محبوبیت رئیس جمهور کره‌جنوبی به زیر 40 درصد سقوط کرد

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در کره جنوبی حاکی از آن است که محبوبیت رئیس جمهور این کشور برای نخستین بار طی چند هفته گذشته به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است.

به گزارش مشرق، نرخ محبوبیت «یون سوگ یئول» رئیس جمهور کره‌جنوبی برای نخستین بار طی پنج هفته گذشته به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

افت محبوبیت یئول در پی اظهارات اخیر وی درباره کره شمالی و نزاع با «نا کیونگ ون» نامزد احتمالی رهبری حزب حاکم است.

این نظرسنجی که توسط موسسه «ریل میتر» انجام شده بین روزهای نهم تا ۱۳ ژانویه و در بین ۲۵۰۳ نفر انجام شده است.

در این نظرسنجی تنها ۳۹.۳ درصد از شهروندان کره جنوبی، عملکرد رئیس جمهور این کشور را مثبت ارزیابی کردند که کاهشی ۱.۶ درصدی در مقایسه با هفته پیش از آن را نشان می‌دهد.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که رئیس جمهور کره جنوبی که در حال بازدید از نیروهای این کشور در امارات عربی متحده بود امروز طی سخنانی خطاب به نیروهای این کشور گفت: «امارات کشور برادر ما است... امارات یک کشور خارجی به این نام نیست. اینجا، کشور شما است. امنیت کشور برادر ما امنیت ما است. دشمن امارات، تهدیدآمیزترین کشور یعنی ایران است و دشمن ما کره شمالی است... ما با امارات در وضعیت مشابهی قرار داریم.»

رئیس جمهوری کره جنوبی روز شنبه در چارچوب یک سفر رسمی چند روزه وارد ابوظبی شد و دیروز با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در کاخ «الوطن» دیدار و دو طرف درباره توسعه همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امشب (دوشنبه) ۲۶ دی ماه به اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در امارات عربی منحده واکنش نشان داد و گفت: وزات امور خارجه در حال بررسی و پیگیری اظهارات دخالت آمیز رئیس جمهور کره جنوبی درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده به عنوان دو کشور همسایه و دوست است.

در این باره ناصر کنعانی در واکنش به این اظهارات ضد ایرانی عنوان کرد: اظهارات نقل شده از این مقام کره‌ای نشانگر عدم اطلاع کامل از مناسبات تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات عربی متحده و تحولات بسیار سریع و مثبت در این زمینه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس