حیله اوکراین و کاهش عامدانه سطح آب رودخانه دنیپر؛ پاتک از روی یخ!

رهبر جنبش «در کنار روسیه می‌ایستیم» با اشاره به کاهش شدید سطح آب رودخانه دنیپر، هشدار داد که عبور نیروهای اوکراین از این رودخانه از طریق جبهه زاپروژیا، آسان‌تر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر روگوف، رهبر جنبش «در کنار روسیه می‌ایستیم» درباره کاهش شدید سطح آب رودخانه دنیپر و عبور آسان سربازان اوکراینی از این رودخانه در امتداد خط مقدم منطقه زاپروژیا، هشدار داد.

وی تاکید کرد: می‌توانیم ببینیم که گزینه‌های بیشتری برای عبور از دنیپر وجود دارد. آنها(نیروهای اوکراین) دیگر مثل زمانی که در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا یا مجاورت ایوانووکا و انرهودار و سایر مناطق محدود بودند، محدودیت ندارند بلکه حالا مناطق درگیری گسترده‌تر است.

وی افزود: این یعنی آنها از هرجایی که بخواهند، می‌توانند اقدامی را تدارک ببینند. مقصودم این نیست که این اقدامات به زودی رخ می‌دهد ولی باید برای آن آماده باشیم.

روگوف تاکید کرد که اگر سطح رودخانه یخ بزند که با توجه به سرما و یخبندان که از چند روز پیش آغاز شده، اتفاقی محتمل است، پایین بودن سطح و جریان کُند آب، شرایط را برای عبور آنها از دنیپر مهیا می‌کند. با این حال، به باور وی، شرایط این رودخانه نتیجه اقدامات عامدانه رژیم کی‌یف است.

وی توضیح داد: از جمله این اقدامات می‌توان به بسته شدن تدریجی دریچه‌های هیدرولیکی سایر سدهای دنیپر اشاره کرد که در نتیجه آن آب رودخانه کاهش یافته است؛ یعنی اینکه ایستگاه هیدروالکتریکی دنیپر در شهر زاپروژیا که به طور موقت تحت کنترل رژیم کی‌یف است و همچنین ایستگاه نیروگاه هیدروالکتریکی کرمنچوک و ایستگاه هیدروالکتریکی دنیپر در کامیانسکه، دریچه‌ها بسته شده و در نتیجه، جریان طبیعی آب مختل شده و سطح آب رودخانه به شدت کاهش یافته است.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، در ماه سپتامبر در چهار منطقه زاپروژیا، خرسونف دونتسک و لوهانسک همه‌پرسی برگزار و به‌دنبال موافقت اکثریت، این مناطق به روسیه الحاق شد. پیش از حمله ارتش اوکراین به زاپروژیا و کنترل موقت آن، روگوف مقام منصوب روسیه در شورای مرکزی دولت نظامی-مدنی این منطقه بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 4
    مرگ بر روسیه
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 1
    آفرین به روسها خوب دارن دفاع میکنن خخخخ
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 1
    متاسفانه مستند سازی روسها بسیار ضعیف است و ایران باید حداقل یک گروه پهبادی مستندساز به این کشور بفرستد بدون عملیات روانی ارتش به پیش نمی رود
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    یمنی های پا برهنه گروه های نیابتی برای جنگ علیه عربستان تشکیل داده اند منظور همین قبایل شیعی داخل عربستان و یا ساکن جنوب یمن و یا ایران از عراقی ها و افغانی ها برای جنگ با داعش و امریکا استفاده می کند روسها چرا تنهایی به اوکراین حمله کرده اند و می خواهند به این صورت ادامه دهند و حتی از بلاروس و کره شمالی کمک نمی گیرند
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 2
    خوب اوکراین آزمایشگاههای بیولوژیک برای نسل کشی مسلمانان و اعراب تاسیس نموده ایران باید به اوکراین اعلام جنگ کند
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      2 1
      خوب بگو مسلمانان و اعراب بهش حمله کنند. بعضی ها از خریت رکورددار هستند.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 1
    روسیه باید دو سه تا موشک کروز خرج دریچه های هیدرولیک فوق الذکر بکنه و سطح آب رودخونه رو دوباره بیاره بالا، البته اگه وایسته وقتی نیروهای اوکراینی دارن ازش رد میشن این کارو انجام بده خیلی بهتره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس