کد خبر 1455842
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
.

منابع رسانه‌ای از ورود حدود ۳۰۰ شبه نظامی از حومه استان حلب سوریه به اوکراین، برای مقابله با ارتش روسیه خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» اعلام کرد حدود ۳۰۰ فرد مسلح که اواخر ماه گذشته میلادی اراضی سوریه در حومه حلب را ترک کرده بودند، وارد اوکراین شده‌اند تا با نیروهای روسی بجنگند.

منابع مطلع در این باره گفتند که حقوق در نظر گرفته شده برای هر فرد مسلح برای جنگ با ارتش روسیه در اوکراین، در صورت داشتن تجربه رزمی ماهیانه تا ۲۵۰۰ دلار خواهد بود.

طبق گفته این منابع، اکثر افراد جذب شده در منطقه اعزاز از شبه‌نظامیان سابق گروا موسوم به "ارتش ملی" وابسته به ترکیه بوده که طی ماه‌های گذشته به دلایل مختلف ازجمله دریافت حقوق کم از این گروه جدا شدند.

در روزهای گذشته، برخی پایگاه های خبری از عزیمت دسته هایی از عناصر تروریست "جماعت آلبانیایی" پس از جدایی از گروه تروریست تحت سرکردگی "عبد الجشاری" ملقب به "ابوقطاده آلبانی" از استان ادلب سوریه به مقصد اوکراین خبر دادند تا در کنار نیروهای اوکراینی با روسیه بجنگند.

به نوشته وب سایت محلی "عناب بلدی"، "جماعت آلبانیایی» سال ۲۰۱۲ در استان ادلب سوریه از گروهی از تروریست های تبعه آلبانی، کوزوو، مقدونیه و دره پرسیوو در جنوب صربستان تأسیس شد. این گروه علیه نیروهای دولتی سوریه در منطقه فرودگاه ابوالظهور و شهر جسر الشغور در حومه حلب جنگیده است. گروه تروریست یاد شده همچنین در سال ۲۰۲۰ هم در منطقه الکبینه در ارتفاعات لاذقیه و همچنین غرب حلب به فعالیت پرداخت و سرکردگی آن را عبدالجشاری متولد اسکوپیه پایتخت مقدونیه شمالی بر عهده دارد.

یک منبع دیگر در گروههای مسلح مستقر در ادلب به روزنامه القدس العربی گفت که "هیات تحریرالشام" برای خروج عناصر تروریست خارجی از شمال سوریه و رفتن به اوکراین آنها را تحت فشار گذاشته است.

این منبع افزود: گروه هیات تحریر الشام اگر نگران واکنش و مخالفت های داخلی نبود، همه عناصر (تروریست) خارجی را از شمال سوریه بیرون می کرد چرا که بیم آن دارد که آنها با فعالیت های بی انضباط خود برای این گروه مشکلاتی را ایجاد کنند، بویژه آنکه اخباری از نزدیکی روابط ترکیه با سوریه شنیده می شود.

به گفته منابع سوری، هیات تحریر الشام از جمله گروههای مسلحی است که زیر نظر ترکیه در شمال سوریه فعالیت می کند و اکنون از نزدیک شدن روابط آنکارا با دمشق نگران شده است. ترکیه در طول ماههای اخیر تلاش کرده است که گروههای مسلح مستقر در شمال سوریه را به نوعی زیر چتر هیات تحریر الشام برده و یکپارچه کند.

روزنامه القدس العربی به نقل از خلیل المقداد که وی را پژوهشگر در امور گروه های مسلح خواند، نوشت: خروج پی در پی افراد مسلح از ادلب، به هیات تحریر الشام کمک می کند تا این گروه ها را از بین ببرد.

المقداد افزود که ترکیه بر انحلال این گروه ها نظارت می کند و این روند در حال انجام است و تحریر الشام فرماندهان خارجی این گروههای مسلح را بازداشت و آنها را مجبور به انحلال تشکیلات خود کرده است و بقیه گروهها را نیز مجبور کرده که زیر اَلَم خودش بجنگند و اگر گروهی نپذیرد، مجبور به خلع سلاح است و می تواند به اوکراین برود.

وی تصریح کرد که اوکراین با پیوستن این گروههای مسلح برای کمک در جنگ با روسیه مخالفتی ندارد، به ویژه آنهایی که در سالهای جنگ سوریه، توانمندی های بالایی در نبرد کسب کرده اند.

برپایه این گزارش، سرکرده گروه مسلح تروریست موسوم به "اجناد القوقاز" (سربازان قفقاز) اکتبر گذشته، به همراه تعدادی از عناصر خود برای جنگ با نیروهای روسیه به اوکراین رفت.

سایت آمریکایی «المانیتور» به نقل از منابعی از داخل گروه های مسلح تروریست در سوریه تایید کرد که گروهی از افراد مسلحی که در حومه استان لاذقیه با نیروهای دولت سوریه می جنگیدند، اخیرا وارد اوکراین شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس