کد خبر 1453928
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
اغتشاشات

اغتشاشاتی که گذشت، در اوج بودن ایران را نمایاند. کنش اغتشاشگران نه مبتنی بر نقاط ضعف ما، که اتفاقاً بر پایه وجوه مثبتی بود که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، محمدصادق فقفوری طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:حتی نتایج چهل و سه سال گذشته پیرامون سوژه این اغتشاشات یعنی زن هم، وجه ممیزه و برگ درخشان جمهوری اسلامی است. حرف نو و در حال تکثیر ایران راجع به زن و ارائه الگوی سوم در این زمینه که مبتنی بر کرامت زنانه و ارج و قرب او در عین پویایی و اثرگذاری‌اش بر تحولات اجتماعی است، حتماً باعث می‌شود که مروجان دیدگاه‌های ابزاری به زنان و متنعمان از جنسیت زن دست به کار شده و برای درهم‌پیچیدن دیدگاه نوین و مبتنی بر فطرت بشری جمهوری اسلامی در رابطه با زن، نسخه‌پیچی کنند. ابتذال زن ایرانی، غایت این نسخه‌پیچی است که البته دست یافتن به این هدف، تخصصاً و تخصیصاً سالبه به انتفاع موضوع است. مرحله حقیرتر این اقدام دشمنان، درگیر کردن زن ایرانی به مسائل حاشیه‌ای و کند کردن شتاب پیشرفت زنان ایرانی است، که تحقق یافتن یا نیافتن آن محل مناقشه و البته خارج از موضوع این یادداشت است.

علم و دانش، از دیگر نقاط قوت ایران امروزی است که دشمنان ما هم در وصف آن نکات جالبی گفته‌اند: همه معترفند در مهندسی، پزشکی، فضایی، نظامی، نجوم و سلول‌های بنیادین یا در لبه دانش در حرکتیم و یا جزو ۲۰ کشور برتر جهانیم. این موفقیت‌های چشمگیر از دل دانشگاه‌های ما سربرآورده است. اغتشاشاتی که گذشت هم درست همین سکوی پرش ایران اسلامی را نشانه رفت؛ اغتشاشگران و آمران آن‌ها سعی وافری کردند که دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشانند تا این نهضت علمی عقبگرد کند یا لااقل متوقف شود، اما اینگونه نشد. با ناامیدی از توقف جریان علم در دانشگاه‌ها، نشانه هرج‌ومرج به سمت آینده‌سازان ایران رفت و برخی مدارس را چند روزی درگیر کرد تا بلکه بتواند با درگیر کردن دانش‌آموزان به مسائل حاشیه‌ای، تحول علمی را در سال‌های آتی کم کند، که باز هم این تیر به سنگ خورد. دلایل این شکست‌های پی‌درپی هرچند بارها گفته شده است و به چیزهایی نظیر اشتباهات محاسباتی دشمنان ما بازمی‌گردد، اما به هرحال موضوع این یادداشت نیست.

حتی در معیشت و اقتصاد هم که این روزها از ابتلائات همه ایرانیان است، پیشرفت‌های ساختاری باعث شد دشمنان ما دندان تیز کنند تا ریل‌گذاری‌های جدید ادامه‌دار نشود. احیای نقش تاریخی ایران در چهارراه تجاری منطقه، رشد چندبرابری تجارت با همسایگان، افزایش بی‌سابقه فروش نفت و رکوردشکنی در بازگشت ارز حاصل از آن به‌رغم باقی ماندن تحریم‌ها، کاستن از رشد حجم سرسام‌آور نقدینگی و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، همه از نشانه‌هایی است که بهبود شرایط اقتصادی و معیشت را در آینده نوید می‌دهد. دشمنان ما فهمیده بودند که ادامه این مسیر و ریل‌گذاری‌های جدید اقتصادی، جنگ همه‌جانبه آن‌ها را برای ورشکستگی اقتصادی ایران محتوم به شکست می‌کند؛ لذا در میانه اغتشاشاتی که با سوژه زنانه آغاز شده بود، اقتصاد و بازار را هم به میان کشیدند.

از حیث سیاسی هم درخشندگی این سال‌ها و این روزهای ایران اسلامی دشمنان را وادار کرد به اغتشاشاتی که گذشت دامن بزنند. عضویت ایران در پیمان شانگ‌های و حضور در جمع بریکس، از جمله نشانه‌هایی است که نقش پرقدرت ایران را در معادلات سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی ثابت می‌کند. با افول قدرت امریکا و اقتصادهای اروپایی، هندسه نوینی از قدرت در جهان درحال شکل‌گیری است. نقش ایران در این هندسه نوین، غیرقابل چشم‌پوشی است. اغتشاشات سعی کرد این نقش مهم سیاسی ایران را کمرنگ کند، اما باز هم نتوانست. شواهد زیادی برای این شکست سیاسی بدخواهان ایران در همین دو سه ماه قابل فهرست کردن است.

همه این نقاط قوت ما، علت تامه آغاز این اغتشاشات است. پرپیداست که ادامه این مسیر ایران را قوی‌تر از همیشه و زبانرد همه ملت‌ها خواهد کرد، درست همان چیزی که چهل‌وسه سال است دشمنان ما نمی‌خواهند؛ و واضح است که همین دشمنان، در اوج درخشندگی ایران اسلامی، آغازگر حرکتی باشند که از تابش نور ایران در جهان بکاهند؛ اما نوری را که خدا بخواهد روشن نگاه دارد، نمی‌توان با هیچ چیزی کم‌فروغ کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    5 21
    شما دیگه چقدر پر رو تشریف دارید
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      آب یخ با آفتابه تاشوی یبار مصرف جهت اغتشاشوهای در حال سوزش موجود است!!! خخخخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      شما چقدر پرو هستین نه نویسنده
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      شما پررو بی منطق و بی عقل و البته دیکتاتور تشریف دارید و نمیخواید کلام حق رو بشنوید معمولان حاهلان از اول تاریخ با سر و صدا کردن هیچ وقت حاضر به شنیدن حقیقت نشدن و چه بسیار از اقوامی که با این جهل و غفلت مورد عذاب الهی واقع شدن
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 0
      جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
    • ایرانی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      شما دیگه چقدر متوهم و وطن فروش و شستشوی مغزی شده تشریف دارین:-))
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      ۸:۲۰ آب یخ را بریز همونجا که ذغال شد، از قدیم میگن به قطاری که استفاده سنگ نمی اندازند ولی به قطار در حال حرکت حتما پس بسوز و...
  • سید IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    نهضت بزرگ امام خمینی یعنی انقلاب اسلامی ایران نیاز به آن دارد که هر از چند گاهی یک خانه تکانی داشته باشد و ناخالصی های متراکم شدن در خود را دور بریزد! آشوب ها و بلواها و فتنه هایی که گاه و بیگاه رخ می نمایاند را از این منظر باید نگریست و حسن آن این هست که خس و خاشاک ها را از جامعه ایران طرد می کند و سبب فرار و پناهشان به دامان اربابان غربی شان می گردد و تا حد باورنکردنی کشور را از لوث وجودشان تطهیر! در نظر بگیرید اگر این اوباشی که اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکایی به کثافت کاری مشغولند، هنوز در ایران بودند و ملت می بایست تحمل شان کند، چه فاجعه ای بود! از لطف و کرم خدا بسیار شاکر و سپاسگزاریم!!
  • ارش DE ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    مساله دلار اصلا ربطی نداره مهم قدرت خرید مردم هست
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    جمله آخر، حرف کامل و تمام بود
  • عطار IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    7 2
    باعث و بانی این وحشی گری ها تفکر اصلاح طلبان و حامیان بنفش اونا بود.
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 0
      جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
    • ایران قوی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      0 0
      باهات موافقم👍

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس