تدارکات آلمان برای ارسال تانک به اوکراین

روزنامه نیویورک‌تایمز از احتمال ارسال تانک‌های غربی به اوکراین به عنوان تابوشکنی جدید علیه روسیه یاد کرده است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی پدیدار شدن نشانه‌هایی از تصمیم برخی کشورهای غربی برای ارسال تانک به اوکراین را تابوشکنی جدید علیه روسیه توصیف کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته است: «غرب اقدام به ارسال مجموعه تسلیحاتی [به اوکراین] کرده که زمانی بسیار تحریک‌آمیز به نظر می‌آمد، اما کنون به نظر می‌رسد تانک، سلاح بعدی‌ای خواهد بود که در صف ارسال قرار دارد.»

مسئله‌ای که موجب نگرانی مقام‌های کشورهای غربی شده این است که اوکراین از پنجره زمانی محدودی جهت آمادگی برای دفع حمله احتمالی روسیه در فصل بهار برخوردار است.

همین موضوع موجب تسریع تلاش‌های کشورهای غربی برای ارسال سلاح‌های پیشرفته‌ای به اوکراین شده که قبلاً از بیم تحریک مسکو از دادن آنها به اوکراینی‌ها خودداری می‌کردند.

نیویورک‌تایمز نوشته است: «در چند هفته گذشته، موانع یکی پس از دیگران از میان برداشته شده‌اند. شروع این روند توافقی با آمریکا در اواخر دسامبر برای ارسال سامانه پدافند هوایی پاتریوت بود. متعاقب آن، آلمان هم هفته گذشته قول داد سیستم موشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد. تنها چند ساعت بعدتر، فرانسه آلمان و ایالات متحده هر کدام برای اولین بار وعده ارسال خودروهای جنگی زرهی به میدان‌های جنگ اوکراین را دادند.»

اکنون، طبق نوشته نیویورک‌تایمز، به نظر می‌رسد تانکهای غرب قرار است به فهرست طویل سلاح‌های در حال ارسال به اوکراین اضافه شوند، چرا که ایالات متحده و متحدانش قصد دارند ریسک بیشتری را برای دفاع از اوکراین به جان بخرند.

با آنکه اوکراین از زمان آغاز جنگ خواستار دریافت تانک شده بود، اما تلاش‌ها برای اجابت این درخواست‌ها از همین چند روز پیش رنگ و بوی جدی به خودش گرفت؛ به ویژه بعد از آنکه دولت‌های لهستان و انگلیس علناً خواستار تغییر در موضع ائتلاف غرب شدند.

اندکی بعدتر گزارش شد که دولت انگلیس قصد دارد برای ترغیب سایر کشورهای غربی برای کنار گذاشتن تابوها چند دستگاه تانک چلنجر ۲ به کی‌یف بفرستد. دولت لهستان هم گفت «با کمال میل» حاضر است برخی از تانک‌های لئوپارد خود که ساخت آلمان است را برای اوکراین ارسال کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 5
    روزشمار سقوط پوتین : ۳۸ روز
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      2 0
      بشمارررر
  • ناشناس IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 8
    گفته می شود که در ماه های آتی جنگنده های ذخیره و قدیمی A10 و اف 15 و اف 16 که برای این جنگ کافی است هم ارسال خواهد شد.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 4
    بالاخره اوکراین یه کشور مستقله و حق داره برای دفاع از خودش از هر جائی اسلحه بگیره و به هر جا در روسیه که می‌تونه حمله کنه . این دفاع مشروعه در برابر متجاوز . کمک به متجاوز شرعا حرومه و خلاف دین اسلام علی الخصوص شیعه.
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      1 0
      اسرائیل اصلا کشو نیست که بخواهد سلاح بخرد و فلسیطینیان را از خاک خودشون بیرون کند اما ما نمی گذاریم اسرایئل اول و دوم از این غلطها بکنند چون دشمن مسلمانان و خدا هستند
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      اسراییل اصلا // یکملیارد مسلمانان و یا خدا ، نامه یا درخواستی برای دفاع از خودشون به شما دادن ؟ نشون بدید ؟
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    روسیه داره با ناتو در اوکراین می جنگه، حمله روسیه به اوکراین پیش‌دستانه و مشروع بود. امیدوارم دهن آمریکا و ناتو رو به خاک بماله
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 1
      حمله پیشگیرانه برای ابرقدرتی که ابزار قدرتمند شورای امنیت رو در اختیار داشت ، فقط خراب کردن و بی اعتبار کردن خودش بود . روسیه جون سالم در نمیبره از این سو استفاده از قدرتی که کرد .
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 1
      روسیه داره با ناتو // شما که تحلیل استراتزیک نطامی تحویل میدی ، بمن بگو اگر یک کشوری به یک کشور دیگه حمله کنه و در عرص دو ماه ۲۰ درصد خاک کشور مورد تجاوز را بگیرد و در ۹ ماه بعدی به عقب رانده بشه ، شما کدوم طرف رو دارای برنامه از پیش اماده برای حمله میدونی ، مهاجم یا مدافع؟
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    یمنی های پا برهنه گروه های نیابتی برای جنگ علیه عربستان تشکیل داده اند منظور همین قبایل شیعی داخل عربستان و یا ساکن جنوب یمن و یا ایران از عراقی ها و افغانی ها برای جنگ با داعش و امریکا استفاده می کند روسها چرا تنهایی به اوکراین حمله کرده اند و می خواهند به این صورت ادامه دهند و حتی از بلاروس و کره شمالی کمک نمی گیرند
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند و سیبل کردن شهرهای بزرگ اقتصادی و ساحلی خود مثل پکن و شانگهای و غیره پرهیز کنند روسیه می توانست در عوض شروع جنگ با اوکراین ایران را تسلیح و به جان امریکا در خاورمیانه بیاندازد و یا در عوض نیرویهای خودش ارتش بلاروس با تمام توان وارد جنگ با اوکراین می شد و روسیه فقط بلاروس و جدایی طلبان جنوب اوکراین را تسلیح می کرد و یا جریان نفت خاورمیانه را با یک جنگ قطع کند و پکن هم می تواند با تحریک کره شمالی به جنگ با کره جنوبی پرورو بازی های امریکا در تایوان را تلافی نماید اما چرا چین مرتب بر روی تایوان مانور می دهد کار اشتباهی است همچنین چین باید تقویت ارتش روسیه در اوکراین و کمک به این کشور به لحاظ نیروی زمینی مانع از تحرک نظامی امریکا در شرق اسیا بشود متاسفانه روسیه و چین فن جنگ نیابتی به روش ایرانی ها را نمی دانند
  • سام ذالی GB ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    داداشای وطن فروش و بی وطن های اون ورِ آب، جنگ اوکراین رو جزئی از انقلاب خودشان فرض کردند. البته اگر جگر دارید به عنوان مزدور تشریف ببرید برای بایدن در اوکراین بجنگید اما لطفاً از شیعه و تاریخ مصرف پوتین چیزی نگویید چون تاریخ انقضاء خودتان سال ۶۰ به اتمام رسید. جنگ اوکراین منافعی برای ما داشته که غربی ها از اندازه اون خبر دارند.
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 1
      همونطور که شما در جنگ ادکراین ، روسبه رو در جبهه حق علیه استکبار میدونی ، اتفافن منتطریم شما برید در لوهانسک و وعده حق عملی بشه. البته وصیتنامتون رو همینجا بنویسید .
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 1
      سام // منافعش رو میبینیم ، دو هفته مرخصی با حقوق برای کل مملکت برای برف بازی خخخخخخ
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 1
      سام ، التماس نکن 🤣 . اگر امریکا نتونست در افعانستان بمونه ، شک نکن که روسیه هم نمیتونه در اوکراین بمونه . این رو یه جایی یاد داشت کن یادگار از طرف من . ولی موافقم کهو ایران تمام و کمال پشتیابان روسیه باشه 😉
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    انتظار می رفت روسیه؛ 1- باند فرودگاه های اوکراین را نابود کند و امکان پرواز جنگنده های اوکراینی را از بین ببرد. 2- مبادی ورودی اروپا به اوکراین را منهدم کند تا از ورود تجهیزات نظامی به اوکراین جلوگیری کند. 3- انبارهای سوخت و مهمات اوکراین را از بین ببرد. 4- آسمان اوکراین را در اختیار بگیرد.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    اوکراینی ها از 4 پل بر روی رودخانه عظیم دنیپر استفاده می کند جهت حمایت از نیروهایش در شرق اوکراین چرا روسها این پلها را نمی کوبند و نابود نمی کنند
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    باید ارتش کره شمالی را هم به اوکراین دعوت کرد با پیشنهاد اجاره 25 ساله زمین های کشاورزی آن به این کشور و سه استان چرنیهوف و سومی و لاپرادور را در قدم اول پیشنهاد نمود که توسط کره ای ها آزاد شود
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      کره شمالی ، دقیقا برای چی بابد بجنگه؟
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    خوب ایران به 200 هزار پهباد انتحاری و از انواع مهاجر6 و فطرس و سیمرغ و یا شاهد 171 نیاز دارد به مقامات هم برسانید بازدارندگی داشتن 3000 یا ده هزار پهباد نیست جنگ اوکراین نشان داد کمتر از صد هزار پهباد بازدارنده نیست
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      پولش کی میده؟
  • عباس IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    انشاء الله به سلامتی بیاین؛ماهم با دو سلاح طوفان و آرش به میزبانی روسیه ازشون پذیرایی گرمی ازاین میهمانان عزیز ارایه خدمات کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس