به گزارش مشرق، «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق با وجود تلاش برخی طرف‌ها برای تحریف حقایق و گمراه کردن افکار عمومی در خصوص دلار در عراق تاکید کرد.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «جمهوری اسلامی برغم اتهامات واهی با هدف انحراف افکار عمومی از عامل اصلی بحران قیمت دلار، حامی نخست توسعه، ثبات و پیشرفت عراق باقی خواهد ماند».

اشاره سفیر ایران در بغداد به افزایش قیمت دلار در عراق برمی‌گردد که دلیل اصلی آن به دخالت‌های آمریکا در اقتصاد این کشور است، باز می‌گردد. به اعتقاد ناظران و تحلیلگران سیاسی و اقتصادی عراقی، دلیل افزایش قیمت دلار در این کشور آن است که آمریکا با حذف برخی بانک‌ها از عملیات ارزی در سیاست بانک مرکزی عراق دخالت می‌کند و همین امر علت افزایش نرخ ارز در این کشور است.

بازار ارز عراق این روزها با افزایش بهای دلار و ریزش دینار دچار التهاب شده است. افزایش تدریجی بهای دلار در عراق بعد از آن آغاز شد که بانک مرکزی عراق تحت فشار آمریکا چندین بانک و موسسه مالی این کشور را به بهانه احتمالی آنچه تامین مالی تروریسم خوانده شده از ورود به خرید و فروش ارز منع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 5
    اين سفير بي لياقت سفير ايران نيست سفير

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس