کارگران دست از کار کشیدند و در نتیجه قطارها از حرکت ایستاده، مدارس تعطیل و راه بر انتقال محموله های پالایشگاه ها مسدود شد.

به گزارش مشرق، رویترز گزارش داد که قرار است تظاهرات اعتراضی نیز در سراسر فرانسه برگزار شود.

رهبران اتحادیه‌ها که انتظار می‌رود اعتصاب ‌ها و اعتراض‌ های بیشتری را عصر امروز اعلام کنند، خبر داده اند که اقدام های امروز تنها آغاز راه است.

بر اساس برآوردهای وزارت کار، افزایش سن بازنشستگی به ۶۴ سال موجب رشد ۱۷.۷ میلیارد یورویی درآمد سیستم بازنشستگی و تراز شدن آن تا سال ۲۰۲۷ می شود.

اولیویه دوسو وزیر کار فرانسه به تلویزیون ال سی آی گفت: این اصلاحات ضروری و عادلانه است.

اتحادیه‌ها استدلال می‌کنند که راه‌های دیگری برای تضمین تداوم سیستم بازنشستگی وجود دارد که مالیات بر ثروتمندان، افزایش سهم کارفرمایان یا بازنشستگان ثروتمند از جمله آنهاست.

در همین حال، مکرون و چند تن از وزیران وی همزمان با اعتراضات و اعتصابات و در اقدامی که انتقاد اتحادیه ها را برانگیخته دور از فرانسه و برای دیدار با مقام های اسپانیایی در بارسلون خواهند بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 1
    هه...اغتشاش سراسری! اینو میگن اتحاد مردمی و عدم بی تفاوتی نسبت به سرنوشت جامعه!
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      1 0
      کجای این مطلب، مشرق نوشته اغتشاش سراسری که تو از خودت درمیاری؟؟! نوشته اعتراض سراسری به وضعیت بد بازنشستگان و تغییر قانون بازنشستگی. یعنی ناراضی هستن و وضعشون خوب نیست، فقط اینترنشنال و اینا ندارن صبح تا شب بگن قراره هفته دیگه حکومت عوض بشه و...!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس