سرقت میلیاردی سارقان شیک پوش از منازل اصفهانی‌ها

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۲ سارق شیک‌پوشی که با دستبرد به ۲۷ منزل در شهر اصفهان ۵۰ میلیارد ریال به جیب زده بودند در عملیات کارآگاهان این پلیس خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساکن در حوزه غرب، شرق و جنوب شهر اصفهان مبنی بر سرقت از منازل‌شان، موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از حضور در محل‌هایی که مورد دستبرد قرار گرفته بودند به بررسی علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار بجامانده از سارقان پرداخته و سرانجام با یک سری اقدامات هوشمندانه خود توانستند هویت ۲ نفر که در این سرقت‌ها دست داشتند را به دست آوردند.

ترکیان گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد سارقان پس از شناسایی منازل افراد متمول برای اینکه کسی به آن‌ها شک نکند با لباس‌های شیک و مجلسی به صورت پیاده به محل سکونت آن‌ها رفته و پس از اطمینان از عدم حضور ساکنان، با شگردی خاص وارد منازل آن‌ها شده و اموال با کم حجم و با ارزش نظیر سکه، طلا، وجه نقد و ارز را سرقت و به سرعت از صحنه متواری می‌شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: با رصد هوشمندانه صورت گرفته توسط کارآگاهان محل سکونت سارقان شناسایی و دو تیم عملیاتی برای دستگیری سارقان به محل اعزام شده و هر دو نفر در این عملیات دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان انتقال یافتند ضمن اینکه در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه متهمان اموال مسروقه زیادی از قبیل دستگاه قهوه‌ساز، سکه بهار آزادی، طلاجات، ارز، مودم و ادکلن کشف شد.

وی با بیان متهمان در برابر مدارک و مستندات و ادله محکم پلیس صراحتاً به ۲۷ فقره سرقت از منازل مردم اقرار کردند، ادامه داد: کارشناسان مربوطه ارزش کل اموال مسروقه توسط متهمان را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ارزیابی کردند که در این خصوص شناسایی و دستگیری اموال مالخر یا مالخران در دستور کار پلیس قرار دارد.

ترکیان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضایی خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ایم که منزل جای مناسبی برای نگهداری تعداد زیادی طلا، پول و سکه نیست و این اینگونه اموال با ارزش را باید در صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و در صورت لزوم حتماً آن‌ها را در گاوصندوق‌های رمزدار و مخفی که در درون دیوار تعبیه می‌شوند نگهداری کنند ضمن اینکه توصیه می‌کنیم به استحکام و ایمنی منازل خود نیز به اندازه زیبایی آن اهمیت داده و راه های ورودی ساختمان و منزل خود را ایمن ساخته و برای ایمنی بیشتر منزل خود، از دزدگیر و آژیر استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: شهروندان باید در تمام ساعات شبانه‌روز، به ویژه در مجتمع‌های مسکونی، درهای ورودی و پارکینگ را ببندند، اگر درب پارکینگ منزل دارای کنترل از راه دور است، پس از خروج از پارکنیگ، منتظر بمانند تا درب مجتمع کاملاً بسته شود و بعد محل را ترک کنند و در صورتی که بیرون از منزل فاقد روشنایی کافی است، با نصب لامپ بر سر در منزل، روشنایی لازم را تامین کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام کار خیلی خوبی کردن من باشم آزادشون میکنم چونکه جامعه ما حق رو کاملاً باطل می‌کنه به یکی اینقدر میده که صاحب صد تا خانه و مغازه و ماشین و شرکت میشه یهویی به یکی ماهیانه چهارصد هزار تومان یارانه میده که فقط برای یه کیک ساندیس خریدن خوبه اینها وقتی میبینن شب گرسنه اند چه کار کنن
  • حسین IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    ما طلاهامونو گذاشتیم تو صندوق امانات به نام مادرم مادرم به رحمت خدا رفت حالا باید برای طلایی که خمسشم پرداختم مالیات بر ارث بدم فکر کنم خودمم مردم خبر ندارم بعد میگن باید اول پولو بدید بعد اعتراض بزنید از خود طلا هم نمیشه کم کنیم باید پول بدید ۱۰ درصد ناقابلم باید بدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس