چاووش اوغلو: در حال تدارک مقدمات سفر رئیسی به ترکیه هستیم

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان گفت: در مورد سفر آیت الله رییسی به ترکیه برنامه ریزی کردیم و او به زودی به ترکیه سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، گفت: مدام با مقامات ایرانی گفتگو می‌کنیم، چرا که ایران به عنوان همسایه قدیمی ۴ قرن است که روابط تجاری با ترکیه برقرار است.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: اردوغان گفت مقدمات سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه را فراهم کنیم.

چاووش اوغلو همچنین افزود: در این نشست راههای رسیدن به تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه را بررسی کردیم و ما خواستار تامین بی وقفه گاز از ایران بوده و هستیم.

وی با اشاره به گردشگران ایرانی گفت: ترکیه سال گذشته پذیرای ۲ میلیون گردشگر ایرانی بود که این حتی نسبت به دوران کرونا هم بیشتر بود.

وزیر خارجه ترکیه با مخالفت با تحریم‌های یک جانبه علیه ایران، این تحریم‌ها را بی‌فایده‌ای دانست و گفت: برجام خیلی وقت است که روی میز است امیدواریم مذاکرات هر چه زودتر به نتیجه برسد، برجام به نفع کل منطقه است. تحریم‌ها و توقف برجام موجب بروز مشکل در مبادلات نفتی ما شده است.

چاووش اوغلو مبارزه با تروریسم را در دستور کار ایران و ترکیه عنوان کرد و گفت: هر دو کشور از این حوزه آسیب دیده‌اند. مبارزه با پ. ک. ک در دستور کار ماست. ما همیشه کردها را از تروریست ها جدا کردیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه اولویت ما حفظ یکپارچگی سوریه است، گفت: برای تامین صلح پایدار در سوریه باید گام‌های اساسی برداریم. مذاکرات ترکیه، سوریه و روسیه در آینده نیز برگزار خواهد شد و ما همیشه ایران را در جریان کار قرار دادیم.

وی تاکید کرد: از نظر ترکیه، ایران نقش مهمی در حفظ صلح و ثبات در سوریه و منطقه دارد. مکانیسم سه جانبه ایران و عراق و ترکیه را باید مجددا فعال کنیم

چاووش اوغلو افزود: مشکلات عراق و ایران و سوریه مشکلات ما نیز هستند و نیازی به مداخله دیگر کشورها نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    4 3
    برای ایران خوب است کمی روابط بین الملل یاد میگیرند
  • حسن روحانی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    6 0
    آقای رئیسی ترکیه رفتید خدای نکرده با امیر تتلو دیدار نکنید. خخخخخخخ علی برکت الله.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 1
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس