برگزاری انتخابات الکترونیک به انتخابات مجلس می‌رسد؟

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور درباره الکترونیکی شدن انتخابات گفت: در صورت تصویب نهایی، انتخابات در یک هشتم حوزه‌های انتخابی دارای کرسی‌های متعدد می‌تواند به صورت الکترونیکی برگزار شود.

به گزارش مشرق، محسن اسلامی مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در حاشیه سفر به استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به اینکه قانون انتخابات درحال ‌تدوین است مجلس شورای اسلامی پیش نویس ۷۰ الی ۸۰ ماده ای را در خصوص قانون انتخابات مجلس طراحی کرده که در کمیسیون شوراها درحال نهایی شدن است و قرار است در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در بخشی از پیش نویس به الکترونیکی شدن انتخابات پرداخته شده است، براین اساس یک هشتم حوزه های انتخابی دارای کرسی‌های متعدد می‌توانند به صورت الکترونیکی برگزار شوند لذا منتظر هستیم ببینیم این مورد به صورت قانون تصویب می‌شود و نظر مجلس در این باره چیست؟

اسلامی عنوان داشت: همچنین در لایحه جامع انتخاباتی وزارت کشور نیز به مبحث الکترونیکی شدن انتخابات اشاره شده و برای اجرایی شدن آن در زمان تقدیم لایحه منتظر تایید شورای نگهبان خواهیم ماند، تعداد این حوزه‌ها هم در توافقی که با شورای نگهبان خواهیم داشت مشخص می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس