کد خبر 1456549
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
توضیحات محیط‌زیست درباره حضور چند شغال در مشهد

رئیس اداره محیط‌زیست مشهد گفت: خیابان احمدآباد به پارک ملک‌آباد و بوستان کوهسنگی نزدیک است و در این دو منطقه نیز شاهد حضور شغال‌ها هستیم که از شهروندان درخواست داریم پسماندهای خود را سر زمان تعیین‌شده بیرون از منزل بگذارند.

به گزارش مشرق، هادی موسی پور دوست‌آبادی در خصوص ماجرای ورود چند حیوان وحشی به یکی از خیابان‌های شهر مشهد و انتشار فیلم آن در فضای مجازی، اظهار کرد: این فیلم توسط کارشناسان بررسی شد البته این حیوانات شغال هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خیابان احمدآباد به پارک ملک‌آباد و بوستان کوهسنگی نزدیک است در این دو منطقه نیز شاهد حضور شغال‌ها هستیم و از شهروندان درخواست داریم پسماندهای خود را سر زمان تعیین‌شده بیرون از منزل بگذارند.

رئیس اداره محیط‌زیست مشهد بابیان این مطلب که پسماندها بهترین منبع غذایی برای جذب حیوانات به شهرها هستند، تصریح کرد: با توجه به هوای سرد خراسان رضوی و مشهد، حیوانات به دلیل نبود غذا به شهرها می‌آیند لذا مردم باید مدیریت کنند.

موسی پور تأکید کرد: جمع‌آوری پسماندها از سوی شهرداری باید به‌موقع صورت گیرد چراکه حیوانات وقتی غذا پیدا کنند ترغیب می‌شوند و تعدادشان نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: حاشیه شهر مشهد توسط نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست کنترل می‌شود و در کوهسنگی نیز چندین شغال داریم که مدتی است تله گذاشته‌ایم اما هنوز موفق به گیر انداختن آن‌ها نشده‌ایم.

رئیس اداره محیط‌زیست مشهد گفت: در سطح شهر نیز نیروهای یگان محیط‌زیست گشت زنی خواهند داشت و در صورت مشاهده این حیوانات با اسلحه بیهوشی آن‌ها را بی‌هوش و به خارج از شهر و منطقه‌ای مناسب منتقل می‌کنند.

گفتنی است شب گذشته ویدئویی از خیابان رضای احمدآباد مشهد در فضای مجازی منتشر شد که در آن گفته شده بود سه گرگ گرسنه در سطح شهر به دنبال غذا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس