کد خبر 1453624
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
جباری: کی‌روش به درد تیم ایران نمی‌خورد/ چه برنامه‌ای برای تیم ملی داشتیم؟

پیشکسوت تیم ملی ایران گفت: من هیچ وقت نمی‌خواهم به کسی توهین کنم اما تمام حرف این‌ جاست که کی‌روش به درد تیم ما نمی‌خورد.

به گزارش مشرق، رضا جباری درخصوص روند تیم ملی در جام جهانی و تاثیر سرمربی در تیم اظهار داشت: پس از بازی‌های جام‌جهانی عده‌ای همه مشکلات را از داوری بازی آخر و عدم تشخیص پنالتی می‌دانستند اما پنج داور در اتاق VAR و چهار داور در زمین حضور دارند که قطعا بهتر از ما و از نزدیک می‌توانند تشخیص دهند و تصمیم بگیرند. به نظرم مشکل اصلی تفکر سرمربی بود که بیشتر می‌خواست بازی را کنترل کند. ما در بازی‌هایمان نیازمند گل بودیم اما وقتی توپ به دست می‌افتاد فقط تلاش بازیکنان در کنترل بازی بود نه حمله و گل‌زنی. در واقع اگر کی‌روش در تیم نبود و ما بازی خودمان را بازی می‌کردیم شاید نتایج خیلی بهتری می‌گرفتیم.

پیشکسوت تیم ملی در مورد مربیگری کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران عنوان کرد: با این که او مربی خوبی است اما مشکل من با کی‌روش از اول در این بود که تنها می‌خواست تیم را در فاز دفاع نگاه دارد. از زمانی که به ایران آمده چیزی در بحث هجومی به ما اضافه نشده، در حالی که فوتبال ما این را نمی‌پذیرد و شکل بازی ما متفاوت از برنامه و تفکر اوست. فکر کنید که یک مربی در تیم ملی برزیل بخواهد تنها برنامه دفاعی را پیاده کند؛ قطعا نه تنها بازیکنان بلکه هواداران این تیم هم این مسئله را نمی‌پذیرند زیرا اصلا شکل و علاقه این کشور به بازی هجومی و تکنیکی است. ما هم مثل خیلی از کشورهای دیگر، فوتبال هجومی و پر هیجان را می‌پسندیم.

وی ادامه داد: من هیچ وقت نمی‌خواهم به کسی توهین کنم اما تمام حرف این‌ جاست که کی‌روش به درد تیم ما نمی‌خورد. این مسئله به معنی ضعیف بود او یا تفاوت سطح بازیکنان و مربی نیست بلکه تمام این مسئله به نیاز و علاقه ما برمی‌گردد که نمی‌توانیم با برنامه و تفکر او همراه شویم.

بیشتر بخوانید:

فدراسیون فوتبال و بازی با سیاست «مرگ و تب»؛ مذاکره با مجیدی به نفع کی‌روش

بازیکن اسبق پرسپولیس با اشاره به پتانسیل بازیکنان ایرانی گفت: ما هم مثل کشور برزیل از نظر تعداد و استعداد بازیکن بسیار غنی هستیم. در کشورهایی مثل ژاپن مربیان باید بازیکن‌سازی را خیلی جدی پیگیری کنند اما ما همیشه استعدادهای درخشانی داریم که از اول بازیکنان خود ساخته و خوبی هستند اما نمی‌توانیم به درستی از این موهبت استفاده کنیم. باید برنامه درستی داشته باشیم و انتخاب مربی هم یکی از مهم‌ترین برنامه‌هاست. روند مدیریت و برنامه‌ریزی ما در همین جام‌جهانی گذشته مشخص بود که چطور اردوها و بازی‌های تدارکاتی را برنامه‌ریزی و پیگیری کردیم.

وی افزود: ما چه برنامه‌ی درستی داشتیم که حالا انتظار صعود داریم؟ این که یکباره سرمربی تیم را تغییر می‌دهیم نشان‌دهنده همین سردرگمی ماست. باید کشورهایی مثل ترکیه و ژاپن را الگو قرار دهیم که چطور برنامه‌ریزی‌های ۸ یا ۱۲ ساله انجام می‌دهند. باید از همین امروز برای جام‌جهانی بعدی برنامه بریزیم و تلاش کنیم. ما باید مشخص کنیم که رئیس فدراسیون با چه معیاری کی‌روش را می‌آورد و یا این که اصلا انتظار چه فوتبالی از او داریم؟

جباری با گلایه از انتخاب سرمربی و پیشرفت تیم ملی، خاطرنشان کرد: ما یک مربی آوردیم و همه فوتبال کشور را زیر نظر او گذاشتیم و حالا هر نتیجه‌ای که شکل می‌گیرد در فوتبال ما اتفاقی و مقطعی است. ما بازیکن‌سازی نمی‌کنیم و اعتماد به نفس بچه‌هایمان را پایین آورده‌ایم. اگر برنامه‌ریزی برای مربی و مدیریت تیم داشتیم، در صورت باخت هم می‌دانستیم آینده برای ما روشن است. فکر کنید اگر صعود می‌کردیم، برنامه بعدی ما چه بود؟ همه می‌گفتند از مرحله گروهی صعود می‌کنیم اما کسی نمی‌دانست بعد از آن چه می‌شود.

وی تاکید کرد: این که مدیری بگوید چون من از این مربی خوشم می‌آید او را به تیم می‌آورم برنامه‌ریزی نیست و باید نیاز تیم و بازیکنان را در نظر گرفت. اگر بنا بر برنامه‌ریزی باشد از همین الان باید تصمیم‌گیری کنیم و شخص درست را بر سر کار بیاوریم نه شخصی که پس از ۹ سال هیچ نتیجه‌ای در تیم ملی نداشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    بدرد لای جرز دیوار چین هم نمیخورد .ما ایرانیها غریب پرستیم.مگر نربی با دانش نداریم یک بها ندادیم بهشون عزت نفسشون اومده پائین و گرنه کم ندارن چیزی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس