کنعانی: اظهارات دخالت‌آمیز رئیس جمهور کره‌جنوبی در حال پیگیری است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت، این وزارتخانه در حال بررسی و پیگیری اظهارات دخالت‌آمیز رئیس جمهور کره‌جنوبی پیرامون روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به عنوان دو کشور همسایه و دوست است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) ۲۶ دی ماه به اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در امارات عربی منحده واکنش نشان داد و گفت: وزات امور خارجه در حال بررسی و پیگیری اظهارات دخالت آمیز رئیس جمهور کره جنوبی درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده به عنوان دو کشور همسایه و دوست است.

«یون سوگ یئول» رئیس‌ جمهور کره جنوبی که به امارات عربی متحده سفر کرده در اظهاراتی مداخله جویانه ایران را دشمن امارات خوانده است.

در این باره ناصر کنعانی در واکنش به این اظهارات ضد ایرانی عنوان کرد: اظهارات نقل شده از این مقام کره‌ای نشانگر عدم اطلاع کامل از مناسبات تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات عربی متحده و تحولات بسیار سریع و مثبت در این زمینه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین تصریح کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جدیت مواضع اخیر این کشور و به ویژه اظهارات رئیس جمهور آن در مورد روابط ایران و امارات را که فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پیگیری دارد و منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه است.

به گزارش فارس، رئیس جمهور کره جنوبی که در حال بازدید از نیروهای این کشور در امارات عربی متحده بود خطاب به نیروهای این کشور گفت: «امارات کشور برادر ما است... امارات یک کشور خارجی به این نام نیست. اینجا، کشور شما است. امنیت کشور برادر ما امنیت ما است. دشمن امارات، تهدیدآمیزترین کشور یعنی ایران است و دشمن ما کره شمالی است... ما با امارات در وضعیت مشابهی قرار داریم.»

رئیس جمهوری کره جنوبی روز شنبه در چارچوب یک سفر رسمی چند روزه وارد ابوظبی شد و دیروز با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در کاخ «الوطن» دیدار و دو طرف درباره توسعه همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

در پی اغتشاشات اخیر در ایران نیز شاهد اظهاراتی مداخله جویانه از سوی مقامات کره جنوبی بودیم که البته با واکنش تند کنعانی مواجه شد و او نهم آبان ماه در نشست خبری با خبرنگاران در این باره گفت: این کشور نمی‌تواند در ارتباط با مدیریت یک اغتشاشی که یک طرف آن جریان‌ها و دولت‌های خارجی هستند، به جمهوری اسلامی ایران درس اخلاق و مدیریت بدهد. اگر مدیریت بلد بودند، باید آن جشن (جشن هالووین) را مدیریت می‌کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 31
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    خخخخخخ قرصاتو خوردی ؟
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 1
    به این حالی کنید بوی کبابی که به مشامش رسیده و حسابی حالی به حالیشون کرده بوی داغ کردن الاغ های منطقه و از جمله ارباب گاوچرونشون به دست جوانان غیور و شجاع ایران بزرگه که هنوز داره جای سوزشش رو فوت میکنه و عررر و عوررر میکنه. زیاد به دلش صابون نماله بره سریال جدید جومونگ بسازه یه کم قوت قلب بگیره.
  • NL ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    2 1
    وای کره جنوبی ترسید
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    3 1
    سخنگوی وزارت امور خارجه گفت، این وزارتخانه در حال بررسی و پیگیری است.... خیلی تاثیر گذار ببود
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    رئیس جمهور کره جنوبی می خواهد حضور نیروهای نظامی کره جنوبی را در امارات توجیه کند به خاطر همین ایران هراسی می کند تا بگوید که این نیروها برای دفاع از امارات در مقابل ایران حضور دارند امارات را دوست کره جنوبی می نامد و وضعیت امارات را شبیه وضعیت کره جنوبی با کره شمالی اعلام می کند در واقع رئیس جمهور کره جنوبی با مردم کره جنوبی حرف می زند چون تحت فشار ملت خودش برای اتمام جنگ طلبی در جهان قرار دارد
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    مقامات امریکا قبلا اعلام کرده بودند که نگران هستند ایران روابط خودش را با کشورهای عربی بهبود ببخشد و اختلافاتش را کنار بگذارد ان موقع با عربستان و اماراتی روبرو خواهیم بود که تمامیت ارضی ایران را به رسمیت می شناسند و اعراب هم اطمینان پیدا می کنند که خطری از جانب ایران انها را تهدید نمی کند اعراب برنامه هسته ای ایران را به رسمیت می شناسند و روابطشان با ایران را افزایش می دهند در سازمانهای بین المللی از ایران دفاع می کنند کره جنوبی از طرف امریکا مامور شده است که روابط ایران و اعراب را تخریب کند و مانع از دوستی انها شود چون منفعت کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در اختلاف افکنی بین مسلمانان است تا بتواند راه را برای نفوذ و باج خواهی باز نگه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس